Otwórz menu główne

Zmiany

Styria

Dodane 1911 bajtów, 15:31, 14 mar 2022
m
brak opisu edycji
*'''Szpieg''' – osoba szkolona do wykradania informacji, a także rozmaitych działań wywiadowczych i sabotażowych. Może na potrzeby misji przyjąć pozory dowolnej innej profesji, przejmując jej cechy – poza profesjami Intelektualistów. Ma szczególne możliwości opierania się atakom psionicznym.
*'''Paladyn''' - kapłan-wojownik bogini jednego z wyznawanych w kraju bóstw:** [[Tavar]] (przynależność do [[Szkarłatne Płaszcze|Paladynów Szkarłatnej Pani]]) * '''Egzorcysta''' - osoba wyszkolona do walki z Eskhara z ramienia [[Trzech Przeciwko Szakalowi]]. Posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności, należący do Szkarłatnych Płaszczy lub inne formacji tego wyznaniaby móc mierzyć się z większością znanych demonów.
*'''Najemnik''' – gra tą profesją wymaga należenia do jednej z organizacji najemniczych i posiadania ich rekomendacji (najemnik otrzyma swoją rekomendację z początkiem gry), a także zawartego na czas gry kontraktu najemnego. Za najemnika nie jest uważana osoba, która na własną rękę wynajmuje się do obicia komuś twarzy (taka osoba jest uważana za bandytę).<br>Specjalizacje proponowane:
** strażnik – odpowiednik policjanta, do niego należy wymierzanie sprawiedliwości, reagowanie na łamanie prawa i działanie na jego służbie.
** łowca nagród – wojownik trudniący się chwytaniem lub eliminacją bandytów, skazanych wyrokiem sądów.
 ** łowca '''Łowca potworów ''' – wyspecjalizowany wojownik, wynajmowany przez władze, by zapewnić ludziom bezpieczeństwo ze strony groźnych stworzeń(UWAGA. Postać może pochodzić z tej nacji, jednak nauki mogła pobierać jedynie w [[Akademia Jastrzębiecka|Akademii Jastrzębieckiej]] lub w [[Kawerna|Kawernie]]).<br>Specjalizacje:** łowczy - wszechstronnie wyposażony oraz szkolony, by móc dostosować się do większości znanych zagrożeń** eterolog - badacz zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi oraz eterycznymi (''profesja dostępna jedynie dla postaci powiązanych z Akademią Jastrzębiecką!'')** członek zaplecza - profesja zależna od sytuacji (więcej na ten temat [[Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie#Podział sekcji|-> tutaj]])
*'''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry. <br>Specjalizacje:
*'''Kapłan Tavar''' – źródłem jego energii jest bogini i składane jej modlitwy i ofiary, zaś jej mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.
*'''Mag akademicki''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br>Specjalizacje:
** mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje się energią jednego żywiołu.
** mag bojowy – psionik - posługuje się energią wszystkich żywiołówodłamem magii życia, wyspecjalizowanym do działania na umysł. * '''Badacz geosiatki''' - osoba związana nierozłącznie z [[CdNM|Kompanią Nowej Magii]], ale tylko w zaklęciach ofensywnychposiadająca wiedzę na temat [[WSG|Wielkiej Sieci Geomantycznej]].<br>Specjalizacje:** psionik geomanta - posługuje mag żywiołów zajmujący się magią powietrza, wyspecjalizowaną badaniami nad strukturą geosiatki oraz tworzeniem różdżek potrzebnych do działania na umysł.magimaszyn** nekromanta – istniejąca, choć zakazana prawnie forma magii, używającej odwróconej energii życia.mag-inżynier - osoba posiadająca wiedzę oraz komponenty potrzebne do składania magimaszyn
*'''Czarownik''' - magia pierwotna, której nauczyć można się wyłącznie od osobistego przewodnika. Nie ma zapisanych zasad, działa na gotowych formach i intuicji.
** truciciel – twórca trucizn.
*'''Medyk''' – ten, który leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii, przede wszystkim . <br>Specjalizacje:** lekarz - mag życia specjalizujący się w anatomii i medycynie** medyk polowy/felczer – posługuje się magią elementami alchemii i podstawową wiedzą na temat anatomii i medycyny pola bitwy * '''Badacz śmierci (nekromanta)''' – naukowiec zajmujący się formą magii opartej na doświadczeniach i badaniach naukowych dotyczących magii druidzkiej oraz istoty życia, ale zna również podstawy alchemii, i śmierci. Tego typu nekromancja jest obeznany w anatomii legalna i chirurgiitolerowana na terenie tego kraju, którą wspomaga magiczniepod warunkiem wykorzystywania jej bez uszczerbku dla postronnych.
=== Wolni ===
** myśliwy – handlujący futrami upolowanych zwierząt.
** przewodnik – karawan handlowych i osadniczych.
 
* '''Wyznawca Fortuny''' - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu), jest jednak nielegalne w tym kraju.
 
* '''Kultysta Szakala''' - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.
{{RamkaMail}}
[[Kategoria:Nacje]]