|powiazania= [[Czarna Tercja]]}}
'''SSW''' - '''Styryjska Służba Wywiadowcz'''a, powstała w latach poprzedzających Wojnę o Korone [[Ofir]]u (ok. 970). Przy początkowym braku rozbudowanych sił militarnych wywiad stanowił o sile i precyzji uderzenia styryjskich sił. Zasługą SSW była infiltracja [[Itharos]] przed zwycięstwem nad [[Tavar | Izosem]], a także zatrzymanie rytuału Aramediconu, a tym samym zatrzymanie ofensywy wergundzkiej u progu Wielkiej Wojny. SSW zdobyło na [[Zapołudnie | Zapołudniu]] starożytną recepturę prochu, zyskując dla Styrii olbrzymią przewagę bojową u progu Wojen o Północ. Skutecznie paraliżowało działania Zapołudnia, słynna agentka SSW [[Kanon postaci#Nieaktywne postaci graczy | Lylian z Terali]], podczas spektakularnej akcji umożliwiła bogini [[Tavar]] przetrwanie zagłady bogów. SSW doprowadziło do powstania Sztabu Konspiracji, umożliwiając skuteczne zrzucenie qasyrańskiej okupacji. Na bazie pracy agentów wywiadu rozpracowano [[Wirus Zapołudnia i Czarna Tercja | Wirus Zapołudnia]] i stworzono [[Czarna Tercja | Czarną Tercję]]. Można z powodzeniem stwierdzić, że styryjskie państwo przetrwało dzięki sprawności i profesjonalizmowi wywiadu.
Styryjski wywiad w znaczący sposob przyczynił się do zwycięstwa Północy w wojnie z Imperium Qasyran, a potem przez długie lata rozgrywał rozmaite wydarzenia na korzyś Styrii. O ingerencji SSW mówiono w przypadku ujawnienia pierwszego spisku w sprawie Szlaku Wedry (szlak ten doszedł do skutku dopiero po powstaniu Kompanii Nowej Magii), powstrzymania najazdu Samnii na Ofir w 936 roku, w wydarzeniach wokół wyspy Tyndur, a przede wszystkim przy okazji powstań niewolniczych w Ofirze i Qasyran w latach 945-50.
Służba Wywiadu była najpotężniejszą bronią Styrii i pozwalała zwyciężać tam, gdzie zawiodły nawet muszkiety.
[[Kategoria: Organizacje]]