== Żywioły – składniki wszechrzeczy ==
Wszystko w domenach świata składa się z pięciu żywiołów w różnych proporcjach – z ognia, wody, ziemi, powietrza i życia. One stanowią podstawę działania systemów magicznych.
=== Nad-żywioły – światło i ciemność ===
Narzędziem Stwórcy są dwa nad-żywioły, pojmowane mistyczne, to jest Światło i Ciemność. Ową „plastelinę” z której Deuces stworzył światy, najpierw stworzył, zaplatając ze sobą nici Światła i Ciemności. Z tych pierwotnych „wiązek” składają się żywioły i wszystko, co zostało stworzone ręką Deucesa. Wszędzie tam, gdzie pojawiają się Strzępy Pustki, czyli eskhara, rzeczywistość rozplata się na osobne wiązki, na pierwotne Światło i Ciemność osobno. Rzeczywistość „rozpleciona” jest jak rak na tkance świata i prowadzi do jego unicestwiania
Magia, wykorzystująca energię żywiołów, manę, zdolna jest tworzyć rzeczy nietrwałe, modyfikować
materię Ei, ale nie tworzyć nową. Gdy podjęto dzieło ochrony Ei przed Swartem – Szakalem, pierwszy
raz w znanej historii uczyniono coś ponad magię – dzięki darowi kreacji zmieniono strukturę Ei,
otaczając ją sferą ochronną, odgradzającą od Pustki.
[[Kategoria:Wątki świata gry]]