Zmiany

Kategoria:Zasady

Usunięte 181 bajtów, 12:59, 13 mar 2020
m
brak opisu edycji
''<small>Kilka słów na bazie najczęściej występujących w grze problemów, celem zrobienia wszystkim dobrze w grę ;)</small>''
[[File:birka1.jpg|upright=1|frameless|border|right]]# '''Nie bójcie się ryzykować, ale też nie walczcie do ostatniej kropli. ''' Z raną ciężką można się wycofać! A walka przegrana „do gleby” wymaga sensownego rozwiązania, które może się skończyć niepotrzebną śmiercią postaci.# '''Decydujcie i improwizujcie, to nie jest zamknięty scenariusz filmowy. ''' Sugestie OG będą tylko nakierowywały na aktywne lokacje, nic więcej. Możecie w każdym miejscu zrobić cokolwiek zechcecie (fabularnego, poza kwestiami bezpieczeństwa).# '''Zawsze są konsekwencje''', nie fochajcie się to. Jeśli sprzedasz bułę postaci z dużą obstawą, to licz się z tym, że od tej obstawy oberwiesz. Jeśli zechcesz coś ukraść – będą cię ścigać. Co nie znaczy, że masz tego nie czynić - ale nie uważajcie logicznych konsekwencji za represje i karę za działanie.# '''Twórzcie klimat sami ''' – atmosfera Waszych rozmów, Wasze zaangażowanie, przejęcie sytuacją tworzą tę grę. My przecież nie możemy być przy każdej scenie. To nie znaczy, że nie wolno się śmiać. Postaci też żartują i wygłupiają się, ale jeśli odpłyniecie na "plażę offtopu", to "plaża" z tego wyjdzie, a nie fajna gra.# Zawsze możecie przegrać. Albo wygrać. Żadna scena nie ma odgórnego wyniku. Choć niektóre postaci będą trudniejsze. A niektóre niemożliwe do zabicia (bo np. są wizją lub emanacją energii) - przyjmijcie do wiadomości, że nie wszystko da się sklepać pałą.# '''Nie musicie wszystkiego robić wspólnie z Waszą grupą. ''' Zawsze można się odłączyć – choć wymaga to BNa, który cię „przejmie” (do dogadania z kadrą, zawsze). Możesz grać wbrew grupie – ale licz się z ich reakcją. My nie mamy na nią wpływu. Ani nie chcemy mieć.# '''Grupa może grać wbrew innym grupom ''' – często jest tak, ze optymalną opcją jest zjednoczenie w jakimś celu, ale to nie jest obowiązkowe! Możecie realizować swoje cele w takim zakresie, jak uznacie. Ale prosimy, niech to będzie logiczne! Najgorszą rzeczą, jaką możecie uznać, jest „to nie jest nasza sprawa, mamy to wszystko w dupie”. Wtedy gra zaiste traci na sensie. I wartości.# '''Możecie zajmować się dowolną sprawą, dowolnym wątkiem w obrębie fabuły. ''' Przypisanie Was do wątku oznacza, że tam będziecie mieli najlepsze narzędzia i wiedzę, ale nie ma zakazu zajmowania się czymkolwiek. Pamiętajcie jednak, że istnieją inni gracze i ich autonomiczne decyzje. Może być tak, że ktoś zechce zachować w tajemnicy swoją wiedzę albo sprawy, które prowadzi - nie traktujcie tego jak odgórny kadrowy zakaz dla Was, po prostu Wasze chęci zderzają się z chęciami współgraczy.