** walczący w zwarciu – tarczownik, strzelec, pikinier, używający dowolnej broni białej
** strzelec – walczący na dystans za pomocą dowolnej broni miotającej
* '''Paladyn''' - kapłan-wojownik jednego z wyznawanych w kraju bóstw:
** [[Wajan|Wajana]] (równoznaczny z Kowalem Run)
** [[Iureus|Iureusa]] (przynależność do [[Sędziowie Pięciu|Sędziów Pięciu]])
** [[Velea|Velei]]
** [[Modwit|Modwita]]
* '''Łowca potworów''' – wyspecjalizowany wojownik, wynajmowany przez władze, by zapewnić ludziom bezpieczeństwo ze strony groźnych stworzeń (UWAGA. Postać może pochodzić z tej nacji, jednak nauki mogła pobierać jedynie w [[Kawerna|Kawernie]]). <br>Specjalizacje:
** łowczy - wszechstronnie wyposażony oraz szkolony, by móc dostosować się do większości znanych zagrożeń
** członek zaplecza - profesja zależna od sytuacji (więcej na ten temat [[Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie#Podział sekcji|-> tutaj]])
* '''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry, a także z tym, że przez swoich krasnoludzkich pobratymców będzie darzony pogardą i wrogością.<br \>Specjalizacje:
Krasnoludy, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji. W potyczce mogą ponieść ... niespodzianka, 5 ran, bowiem każdy krasnolud jest także wojownikiem.
* '''Kapłan Modwita''' – - źródłem jego energii jest bóg jedno z wyznawanych w tym kraju bóstw (nie ma możliwości gry kapłanem Mavi) i składane mu modlitwy i ofiary, zaś jego ich mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.{{Układ wielokolumnowy | liczba = 2 |** [[Wajan]] (równoznaczny z Kowalem Run)** [[Avgrunn]]** [[Modwit]]** [[Vellossura]]** [[Iureus]]** [[Ardate]]** [[Velea]]** [[Tavar]]}}
* '''Mag''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br \>Specjalizacje:
** mag bojowy – posługuje się energią wszystkich żywiołów, ale tylko w zaklęciach ofensywnych.
** Słyszący Skałę – mag krasnoludzki, posługuje się sprawnie żywiołem ziemi.
** Kowal umysłu Umysłu - krasnoludzki psionik.
** Mag-kowal - mag posługujący się żywiołami ognia i ziemi.
* '''Kowal Run''' – najbardziej wyjątkowa profesja krasnoludzka, łącząca sztukę magii z rzemiosłem kowalsko-kamieniarskim. Mistrzowie Run niegdyś byli kapłanami korzystają z mocy danej im przez Wajana, obecnie posługują się energią magicznąby wplatać magię w symbole runiczne, której używają by nadać moc rytym lub kutym symbolom runicznymbędąc zarazem jego kapłanami.<br \>
Runy można wykonywać tylko w metalu lub kamieniu, więc Kowal Run musi wiedzieć, jak trzymać młotek czy dłuto.
* '''Krasnoludzki minerMiner''' - specjalista od wysadzania skał, przewyższający swojego ludzkiego odpowiednika umiejętnością łączenia podstaw alchemii oraz zaklęć i symboli magicznychza pomocą mieszanek alchemicznych.
* '''FelczerMedyk''' – biegły w ten, który leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii . <br>Specjalizacje:** medyk polowy/felczer – posługuje się elementami alchemii i alchemii medycznejpodstawową wiedzą na temat anatomii i medycyny pola bitwy, z lekkim odchyleniem odchyłem do zasklepiania ran ogniem i gorącym żelazemrozgrzanym żelastwem...
=== Wolni ===
** archeolog – specjalista od materii z przeszłości<br \><br \>W drużynie poszukiwaczy mogą być zrzeszone osoby różnej profesji – jak miner (odpowiada za rozbrajanie alchemicznych pułapek i wysadzanie przeszkód), tropiciel, najemnik (w roli ochroniarza, mając zawarty kontrakt z Kompanią) czy mag – specjalista od artefaktów i magicznych pułapek.
* '''Wyznawca Fortuny''' - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu), jest jednak szemrane prawnie w tym kraju
* '''Kultysta Szakala''' - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.
{{RamkaPdf}}
[[Kategoria:Rasy]]