Dodane 4231 bajtów,
23:45, 29 gru 2019 Rzemiosło jest integralną częścią życia, rzemieślnikiem zaś jest każdy, kto wykonuje prace związane z tworzeniem. W grze natrafimy na różne rodzaje rzemiosł, mniej lub bardziej zwyczajnych. Każdy gracz, jeśli ma do tego wenę, może wybrać postać cywilnego rzemieślnika, np. cieśli czy ogrodnika. Niektóre profesje wymagają długotrwałej nauki, która musi mieć odzwierciedlenie w historii postaci, jak np. medycy, alchemicy czy łowcy potworów. W niektórych rzemiosłach swój udział mają także elementy magii.
W praktyce każda profesja rzemieślnicza lub posiadająca elementy mechaniki rzemieślnika dostanie od nas jako organizatorów podstawowy zbiór materiałów, na których może pracować lub też wskazanie, gdzie można je zdobyć. Oprócz tego każda z postaci powinna czynić swoje notatki, w których ma opisane działania oraz właściwości danych składników. Dodatkowo część z tych profesji będzie również posiadać podstawowe przykłady wykorzystania praktycznego podanych materiałów.
== Rodzaje rzemiosł ==
=== Alchemik ===
Obiektem pracy alchemika są rozmaite substancje, które łączone w skomplikowany sposób dają określone właściwości. Poprzez różne czynności laboratoryjne jest w stanie pozyskać czyste esencje, z których to następnie tworzy mikstury dążące do równowagi żywiołów. Terenowe warunki będą miały określony wpływ na efekty pracy alchemika.
* Miner - specjalizacja bojowa alchemików, szkoli się ich zarówno na uniwersytetach ogólnych jak i w akademiach oficerskich w niektórych państwach. Minerzy posiadają specjalistyczną wiedzę na temat minerałów i składników o tendencjach wybuchowych. Potrafią tworzyć bomby i granaty mogące razić wrogów.
* Truciciel - nieraz studenci tej specjalizacji śmieją się, że nazwa jest wyjątkowo nietrafiona, bo sugeruje prywatne tendencje jednostek do zabijania. Truciciele posiadają po prostu wiedzę na temat roślin oraz składników szkodliwych oraz tego jak składać je w skomplikowane mikstury, oprócz tego ich wiedza obejmuje również zakres antidotów na to, co może wyjść spod ich ręki.
=== Medyk ===
Medyk ma przede wszystkim pomagać cierpiącym. Droga zdobywania wiedzy bywa różna, od mozolnej nauki na uniwersytetach, przez trudną praktykę na polach bitewnych, aż po terminowanie u wioskowych szeptuch i znachorek. W zależności od nauki, jakie przeszła postać, różny będzie zatem zasób informacji na starcie gry. Wspólna będzie dla każdego z nich wiedza o anatomii człowieka i innych ras, różnić ich będą narzędzia – magia życia, chirurgia, czarownictwo, zielarstwo, druidyzm. W każdej z tych profesji jest pula wiedzy o naprawianiu organizmów. Żaden medyk jednak nie będzie miał całości tej wiedzy, bo by ją zdobyć nie wystarczyłoby nawet elfiego życia. Medycy łączą się w licznych organizacjach paramedycznych i naukowych, m.in. Concordia oraz Węże Światła.
=== Kowal run ===
Najbardziej wyjątkowa profesja krasnoludzka, łącząca sztukę magii z rzemiosłem kowalsko-kamieniarskim. Mistrzowie Run niegdyś byli kapłanami Wajana, obecnie posługują się energią magiczną, której używają, by nadać moc rytym lub kutym symbolom runicznym. Runy można wykonywać tylko w metalu lub kamieniu, więc Kowal Run musi wiedzieć, jak trzymać młotek czy dłuto.
=== Czarownik ===
Czarownik to osoba, która kieruje magią intuicyjnie, ale oprócz niej korzysta również z ziół i amuletów, posiada wiedzę i umiejętność tworzenia amuletów na bazie mistycznych znaczeń materiałów. Profesja ta wymaga wyczucia, kreatywności i samodzielności w działaniu. Czarownicy swoją wiedzę przekazują uczniom poprzez indywidualną naukę, nie ma ich więc zbyt wielu.
=== Łowcy Potworów ===
Mistrzowie, których zadaniem jest eksterminacja potworów (nie zawsze zabijanie, często chwytanie lub przemienianie). Ta niezwykle niebezpieczna praca wymaga znakomitych umiejętności walki, ale także znajomości podstaw alchemii, umiejętności posługiwania się prostą magią i symbolami, oraz niejednokrotnie talentu do kryminalistyki, by dotrzeć do właściwego sposobu działania.