|zasieg= Cała Północ
|powiazania=[[Sędziowie Pięciu]]}}
Kult Pięciu jest zorganizowany wokół [[Opiekunowie | Opiekunów]] i wiary w nich na ziemiach Północy. Sama idea założenia całej organizacji, która zajmowałaby się szerzeniem wiedzy o Pięciu, powstała około roku 935 i przyjmuje się, że głównym założycielem jest [[Kanon postaci#Aktywne postaci graczy |Baldwin dar Keran]]. Sama organizacja, jako dość młoda, wciąż pracuje nad zwiększaniem liczebności i swoich wpływów w świecie. Kult Pięciu tak czy owak jest jedną z trzech najpotężniejszych organizacji religijnych na Północy. Świątynie prowadzone przez Kapłanów Pięciu to miejsca dawnych kultów, porzucone wraz z odejściem niektórych bogów, choć sama organizacja unika wrogich akcentów wobec pamięci dawnych bóstw.
Ich głównym dogmatem jest oddawanie czci całej piątce tak, jak robi się to na Południu, nie zaś kulty pojedynczych obliczy Pięciu. Zadaniem, jakie stawia sobie ta organizacja, było i jest wypełnienie pustki po bogach, którzy odeszli, zapewnienie wsparcia ludziom północy, zniwelowanie wrogości, jaką żywili oni do tzw. Opiekunów.
Oficjalna nazwa kościoła [[Opiekunowie|Opiekunów]] na ziemiach Północy.<br>
Idea założenia organizacji, która zajmowałaby się szerzeniem wiedzy o Pięciu, powstała około roku 935, a jej założycielem był [[Kanon postaci#Nieaktywne postaci graczy |Baldwin dar Keran]]. Chociaż podczas wybuchu wojny wyzwoleńczej Wergundowie wybrali jednak kult [[Modwit|Modwita]], to jednocześnie powstańcy zdecydowali, że nie będą tępić przejawów szczerej czci wobec bóstw Zapołudnia. <br>
Dzięki organizacji kult [[Opiekunowie|Opiekunów]] stał się na Północy równoprawną religią, na równi z kultem [[Tavar]] i [[Modwit|Modwita]]. Ostatecznie rytuał w Srebrnej Rzece, kończący czas Rozdarcia i Wojnę Bogów, zrównał całą siódemkę bóstw, tym samym uniknięto zemsty i wojny religijnej między wyznawcami dawnych i nowych bogów.