To, co należy trzeba wiedzieć, a przynajmniej należy się zapoznać.
== W pigułce ==
==== <big>Gracze – postaci</big> ====
Swoje postaci gracze tworzą sami, wybierając im imię, rasę, profesję a także dorabiają postaci życiorys i charakter. Wypełniając ankietę zgłoszeniową, gracz może dokonać wyboru elementów, jakie preferuje w swoim stylu gry, oraz chciałby, żeby znalazły się w jego misji. Na podstawie udzielonych odpowiedzi będziemy przydzielać graczy do poszczególnych grup, związanych z głównymi wątkami fabuły. Grupy te będą miały pewne wspólne cele i określony charakter, co nie znaczy, że gracz nie może zajmować się innymi tematami czy współdziałać z innymi grupami. Istnieje pełna dowolność prowadzenia swojej postaci, ograniczana tylko przez warunki organizacyjne.
Wszyscy gracze są równi pod względem szans, możliwości, dostępu do narzędzi fabularnych. Premiujemy natomiast kontynuację postaci z poprzednich larpów, umożliwiając zdobywanie określonych fabularnych korzyści i pozycji.
[[Kanon Postaci]] to galeria tych bohaterów, którzy po przynajmniej dwóch fabułach osiągnęli coś w grze i wywarli wpływ na świat. Natomiast postaci, które pojawiają się po raz pierwszy (niezależnie od tego, czy gracze są nowi czy też są weteranami) dopiero mogą takie profity osiągać i budować swoją "karierę" w świecie gry, do czego najlepszą drogą jest zaangażowanie w grę. Tym niemniej w grze każda postać może działać na podobnych zasadach.
===== Wyposażenie =====
Każdy gracz w cenie larpa ma możliwość wypożyczenia podstawowego wyposażenia, niezbędnego do gry. Jest to broń, odpowiednia do odgrywanej postaci oraz preferencji gracza, podstawowy strój (tunika, kaptur, płaszcz, pas) i akcesoria (narzędzia do rzemiosła, zasady do magii itp.) Gracz odpowiada za ewentualne zniszczenie lub zagubienie sprzętu. Postaci z kanonu, postaci weterańskie, postaci nowe. Wszyscy gracze są równi pod względem szans, możliwości, dostępu do narzędzi fabularnych. Premiujemy natomiast kontynuację postaci z poprzednich larpów, umożliwiając zdobywanie określonych fabularnych korzyści i pozycji. Kanon postaci to galeria tych bohaterów, którzy po przynajmniej dwóch fabułach osiągnęli coś w grze i wywarli wpływ na świat. Natomiast postaci, które pojawiają się po raz pierwszy (niezależnie od tego, czy gracze są nowi czy też są weteranami) dopiero mogą takie profity osiągać i budować swoją "karierę" w świecie gry, do czego najlepszą drogą jest zaangażowanie w grę. Tym niemniej w grze każda postać może działać na podobnych zasadach.
===== Zespół, oddział, drużyna. =====
Silberberg to gra akcji o charakterze drużynowym z dodatkowymi indywidualnymi wątkami. Bywają fabuły bardziej i mniej konfrontacyjne, czasem grupy graczy stają przeciwko sobie w ostrym konflikcie, czasem działają wspólnie przeciwko wrogom, odgrywanym przez Bohaterów Niezależnych. Z przyczyn organizacyjnych większość akcji ma charakter drużynowy, tym niemniej każda postać działa niezależnie, autonomicznie, może prowadzić własne intrygi i sprawy, niejednokrotnie też nawet dla jednego gracza tworzone są indywidualne sceny.
===== Walka =====
. Szczegółowe zasady walki określa Reguła Walkiokreślają [[Reguły walki|reguły walki]]. W skrócie - staramy się łączyć elementy immersyjne z czysto mechanicznymi – istnieje określona liczba trafień, jakie postać może otrzymać przed utrata zdolności do walki, cięższe rany wymagać będą operacji. Możliwe jest używanie pancerzy, których skuteczność określa logika – dany pancerz ochroni przed taką (larpową) bronią, przed jaką (prawdziwą) ochroniłby w rzeczywistości. Pancerz powinien być wykonany z materiału rzeczywistego (czyli nie przyjmujemy skóry, udającej metal, jeśli coś jest skórą, to jest traktowane jak skóra), co wiąże się z konsekwencją ciężaru najbardziej skutecznych pancerzy.
===== Magia. =====
Ważnym elementem naszego świata jest [[Magia|magia]], która nader często pojawia się w starciach i akcjach. Magowie tworzą z dostępnych słów zaklęcia, którym zatwierdzający MG przypisuje określony efekt oraz koszt. Daje to pole do twórczego popisu dla wszystkich lubiących kombinować nad składaniem wymyślnych czarów, jak również przynosi radość fanom ciskania kulami ognia w swoich wrogów. Magiczne elementy mogą realizować się także w rytuałach, opatrywanych w określone w zasadach stosowne symbole i komponenty. Powodzenie i efekt rytuału zależą od jego przebiegu, widowiskowości i poprawności.Oprócz magii w różnych wersjach (akademicka, pierwotna, kapłańska i inne) w rękach graczy są rozmaite [[Rzemiosło|rzemiosła ]] – takie jak medycyna czy alchemia, które będą się realizować w formie charakteryzacji, mikstur czy innych form, przy zachowaniu możliwie realistycznej formy czynności. Inaczej mówiąc – nie zaszywamy prawdziwej rany, a krew jest sztuczna, ale zachowujemy się, jakby jedno i drugie było autentyczne. Ten zabieg stosujemy w tych elementach mechaniki, które siłą rzeczy realne być nie mogą.
===== Lokalizacja =====