{{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}}
{{TabelaOrganizacja
|wielkosc= DużaOgromna|zasieg= Sojusz Państw PółnocyCały świat|powiazania=[[Hobbicka Gildia Handlowa]], [[Akademia Akwirgrańska]], [[Instytut Badań Magicznych]], [[Kompania Handlowa Szlaku Wedry]], [[Ormurin]], [[Kolegium Messyńskie]], [[Kongres Wolnych Narodów]], [[Sairolome]]}}
CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona na mocy Książęcej Karty Innowacji i Rozwoju, nadania z ramienia księcia protektora określającego swobody, prawa, przywileje i powinności podmiotów zakładanych przez obywateli Federacji celem rozwoju nauki, magii i handlu. Ów bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki Federacji.
Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku.
W ciągu niecałej dekady organizacja rozrosła się do gargantuicznych rozmiarów, mając swoje placówki w każdym zakątku Kontynentu. Świat zachłysnął się rozwiązaniami technologicznymi, jakie niosło ze sobą wykorzystywanie geosiatki, dzięki czemu o Kompanii Nowej Magii słyszano już niemalże wszędzie - od dalekiej północy aż po południowe granice Qasyran.