Dodane 2040 bajtów,
13:47, 30 gru 2019 Meris na [[ Zapołudnie | Zapołudniu]] nazywana również Mocuepaya, odpowiada za to, co nieustannie się zmienia. Każdy element, nawet obecnie znajdujący się w pozornej równowadze, pozostawiony sam sobie, prędzej czy później stanie się nieuporządkowany. Szczególnie ważne są - często nieuchwytne - momenty zmian, czyli przechodzenia jednej formy w drugą. Do takich rzeczy można zaliczyć wschód i zachód, ale także narodziny czy śmierć. Jako wciąż pozostającej w ruchu Meris oddano pod opiekę wodę - morza, strumienie, oraz jeziora - oraz pozostające w ciągłym rozwoju rośliny - lasy, puszcze, pola.
Meris jest ucieleśnieniem Zmiany i przeciwieństwem [[Iureus | Iureusa]], ona jest panią wszystkiego co przechodzi metamorfozy i przemienia się wokół nas. Z fizycznego świata Meris włada wszelkimi wodami i wiatrem, a także wiecznie rosnącymi roślinami. Oprócz tego Meris patronuje przemianom zachodzącym wewnątrz istot rozumnych, wędrówce ciała i ducha przez życie i jego kolejne zmiany. Z tego powodu Meris jest patronką wolności i oswobodzicielską z kajdan. Świątynie Meris najczęściej pełne są szumu fontann, a ludzie często przychodzą prosić ją o pomoc przed wszelkimi dużymi projektami i przedsięwzięciami. Każdy podróżny przed wyruszeniem musi prosić ją o pomyślną drogą i powrót do domu.
==Kult==
Zasięg jej kultu obejmuje zarówno kraje północy - [[Kult Pięciu]] - jak i zapołudnie - [[Opiekunowie]]. Przedstawiana jest jako młoda kobieta trzymający w jednej ręce kij wędrowca a w drugiej naczynie.
* Aspekty pochwalane przez Boginię: Wędrówka, inicjowanie, ryzyko, porzucenie, zmienność.
* Aspekty potępiane przez Boginię: Stałość, dom, bezruch, uwięzienie.
===Reguły kultu===
''Witaj każdą zmianę w życiu i dąż do niej, <br>Zawsze okazuj gościnę podróżnym, <br>Nie bój się podróżować i rób to często, <br>Ciesz się swoją wolnością i pomagaj o nią walczyć innym.''
[[Kategoria: Świat gry]][[Kategoria: Bogowie]]