Kanon postaci
Poniżej znajdziecie wizerunki i krótkie opisy postaci, które wywarły najistotniejszy wpływ na losy świata gry. Postaci władców czy wodzów, wykreowane w naszych fabułach i grane przez nas, ale także – albo przede wszystkim! – postaci graczy, którzy w ostatnich edycjach Silberbergu wzięli w swoje ręce losy świata i obecnie mają najwięcej do powiedzenia w kwestii dalszych jego dziejów. Oprócz wielkich tego świata są także postaci mniej widoczne na świeczniku wielkich zdarzeń, ale doświadczone i znaczące.
Chcesz, żeby Twoja postać znalazła się w Kanonie Postaci? Oto warunki:
- staż - warunkiem zgłoszenia Twojej postaci jest, aby wzięła udział przynajmniej w DWÓCH larpach;
- zgoda na kompromisy - dotyczy to zwłaszcza postaci, które osiągnęły w świecie gry znaczącą pozycję polityczną. Twoje (znaczące dla świata) decyzje będziesz musiał konsultować z nami, aby zachować spójność i logikę świata gry;
- zgoda na granie jej przez innych - ponieważ wakacyjny larp ma kilka edycji, jeśli Twoja postać pojawi się na jednym, na innych będziemy chcieli, aby także była obecna. W takich wypadkach zagra ją ktoś z kadry, w pełni respektując Twoje decyzje i wytyczne co do postępowania;
- zgłoszenie - wyślij MAIL na info@silberberg.pl ze zgłoszeniem postaci. Będzie potrzebne także jej zdjęcie, zwłaszcza jeśli jest osobą publiczną. Chyba, że jej tożsamość jest tajna, wówczas prosimy o grafikę, którą mamy umieścić zamiast zdjęcia.
Jaka z tego korzyść:
- MG – opiekun postaci - historia i plany Twojej postaci będą pod opieką jednej osoby, która pomoże Ci optymalnie dostosować postać do fabuły;
- Gwarantowany udział w fabule - któryś z wątków fabularnych będzie dedykowany dla Twojej postaci i zostanie z nią ściśle powiązany;
- Rozwój postaci - grając tą postacią kolejne fabuły, masz możliwość rozbudowywania jej możliwości tak w wielkiej jak i małej skali, dotyczy to wpływów politycznych, majątku, umiejętności i każdego aspektu gry, na którym postaci zależy;
Aktywne postaci graczy
Ci, którzy aktualnie kształtują świat gry, a ich osobowość i charyzma bywa siłą napędową fabuł w ostatnich latach. Życiorys każdego z nich jest pasjonującą opowieścią, tutaj jednak zmieści się tylko mały anons.
Postaci fabularne
Postaci, grane przez kadrę, które wywarły duży wpływ na dzieje świata gry.
- Hakon z Tradamonu
Liryzyjski jarl, legendarny założyciel Tryntu i jego pierwszy władca.
- Danwig
Wódz z czasów wędrówki ludów, zjednoczyciel plemion wergundzkich, pierwszy władca Wergundii i założyciel dynastii książęcej.
- Sefres z rodu Odear
Jeden z tzw. starożytnych, dziedzic linii cesarskiej starożytnej Styrii, mag i nekromanta. Ocalony z potopu uzyskał nieśmiertelność dzięki nekromancji i niewyjaśnionym splotom okoliczności (fabuła 2009). Zawarł pakt z odradzającą się Tavar, odradzając dzięki niej Styrię na terenach Południowej Puszczy.
- Elmeryk z rodu Danwiga
Książę –protektor Wergundii w latach 830 -835, genialny wódz i polityk. Podbił Trynt, Fiord, Liryzję, Teralę i Samnię dążąc do realizacji wizji zjednoczonej Północy, przekonany o historycznej konieczności przeciwstawienia się nieznanemu jeszcze zagrożeniu z południa. Zginął w zamachu. (2009/2010)
- Mira Śnieżna (Mira Sartarian)
Kagani samnijska, wyzwoliła Samnię spod panowania wergundzkiego i zjednoczyła plemiona, rozszerzając granice kraju. Poprowadziła arbany na Arethynę i Teralę, rozpoczynając złotą erę stepu. (2009/2010)
- Hetepsechemui
Postać legendarna, wymieniana czasem w podręcznikach w akademiach magii jako jedyna, której udało się uzyskać nieśmiertelność. (2009)
- Olaf Egilson Szalony
syn Elmeryka wychowany w Tryncie, władca Wergundii w latach 868 – 895, wielki wróg Styrii i bogini Tavar. (2010-2013)
- Uterys
Syn Miry Śnieżnej i Utera Tarhanity, wódz i kagan samnijski w latach 893 -921. Zdobywca wschodniego stepu i zwycięzca sukursji pethabańskiej, owiany legendą wojownik o opinii nieprzewidywalnego.
- Selenge Meera'oi
Szamanka i mistyczka samnijska, córka Miry Śnieżnej, siostra Uterysa, za panowania matki i brata szara eminencja Samni, autorka sojuszu Samni z Qasyran. (2011-2015)
- Leif Einarson
Jarl tryntyjski, legendarny dowódca partyzantki walczącej przeciw Wergundom w latach 832-868, symbol tryntyjskiej niezłomności. Zabity w zamachu po tym, jak zgodził się na pokój z Wergundią po Wiecu Narodów. (2010)
- Lambert Ostin
Hetman styryjski, szef Rady Państwa w Czasie Ciemności (915-935). Z pochodzenia Wergund, jeden z pierwszych sojuszników i wyznawców bogini Tavar, współtwórca Państwa. Ocalony przez boginię od śmierci jest jednym z nielicznych devi terphilin - "dzieci bogini, nosicieli szczególnego jej daru. Włada ogniem. (2011)
- Theo Tynagiron
Senator i oficer Messyny, obrońca Miasta, dowódca w walce o wyzwolenie spod okupacji Itharos. Po zwycięstwie wybrany kratistosem Messyny, autor sojuszu Małego Ofiru z Qasyran. Jego córka, Ava, dowodziła atakiem na Itharos w czasie I Wojny o Północ. (2012)
- palatyn Mojmir
Możnowładca teralski, bohater sukursji pethabańskich. Za panowania kniazia Dragana oskarżony o zbrodnicze praktyki i zabity. Przez długi czas jego imię było synonimem bezwarunkowego zwycięstwa ("spuścić komuś mojmir"). (2013)
- Dragan syn Niemira z Awdanów Karanawic
Kniaź teralski, dążący do zjednoczenia kraju. W 995 r. uzyskał buławę kniazia-wojewody. Zerwał długoletni sojusz z Wergundią i wystąpił przeciwko niej w Wielkiej Wojnie, zdobywając Visnohorę i pustosząc Dakonię w 996 r. (2013)
- Samboja Bobrowicówna
Dziedziczka i kniahini tesalska, żona Dragana, po jego śmierci wyszła za tryntyjskiego jarla Halfdana Borgh Du. Polityk i mistyczka, matka tajemniczego Ziemowita-Aidana. (2013-2015)
- Ziemowit-Aidan
Urodzony w szczególnych okolicznościach, był uważany za wcielenie Stwórcy. Istniała sekta, twierdząca iż został przepowiedziany aby zniszczyć bogów i oddać świat ludziom. Jego moc nigdy nie została zbadana, najprawdopodobniej był istotą spoza reguł świata, z jakichś powodów wcieloną w człowieka. Zniknął w 915 r. powodując szereg anomalii mistycznych, w czasie wydarzeń, które zapoczątkowały Pęknięcie (zachwianie domen świata po wygnaniu dotychczasowych bóstw). (2013-2015)
- Neyestecae
Szamanka, zwana przez swoich pobratymców "Maiput" – siostrą. W 900 r. zjednoczyła prymitywne plemiona Qa, przywracając im pamięć ich starożytnej wielkości, a także starożytnych wrogów (Styrii). Szukając wsparcia przeciwko kolonizatorom z północy obudziła tajemnicze bóstwa, których awatarem ostatecznie się stała. Wyparła kolonizatorów i rozpoczęła podbój krajów Północy, wspierany walką bóstw- Opiekunów z bogami Północy. Wojna została zakończona w 915 r. zwycięstwem na Silbrfjell i Dhe Sleibthe. Przez następne 20 lat Neyestecae była imperatorką i awatarem bogów Qasyran, dysponując gigantyczną mocą. Zginęła w 935 r. w zamachu na Monta Argenta. (2014-2016)
- Seitiri
Wojownik Qa, osobisty ochroniarz i przyjaciel Neyestecae, główny dowódca jej wojsk, zwycięzca licznych bitew I Wojny o Północ. Zabity w zamachu styryjskim w twierdzy Visnohora w 935 r. (2014-2016)
- Halfdan Borgh Du
Jarl i możnowładca tryntyjski z Wysokich Ziem, jeden z ostatnich obrońców Północy. Po klęsce na Silbrfjell utrzymał główną fortecę i wynegocjował układ z Qasyran, tym samym chroniąc swoje ziemie przed inwazją. (2015)
- Kettil Kilkeran
Wojownik tryntyjski, jeden z dowódców partyzanckich, przyboczny Brynjolfa Gunnarsona. (2015-2016)
- Archibald dar Bregen
"Książę na Przełęczy, możnowładca wergundzki, po klęsce Akwirgranu w 913 r. wyprowadził część wojsk i ufortyfikował się na Visnohorze. Posądzany o utratę zmysłów, uległ przewadze Qasyran dopiero w 916 r.
- Tlilxuchtli (Czarna Orchidea)
Polityk Qasyran, ticuahtli plemienia Coatl, uzdrowicielka, za panowania Neyestecae na wygnaniu w Caer. Stworzyła potężne stronnictwo polityczne w Qasyran, dążące do zakończenia wojny z Północą, najpoważniejsza kandydatka do korony imperium.
- Ai
Nieznanego imienia starożytna szamanka Qa, jedna z zarażonych tzw. wirusem Zapołudnia, pojawiająca się w formie człowieka- jaguara. Opiekunka i przyjaciółka Tlilxuchtli. (2015-2017)
- Manawan
Ulundo khor'gona, hetman wywiadu styryjskiego, twórca jego potęgi. Zaginął podczas akcji pod Monta Argenta.
- Mori Khan
Na wpół legendarny szaman samnijski, pojawiający się w formie szamańskiego ducha. Jego totemem jest samnijski stepowy koń. Włada arbanami upiorów, które dały się we znaki obroncom Północy. Legenda głosi, że jego ciało trwa gdzieś wśród stepów w wiecznym letargu, zasilanym życiem wysysanym z dziewic. (2014-2016)
- Arnulf syn Olafa
Książę-protektor Wergundii, poddał stolicę w czasie I Wojny o Północ. Zginął w tajemniczych okolicznościach około 916 r.
- Einhard dar Avarette
Margrabia wergundzki, jeden z dowódców powstania 935 r., magnifer, prywatnie mąż Adalii Lettenhove.(2016)
- Sirilla dar Ittigen
Córka wergundzkiego bohatera narodowego z czasów powstań, magnifer IV tymenu, zwyciężczyni spod Harnkott. (2016)
- Astryda Rosgalen
Możnowładczyni liryzyjska, polityk i nieformalna przywódczyni kraju. W 937 r. zdecydowała (wobec wiecu) o przyłączeniu Liryzji do Federacji Wergundii.
- Rorik Rosgalen
Książę-elektor Liryzji, paladyn Zakonu Mieczowego Modwita, wojownik i dowódca, syn Astrydy.
Nieaktywne postaci graczy
Postaci nieaktywnych graczy, które miały znaczący wpływ na losy świata. Lista jest z pewnością niepełna, możemy ją uzupełniać wedle sugestii.