== Profesje ==
Poniższe propozycje to lista naszych pomysłów, ale nie mamy nic przeciwko, żeby Twoja postać uprawiała dowolny zawód, pod warunkiem jego spójności z fabułą. Jeśli masz wątpliwości – pisz do nas!
{{RamkaInfo|entery=<br><br>|tresc=<big>Wszystkie krasnoludy są odporne i silne, wszystkie szkolą się w walce od najmłodszych lat swojego długiego życia. Tym samym KAŻDY KRASNOLUD może być nazwany wojownikiem i każdy MOŻE ZNIEŚĆ 5 RAN.</big><br><br>}} === Wojownicy === Krasnoludy zawodowo zajmujące się walką i wojną, obyci z ranami, bólem i stresem pola walki.Mogą przyjąć 5 trafień. * '''Wojownik klanu''' - krasnolud tej profesji walczy na rozkaz rady swojego klanu, najczęściej w obronie jego siedzib. Może się zdarzyć, że z jakichś powodów zostanie wysłany poza Kesham, zawsze będzie to jednak na rozkaz i w interesie klanu lub całego Kesham.<br \>Specjalizacje proponowane:** topornik (topór, topór z tarczą, berdysz)** młotarz** tarczownik** berserker (Fuilteah Feah)** halabardnik (topór fiordyjski)** klaimoer'gh – wojownik walczący dwuręcznym mieczem** strzelec (kusznik lub łucznik, raczej z oddziałów służących na powierzchni) * '''Najemnik''' – gra tą profesją wymaga należenia do jednej z organizacji najemniczych lub kontraktu z którąś z ludzkich armii, a także posiadania ich rekomendacji (najemnik otrzyma swoją rekomendację z początkiem gry). Za najemnika nie jest uważana osoba, która na własną rękę wynajmuje się do obicia komuś twarzy (taka osoba jest uważana za bandytę) <br \>Specjalizacje proponowane:** walczący w zwarciu – tarczownik, strzelec, pikinier, używający dowolnej broni białej** strzelec – walczący na dystans za pomocą dowolnej broni miotającej * '''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry, a także z tym, że przez swoich krasnoludzkich pobratymców będzie darzony pogardą i wrogością.<br \>Specjalizacje:** dezerter – żołnierz wyłamujący się spod rozkazów dowódców.** zabójca – morderca na zlecenie === Intelektualiści ===Krasnoludy, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji. W potyczce mogą ponieść ... niespodzianka, 5 ran, bowiem każdy krasnolud jest także wojownikiem. * '''Kapłan Modwita''' – źródłem jego energii jest bóg i składane mu modlitwy i ofiary, zaś jego mocy używa poprzez psalmy i inkantacje. * '''Mag''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br \>Specjalizacje:** mag bojowy – posługuje się energią wszystkich żywiołów, ale tylko w zaklęciach ofensywnych.** Słyszący Skałę – mag krasnoludzki, posługuje się sprawnie żywiołami ognia i ziemi. * '''Kowal Run''' – najbardziej wyjątkowa profesja krasnoludzka, łącząca sztukę magii z rzemiosłem kowalsko-kamieniarskim. Mistrzowie Run niegdyś byli kapłanami Wajana, obecnie posługują się energią magiczną, której używają by nadać moc rytym lub kutym symbolom runicznym.<br \>Runy można wykonywać tylko w metalu lub kamieniu, więc Kowal Run musi wiedzieć, jak trzymać młotek czy dłuto. * '''Krasnoludzki miner''' - specjalista od wysadzania skał, przewyższający swojego ludzkiego odpowiednika umiejętnością łączenia podstaw alchemii oraz zaklęć i symboli magicznych. * '''Felczer''' – biegły w anatomii i alchemii medycznej, z lekkim odchyleniem do zasklepiania ran ogniem i gorącym żelazem... === Wolni ===Ci spośród krasnoludów, którzy prócz walki do mistrzostwa opanowali któreś z rzemiosł. Mogą wytrzymać również 5 zadanych im ran (zanim się poważnie wkurzą). * '''Mistrz rzemiosła''' – dla krasnoludów nie ma możliwości wykonywania czegoś po partacku. Jeśli parasz się rzemiosłem – jesteś w tym mistrzem. Przed wybraniem którejś z tych profesji lepiej dowiedz się czegoś więcej o niej, by nie przynieść wstydu swemu klanowi.** górnik (wydobywa rudę, drąży korytarze)** płatnerz (wykonuje zbroje, hełmy, tarcze, obrabiając stal na zimno)** jubiler (zajmuje się precyzyjną obróbką kamieni i metalu)** kowal (wykuwa i odlewa stalowe przedmioty)** inżynier (twórca kamiennych konstrukcji i budowli)** kamieniarz (zajmujący się obróbką skały)** kupiec (handluje wyrobami w/w)** dyplomata (biegły w mowie, piśmie runicznym i ludzkim oraz prawach) * '''Poszukiwacz skarbów''' – zawodowo wyszukujący i wydobywający z ruin cenne artefakty. Najczęściej zrzeszeni w olbrzymiej organizacji, zwanej [[Organizacje#Organizacje naukowe|Smoczą Kompanią]].** archeolog – specjalista od materii z przeszłości<br \><br \>W drużynie poszukiwaczy mogą być zrzeszone osoby różnej profesji – jak miner (odpowiada za rozbrajanie alchemicznych pułapek i wysadzanie przeszkód), tropiciel, najemnik (w roli ochroniarza, mając zawarty kontrakt z Kompanią) czy mag – specjalista od artefaktów i magicznych pułapek.