Otwórz menu główne

Zmiany

Historia świata gry

Usunięte 2 bajty, 14:36, 19 lut 2022
m
brak opisu edycji
***'''937 (2017)''' Po pierwszych zwycięstwach Północ przygotowuje się na kontruderzenie. Tymczasem w prowincjonalnej Liryzji, straszliwie zniszczonej i zatrutej wojną, toczą się negocjacje na temat jej politycznej przyszłości. W tle doraźnych spraw ujawnia swoje istnienie istota, żerująca na ogromnej ilosci dusz zabitych. Wkrótce okazuje się, że istot takich jest więcej, choć znane są one na świecie już od dawna, to obecnie zdają się dążyć do coraz większego wpływu na świat żywych.
***'''938 (2018)''' Kontratak Qasyran doprowadził setki tysięcy ich żołnierzy aż pod stolicę Wergundii, Akwirgran. Wielka bitwa, angażująca liczne kraje, przechyla wreszcie szalę wojny na jedną ze stron. Po 39 latach wojny walczące kraje zawierają wreszcie pokój, podpisany Traktat Vistanijski stanie się podstawą odbudowy świata. W tle tych wydarzeń na dobre rozgorzała już nowa wojna, starcie z mrocznymi istotami, przenikającymi z innych światów.
***'''939 (2019)''' Świat odetchnął z dawna wyczekiwanym pokojem, lecz nowy porządek rzeczy oznaczał liczne zmiany na całym świecie. W Samnii potężny, starożytny szaman raz jeszcze podniósł głowę podczas gdy kagani Enktoia ugruntowała swoją władzę, zawierając niepewny pakt z Wergundią i zwołując wyprawę na odległy Pethaban. W Ofirze hobbity podpisały umowę, na mocy której powrócili do Velidy, zaś ta niedługo potem na skutek tajemniczych wydarzeń zaczęła wreszcie odżywać. Zaś pod stopami nas wszystkich, w najgłębszej otchłani podziemi przebudziła się nowa bogini, ongiś wygnana, dziś powróciła, by walczyć z nadchodzącym cieniem. Lecz wszystkie te wydarzenia bledły przy wadze tego, co miało miejsce w Terali Wschodniej, gdzie wojewoda Gocław postanowił umocnić swój kraj wobec zewnętrznych potęg. W cieniu jego prac nad nowymi rodzajami broni łeb podniosły inne, znacznie bardziej złowrogie siły nie pochodzące z tego świata, lecz z Pustki, gdzie wygnani zostają ci, którzy zgrzeszyli przeciw Deucesowi. W walce z tymi istotami odkryto potężny fenomen magiczny, Wielką Sieć Geomantyczną, przy użyciu której udało się koniec końców dopełnić rytuału w wergundzkim Bibraktborgu, który stworzył wokół naszego świata ochronny całun, ratując nas od cienia Pustki. Przynajmniej na razie.<br><br>
**[[Historia świata gry/940-|Lata 940-]] (2020 - teraz)
 
***'''940 (2020)''' Odbudowa po niedawno zakończonej wojnie wciąż trwa, zwłaszcza w państwach najbardziej dotkniętych wojną do jakich należała [[Styria]]. Arcyksięstwo rozpoczęło eksploatację Kavelii, regionu bogatego w zasoby naturalne, który stał się oczkiem w głowie inwestorów z całego świata. Ich chciwość napędzały odkrycia magiczne, bowiem udało się opracować metodę teleportacji z użyciem Wielkiej Sieci, zaś odkrycie to wskazywało na liczne inne zastosowania tego fenomenu, do eksploatacji którego niezbędne były metale szlachetne. Region Kavelii był jednak zagrożony przez Laro, którzy po wojnie stanęli na krawędzi wojny domowej, której jednak udało się zapobiec. Światem wstrząsnęła też wieść o powrocie starożytnych elfów z Felnoru, niegdyś uznanych za zgubionych w potopie. Wszystkie państwa podeszły do pojawienia się nowego gracza z niemałym, choć ostrożnym zainteresowaniem.