Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie: Różnice pomiędzy wersjami

(Utworzono nową stronę "{{Zakładki|podstawa|Akademia Jastrzębiecka}} ==Organizacja== Akademia, jak na teralskie warunki, jest sporym kompleksem budynków. Jego serce stanowi olbrzymi amfiteat...")
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{Zakładki|podstawa|Akademia Jastrzębiecka}}
 
{{Zakładki|podstawa|Akademia Jastrzębiecka}}
==Organizacja==
+
Akademia Jastrzębicka została ongiś założona przez ówczesnego Wojewodę Terali z myślą o kształceniu w duchu patriotyzmu celem stworzenia warstwy ludzi wykształconych do przyszłej walki z Qa. Jednakże owego szczytnego celu nigdy nie osiągnięto, a dzisiaj cel ten całkowicie porzucono skupiając się na celach naukowych i podejściu międzynarodowym.
Akademia, jak na teralskie warunki, jest sporym kompleksem budynków. Jego serce stanowi olbrzymi amfiteatr, którego scena umieszczona jest w 15 metrowym obniżeniu, będącym kiedyś starą kopalnią odkrywkową. Tam odbywają się treningi, rytuały przejścia, a czasem pokazy uczonej tu sztuki. W podziemiach natomiast znajduje się kilka sal, ale przede wszystkim cele z złapanymi przez Tropicieli potworami, służącymi obecnie jako materiał treningowy.
+
 
Akademia stała się ważnym elementem dla Terali, w Czasie Ciemności pomimo nieustannej kurateli Qa była też wylęgarnią konspiratorów i buntowników. Akademia Łowców od początku stawia nie tylko na fizyczny aspekt szkolenia, równie ważna jest część poświęcona wiedzy. Akademia gromadzi pisma i skrypty na temat potworów, ale także dotyczące przyrody i historii Terali. Stara się tym sposobem zaszczepić w uczniach miłość do Terali.
+
==Funkcje==
Akademia podzielona jest na dziedziny wedle specjalizacji, w jakich szkolą się adepci.
+
'''Dowódca Operacyjny''' - Odpowiedzialny za koordynację sekcji, wtedy kiedy znajduję się więcej niż jedna na danym obszarze, oraz grup pomocniczych, dbający o precyzje wykonywanych zadań oraz reprezentujący zakon przed lokalnymi władcami, pilnujący również by działania nie łamały lokalnego prawa, albo łamały je w subtelny sposób, zmniejszając ryzyko skandalu i nieporozumień.
Dziedzina Eksterminatorów, czyli zabójców potworów. Jej Wielkim Mistrzem był sam Derwan, przypisując sobie tytuł Wielkiego Łowczego Jastrzębieckigo, dopóki wiek i obowiązki polityczne nie zmusiły go do rezygnacji z tej funkcji.
+
 
Dziedzina Badawcza- nie szkolą się w niej łowcy, a naukowcy, a twórcy eliksirów, rytuałów i narzędzi łowieckich, często też oni zajmują się badaniem zwłok potworów.
+
'''Dowódca sekcji''' - Koordynuje działania drużyn oraz grup pomocniczych. Przyjmując podobne funkcje jako dowódca operacyjny, kiedy sekcja samodzielnie działa na danym obszarze. Podczas przebywania pod zwierzchnictwem dowódcy operacyjnego, pełniący funkcję dowódcy polowego.
Przez 4 (920-924) lata funkcjonowała tak zwana “Wieża Egzorcystów”, w której Wielkim Mistrzem był qasyrański Egzorcysta Quarhodron jednak podczas jednych z zajęć coś wymknęło się spod kontroli. Z środka wieży zaczęły wydobywać się krzyki, a nikt kto tam później wszedł, nigdy nie wyszedł. Derwan postanowił zapieczętować wieżę,
+
 
Dziedzinę Egzorcystów, czyli łowców szkolonych do walki z istotami eterycznymi, otwarto z powrotem w roku 936 po odzyskaniu wolności.
+
'''Dowódca drużyny''' - Zarządzający bezpośrednio podkomendnymi w drużynie, prowadzi swoich ludzi do akcji, rozdziela zadania oraz przystosowuje opracowane plany do sytuacji w terenie. W przypadku gdy poniesie rany uniemożliwiające dalsze wykonywanie misji, jego rolę przejmuje wcześniej wyznaczony zastępca.
 +
 
 +
==Sekcje==
 +
Sekcje dzielą się na uniwersalne i specjalistyczne.
 +
 
 +
=== Podział sekcji ===
 +
* I-III Uniwersalne
 +
* IV-VII Specjalistyczne:
 +
** IV - Badawcza
 +
** V - Eteryczne/Półeteryczne 
 +
** VI - Zmutowane
 +
** VII - Specjalna
 +
 
 +
'''Sekcje uniwersalne''' - Drużyny szybkiego reagowania, wszechstronnie wyposażone i wyszkolone by jak najbardziej móc przystosować się do danego typu zagrożenia występującego w danym regionie. Zazwyczaj przybywają pierwsze na teren danego regionu, likwidując w miarę możliwości zagrożenie bądź jeśli zagrożenie znacznie przewyższa zdolności bojowe sekcji, zabezpieczają teren pod przybycie drużyn odpowiednio wyspecjalizowanych. Dbając o to aby zminimalizować straty i nie dopuścić do dalszej eskalacji zagrożenia.
 +
 
 +
'''Sekcje specjalistyczne''' - Drużyny dedykowane do likwidowania danej kategorii potworów. Przystosowane konkretnie do danego typu zagrożenia zarówno pod względem ekwipunku jak i wyszkolenia, wykorzystywane wtedy kiedy zostanie one uprzednio odpowiednio zidentyfikowane.
 +
 
 +
'''Sekcja Badawcza''' - Drużyna składająca się w większości z badaczy oraz specjalistów od transportu oraz zabezpieczania potworów. Zjawiają się wtedy kiedy wymagane jest przetransportowanie danego obiektu do siedziby w celu przeprowadzenia dalszych kluczowych badań bądź sytuacja wymaga do tego aby zostało to wykonane na miejscu.
 +
 
 +
'''Sekcja V''' - Sekcja poświęcona rozwiązywaniu spraw i zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi i eterycznymi. Jako taka składa się w znacznej części z magów i szamanów, ale także badaczy i śledczych których celem jest ustalenie przyczyn nawiedzeń, gdyż jest to najskuteczniejszy sposób „walki” z duchami.
 +
 
 +
'''Sekcja VII''' - Sekcja specjalna, najbardziej dociążona pod względem wyposażeniem jakie posiada. Wysyłana do najpoważniejszych zagrożeń oraz operacji dużego ryzyka, która wymaga odpowiedniej precyzji oraz siły uderzenia.
 +
 
 +
'''Zaplecza''' - Należy pamiętać, że każde zaplecze sekcji różni się od siebie, mniej lub bardziej dostosowując się do zagrożeń z jakimi się mierzą. Przykładowo w sekcji V znajdzie się przynajmniej jeden psioniki oraz więcej lekarstw psychotropowych niż uniwersalnych.
 +
 
 +
=== Grupy pomocnicze ===
 +
Ze względu na ograniczony personel możliwy do wykorzystania w terenie, należy zawrzeć odpowiednie umowy, które umożliwią zmaksymalizować szanse na powodzenie w misjach organizacji. Wykorzystywane podczas poważnej eskalacji zagrożenia lub tam gdzie subtelność wykonania nie jest konieczna.
 +
 
 +
'''Militarne''' - Najemnicy, weterani, lokalni łowcy bądź ogólnie pojęte żołdactwo. Pomagający w zabezpieczeniu danego obszaru aby zminimalizować straty w osobach postronnych bądź zatrzymać ciekawskie oczy. Udzielają zbrojnej pomocy pod dowództwem łowców, w przypadku ataku bezpośrednio na bestię.
 +
 
 +
'''Magiczne''' - Rytuały, sprawy mistyczne i wszystko co związane z delikatną ale jakże skomplikowaną domeną magii. W zależności od regionu działania lub specyfiki problemu znajdą się tutaj zarówno magowie z Uniwersytetów jak i lokalni czarownicy czy druidzi.
 +
 
 +
==Struktura Akademii==
 +
'''Mała Rada'''<br \>
 +
Składająca się z trzech wielkich mistrzów poszczególnych dziedzin, eksterminacyjnej, magicznej, badawczej, oraz z wielkiego mistrza rektora i jego zastępcy. Podejmująca najważniejsze decyzje związane z Akademią, zarówno zewnętrznych, jak zawiązywanie umów, jak i wewnętrznych pokroju rozpatrywania projektów, rozdysponowania budżetu czy ustalania programu szkoleń. Odpowiadają również za powoływanie wielkich mistrzów.
 +
 
 +
'''Wielka Rada'''<br \>
 +
Powoływana tylko w konkretnych momentach, jak wybieranie nowego wielkiego mistrza rektora czy obwieszczania znaczących zmian w strukturze, programie czy działaniach Akademii Jastrzębieckiej. Uczestniczą w nich wszyscy wielcy mistrzowie oraz część zasłużonych starszych mistrzów łowieckich.
 +
 
 +
'''Wielki Mistrz Rektor'''<br \>
 +
Zarządca i twarz akademii, posiada decydujący głos w Małej Radzie oraz reprezentuje organizację politycznie. Wybierany spośród Wielkich i Starszych Mistrzów podczas głosowania Wielkiej Rady.
 +
 
 +
'''Wielki Mistrz'''<br \>
 +
Zarządcy placówek, poszczególnych dziedzin łowieckich, pełniący ważne funkcje, np, zastępca Rektora. Posiadają ogromne doświadczenie oraz znaczące osiągnięcia w swojej karierze. Najmniej liczna grupa występująca w całej Akademii oraz ogólnie w łowiectwie.
 +
 
 +
'''Starszy Mistrz'''<br \>
 +
Instruktorzy, dowódcy ekspedycji wielkiej wagi, często również pełnią rolę zastępców wielkich mistrzów posiadających funkcje zarządców placówek lub dziedzin łowieckich. Obecni na każdym etapie szkoleń adeptów.
 +
 
 +
'''Mistrz'''<br \>
 +
Ranga zwieńczając dotychczasową karierę łowiecką, oznaczająca osiągnięcie mistrzostwa w swoim rzemiośle i uprawnia między innymi do posiadania ucznia. Zazwyczaj w akademii pełnią funkcje instruktorskie oraz dowódców ekspedycji.
 +
 
 +
'''Starszy Łowczy'''<br \>
 +
Posiadająca przynajmniej kilkuletnie doświadczenie, traktowana przez wielu jako ranga przejściowa w drodze do mistrza łowieckiego, podkreśla nabyte doświadczenie i wyodrębnia od świeżo upieczonych łowców.
 +
 
 +
'''Łowczy'''<br \>
 +
Najliczniejsza grupa, świeżo po uzyskaniu dyplomu łowczego oraz z nikłym bądź niewielkim doświadczeniem. W akademii pełniące funkcje pomocnicze podczas nauczania Adeptów na pierwszych etapach nauki, często wchodzą w podstawowe składy ekspedycji.
 +
 
 +
'''Adept'''<br \>
 +
Ranga uczniowska, towarzysząca przez cały sześcioletni okres szkolenia na pełnoprawnego łowce. Widywani na zewnątrz Akademii zazwyczaj przy okazji zajęć praktycznych bądź przy boku swoich mentorów
 +
 
 +
== Szkolenie ==
 +
Szkolenie łowieckie można podzielić na trzy etapy Każdy etap trwa dwa lata.
 +
 
 +
'''Pierwszy etap'''
 +
Podczas pierwszych dwóch lat, adepci pozyskują elementarną wiedzę na temat potworów, rozpoznawania ich oraz klasyfikowania rozpoczynają również naukę w zakresie technik walk z potworami i przystosowania organizmu do eliksirów. Ze względu na intensywność zajęć jak i początkowe trudności z przyjmowaniem preparatów łowieckich, zazwyczaj następuje największy odsiew kandydatów, którzy nie podołali wygórowanym wymaganiom Akademii.
 +
 
 +
'''Drugi Etap'''
 +
Drugi etap obejmuje nauki w zakresie posługiwania się zasobami energii życiowej potrzebnej do korzystania ze znaków, kładzie się również wielką wagę na zaawansowane techniki walki stosowane przy walce z potworami, dochodzą tu również umiejętności potrzebne do starć z ludźmi by przyszli łowcy w razie konieczności mogli stosować je do samoobrony. Zazwyczaj adepci są już w stanie zażyć jeden preparat łowiecki bez większych konsekwencji.
 +
 
 +
'''Trzeci Etap'''
 +
Adept który dotrwał do końca,, otrzymuje dużą dowolność wyboru zajęć w których chce uczestniczyć, skupiając się na doskonaleniu posiadanych już umiejętności. W tym czasie Akademia oferuje największą ilość zajęć praktycznych. Uczeń który przeszedł przez trzy etapy, wieńczy swoją naukę przystąpieniem do serii egzaminów, gdzie sprawdzana jest dotychczasowa nabyta wiedza.
 +
 
 +
=== System Mentora ===
 +
Każdy mistrz łowiecki może się ubiegać o przydzielenie konkretnego adepta pod swoją opiekę, tak samo jak każdy adept może zwrócić się o patronat do konkretnego mistrza. Mentorowie dzielą się swoją wiedzą z swoimi uczniami, pomagając im przejść przez cały okres nauki, poprawiając niedociągnięcia oraz uzupełniając ewentualne braki i wzbogacając ich wiedzę o dodatkowe zajęcia praktyczne. Znalezienie swojego mistrza jest więc wskazane, jednak nie tak łatwe do osiągnięcia ponieważ należy wyróżnić się spośród innych kandydatów odpowiednimi cechami oraz umiejętnościami, które pozwolą nauczycielowi dostrzec potencjał w przyszłym uczniu.
 +
 
 +
=== Dyplomy ===
 +
W akademii/łowiectwie wyróżniamy dwa dyplomy:
 +
 
 +
'''Podstawowy''' - dokument potwierdza ukończenie nauk w Akademii i nadaje tytuł łowcy potwierdzając nabyte umiejętności w danej dziedzinie. Tym samym umożliwia pracę na tle oficjalnym, każdy posiadacz podobnego dokumentu może cieszyć się przychylnością zleceniodawców i często pierwszeństwem nad innymi łowcami.
 +
 
 +
'''Mistrzowski''' - dyplom potwierdza osiągnięcia statusu mistrzowskiego w swoim fachu, podkreślając profesjonalizm, wieloletnie doświadczenie oraz renomę posiadacza dokumentu. Każdy przyszły kandydat ubiegający się o tytuł musi posiadać doskonałe umiejętności w zakresie swojej dziedziny, wieloletnie doświadczenie oraz renomę, popartą odpowiednimi osiągnięciami czy projektami, które pozytywnie wpłynęły na środowisko łowieckie. Po przejściu wszystkich prób świeży mistrz może cieszyć się zarówno dokumentem, ułatwiającym kontakt podczas wykonywanie poważniejszych zleceń w wyższych sferach, jak i wyróżniającym się srebrnym medalionem.
 +
 
 +
==Umiejscowienie==
 +
Akademia, jak na teralskie warunki, jest sporym kompleksem budynków. Jego serce stanowi olbrzymi amfiteatr, którego scena umieszczona jest w piętnastometrowym obniżeniu, będącym kiedyś starą kopalnią odkrywkową. Tam odbywają się treningi, rytuały przejścia, a czasem pokazy uczonej tu sztuki. W podziemiach natomiast znajduje się kilka sal, ale przede wszystkim cele z złapanymi przez Tropicieli potworami, służącymi obecnie jako materiał treningowy.
 +
 
  
 
[[Kategoria: Organizacje]]
 
[[Kategoria: Organizacje]]

Wersja z 22:10, 5 mar 2021

Informacje ogólne
Informacje szczegółowe


Akademia Jastrzębicka została ongiś założona przez ówczesnego Wojewodę Terali z myślą o kształceniu w duchu patriotyzmu celem stworzenia warstwy ludzi wykształconych do przyszłej walki z Qa. Jednakże owego szczytnego celu nigdy nie osiągnięto, a dzisiaj cel ten całkowicie porzucono skupiając się na celach naukowych i podejściu międzynarodowym.

Funkcje

Dowódca Operacyjny - Odpowiedzialny za koordynację sekcji, wtedy kiedy znajduję się więcej niż jedna na danym obszarze, oraz grup pomocniczych, dbający o precyzje wykonywanych zadań oraz reprezentujący zakon przed lokalnymi władcami, pilnujący również by działania nie łamały lokalnego prawa, albo łamały je w subtelny sposób, zmniejszając ryzyko skandalu i nieporozumień.

Dowódca sekcji - Koordynuje działania drużyn oraz grup pomocniczych. Przyjmując podobne funkcje jako dowódca operacyjny, kiedy sekcja samodzielnie działa na danym obszarze. Podczas przebywania pod zwierzchnictwem dowódcy operacyjnego, pełniący funkcję dowódcy polowego.

Dowódca drużyny - Zarządzający bezpośrednio podkomendnymi w drużynie, prowadzi swoich ludzi do akcji, rozdziela zadania oraz przystosowuje opracowane plany do sytuacji w terenie. W przypadku gdy poniesie rany uniemożliwiające dalsze wykonywanie misji, jego rolę przejmuje wcześniej wyznaczony zastępca.

Sekcje

Sekcje dzielą się na uniwersalne i specjalistyczne.

Podział sekcji

  • I-III Uniwersalne
  • IV-VII Specjalistyczne:
    • IV - Badawcza
    • V - Eteryczne/Półeteryczne
    • VI - Zmutowane
    • VII - Specjalna

Sekcje uniwersalne - Drużyny szybkiego reagowania, wszechstronnie wyposażone i wyszkolone by jak najbardziej móc przystosować się do danego typu zagrożenia występującego w danym regionie. Zazwyczaj przybywają pierwsze na teren danego regionu, likwidując w miarę możliwości zagrożenie bądź jeśli zagrożenie znacznie przewyższa zdolności bojowe sekcji, zabezpieczają teren pod przybycie drużyn odpowiednio wyspecjalizowanych. Dbając o to aby zminimalizować straty i nie dopuścić do dalszej eskalacji zagrożenia.

Sekcje specjalistyczne - Drużyny dedykowane do likwidowania danej kategorii potworów. Przystosowane konkretnie do danego typu zagrożenia zarówno pod względem ekwipunku jak i wyszkolenia, wykorzystywane wtedy kiedy zostanie one uprzednio odpowiednio zidentyfikowane.

Sekcja Badawcza - Drużyna składająca się w większości z badaczy oraz specjalistów od transportu oraz zabezpieczania potworów. Zjawiają się wtedy kiedy wymagane jest przetransportowanie danego obiektu do siedziby w celu przeprowadzenia dalszych kluczowych badań bądź sytuacja wymaga do tego aby zostało to wykonane na miejscu.

Sekcja V - Sekcja poświęcona rozwiązywaniu spraw i zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi i eterycznymi. Jako taka składa się w znacznej części z magów i szamanów, ale także badaczy i śledczych których celem jest ustalenie przyczyn nawiedzeń, gdyż jest to najskuteczniejszy sposób „walki” z duchami.

Sekcja VII - Sekcja specjalna, najbardziej dociążona pod względem wyposażeniem jakie posiada. Wysyłana do najpoważniejszych zagrożeń oraz operacji dużego ryzyka, która wymaga odpowiedniej precyzji oraz siły uderzenia.

Zaplecza - Należy pamiętać, że każde zaplecze sekcji różni się od siebie, mniej lub bardziej dostosowując się do zagrożeń z jakimi się mierzą. Przykładowo w sekcji V znajdzie się przynajmniej jeden psioniki oraz więcej lekarstw psychotropowych niż uniwersalnych.

Grupy pomocnicze

Ze względu na ograniczony personel możliwy do wykorzystania w terenie, należy zawrzeć odpowiednie umowy, które umożliwią zmaksymalizować szanse na powodzenie w misjach organizacji. Wykorzystywane podczas poważnej eskalacji zagrożenia lub tam gdzie subtelność wykonania nie jest konieczna.

Militarne - Najemnicy, weterani, lokalni łowcy bądź ogólnie pojęte żołdactwo. Pomagający w zabezpieczeniu danego obszaru aby zminimalizować straty w osobach postronnych bądź zatrzymać ciekawskie oczy. Udzielają zbrojnej pomocy pod dowództwem łowców, w przypadku ataku bezpośrednio na bestię.

Magiczne - Rytuały, sprawy mistyczne i wszystko co związane z delikatną ale jakże skomplikowaną domeną magii. W zależności od regionu działania lub specyfiki problemu znajdą się tutaj zarówno magowie z Uniwersytetów jak i lokalni czarownicy czy druidzi.

Struktura Akademii

Mała Rada
Składająca się z trzech wielkich mistrzów poszczególnych dziedzin, eksterminacyjnej, magicznej, badawczej, oraz z wielkiego mistrza rektora i jego zastępcy. Podejmująca najważniejsze decyzje związane z Akademią, zarówno zewnętrznych, jak zawiązywanie umów, jak i wewnętrznych pokroju rozpatrywania projektów, rozdysponowania budżetu czy ustalania programu szkoleń. Odpowiadają również za powoływanie wielkich mistrzów.

Wielka Rada
Powoływana tylko w konkretnych momentach, jak wybieranie nowego wielkiego mistrza rektora czy obwieszczania znaczących zmian w strukturze, programie czy działaniach Akademii Jastrzębieckiej. Uczestniczą w nich wszyscy wielcy mistrzowie oraz część zasłużonych starszych mistrzów łowieckich.

Wielki Mistrz Rektor
Zarządca i twarz akademii, posiada decydujący głos w Małej Radzie oraz reprezentuje organizację politycznie. Wybierany spośród Wielkich i Starszych Mistrzów podczas głosowania Wielkiej Rady.

Wielki Mistrz
Zarządcy placówek, poszczególnych dziedzin łowieckich, pełniący ważne funkcje, np, zastępca Rektora. Posiadają ogromne doświadczenie oraz znaczące osiągnięcia w swojej karierze. Najmniej liczna grupa występująca w całej Akademii oraz ogólnie w łowiectwie.

Starszy Mistrz
Instruktorzy, dowódcy ekspedycji wielkiej wagi, często również pełnią rolę zastępców wielkich mistrzów posiadających funkcje zarządców placówek lub dziedzin łowieckich. Obecni na każdym etapie szkoleń adeptów.

Mistrz
Ranga zwieńczając dotychczasową karierę łowiecką, oznaczająca osiągnięcie mistrzostwa w swoim rzemiośle i uprawnia między innymi do posiadania ucznia. Zazwyczaj w akademii pełnią funkcje instruktorskie oraz dowódców ekspedycji.

Starszy Łowczy
Posiadająca przynajmniej kilkuletnie doświadczenie, traktowana przez wielu jako ranga przejściowa w drodze do mistrza łowieckiego, podkreśla nabyte doświadczenie i wyodrębnia od świeżo upieczonych łowców.

Łowczy
Najliczniejsza grupa, świeżo po uzyskaniu dyplomu łowczego oraz z nikłym bądź niewielkim doświadczeniem. W akademii pełniące funkcje pomocnicze podczas nauczania Adeptów na pierwszych etapach nauki, często wchodzą w podstawowe składy ekspedycji.

Adept
Ranga uczniowska, towarzysząca przez cały sześcioletni okres szkolenia na pełnoprawnego łowce. Widywani na zewnątrz Akademii zazwyczaj przy okazji zajęć praktycznych bądź przy boku swoich mentorów

Szkolenie

Szkolenie łowieckie można podzielić na trzy etapy Każdy etap trwa dwa lata.

Pierwszy etap Podczas pierwszych dwóch lat, adepci pozyskują elementarną wiedzę na temat potworów, rozpoznawania ich oraz klasyfikowania rozpoczynają również naukę w zakresie technik walk z potworami i przystosowania organizmu do eliksirów. Ze względu na intensywność zajęć jak i początkowe trudności z przyjmowaniem preparatów łowieckich, zazwyczaj następuje największy odsiew kandydatów, którzy nie podołali wygórowanym wymaganiom Akademii.

Drugi Etap Drugi etap obejmuje nauki w zakresie posługiwania się zasobami energii życiowej potrzebnej do korzystania ze znaków, kładzie się również wielką wagę na zaawansowane techniki walki stosowane przy walce z potworami, dochodzą tu również umiejętności potrzebne do starć z ludźmi by przyszli łowcy w razie konieczności mogli stosować je do samoobrony. Zazwyczaj adepci są już w stanie zażyć jeden preparat łowiecki bez większych konsekwencji.

Trzeci Etap Adept który dotrwał do końca,, otrzymuje dużą dowolność wyboru zajęć w których chce uczestniczyć, skupiając się na doskonaleniu posiadanych już umiejętności. W tym czasie Akademia oferuje największą ilość zajęć praktycznych. Uczeń który przeszedł przez trzy etapy, wieńczy swoją naukę przystąpieniem do serii egzaminów, gdzie sprawdzana jest dotychczasowa nabyta wiedza.

System Mentora

Każdy mistrz łowiecki może się ubiegać o przydzielenie konkretnego adepta pod swoją opiekę, tak samo jak każdy adept może zwrócić się o patronat do konkretnego mistrza. Mentorowie dzielą się swoją wiedzą z swoimi uczniami, pomagając im przejść przez cały okres nauki, poprawiając niedociągnięcia oraz uzupełniając ewentualne braki i wzbogacając ich wiedzę o dodatkowe zajęcia praktyczne. Znalezienie swojego mistrza jest więc wskazane, jednak nie tak łatwe do osiągnięcia ponieważ należy wyróżnić się spośród innych kandydatów odpowiednimi cechami oraz umiejętnościami, które pozwolą nauczycielowi dostrzec potencjał w przyszłym uczniu.

Dyplomy

W akademii/łowiectwie wyróżniamy dwa dyplomy:

Podstawowy - dokument potwierdza ukończenie nauk w Akademii i nadaje tytuł łowcy potwierdzając nabyte umiejętności w danej dziedzinie. Tym samym umożliwia pracę na tle oficjalnym, każdy posiadacz podobnego dokumentu może cieszyć się przychylnością zleceniodawców i często pierwszeństwem nad innymi łowcami.

Mistrzowski - dyplom potwierdza osiągnięcia statusu mistrzowskiego w swoim fachu, podkreślając profesjonalizm, wieloletnie doświadczenie oraz renomę posiadacza dokumentu. Każdy przyszły kandydat ubiegający się o tytuł musi posiadać doskonałe umiejętności w zakresie swojej dziedziny, wieloletnie doświadczenie oraz renomę, popartą odpowiednimi osiągnięciami czy projektami, które pozytywnie wpłynęły na środowisko łowieckie. Po przejściu wszystkich prób świeży mistrz może cieszyć się zarówno dokumentem, ułatwiającym kontakt podczas wykonywanie poważniejszych zleceń w wyższych sferach, jak i wyróżniającym się srebrnym medalionem.

Umiejscowienie

Akademia, jak na teralskie warunki, jest sporym kompleksem budynków. Jego serce stanowi olbrzymi amfiteatr, którego scena umieszczona jest w piętnastometrowym obniżeniu, będącym kiedyś starą kopalnią odkrywkową. Tam odbywają się treningi, rytuały przejścia, a czasem pokazy uczonej tu sztuki. W podziemiach natomiast znajduje się kilka sal, ale przede wszystkim cele z złapanymi przez Tropicieli potworami, służącymi obecnie jako materiał treningowy.