Otwórz menu główne

Zmiany

Profesje

Dodane 5256 bajtów, 20 marca
brak opisu edycji
Wszystko {{RamkaInfo|entery=|tresc='''UPS!''' <br>Wygląda na to, czym postaci zajmują się że ten fragment jest w swoim żywocietrakcie aktualizacji, a co ma odzwierciedlenie w mechanice gry.te kroniki są lekko przestarzałe! Z tego względu pamiętaj, że może się tu jeszcze trochę zmienić! <br> }}
OczywiścieProfesja to pojęcie, które odpowiada zawodowi (wykonywanemu albo wyuczonemu) w świecie rzeczywistym. Dla postaci, którą stworzysz do gry, profesja ma znaczenie średnie - nie są to jedyne profesjewykluczy Cię ona z żadnych wątków, jakimi ale być może zajmować się uczyni Twoją postać. W obrębie danych nacji występuje wiele różnych profesji. Możesz śmiało wybrać jedną z tych proponowanych przez nas, lub zaproponować własny pomysł, szczególnie przydatną w obrębie jednej niektórych z trzech klasnich.
Wyróżniamy trzy klasy Dobierając profesję musimy zgrać ją z pochodzeniem naszej postaci:(czyli wybraną [[Nacje|nacją]]), tak żeby tworzyło to logiczną całość. Wiadomo, że niektóre profesje będą uniwersalne dla wszystkich części świata, a inne - typowe tylko dla niektórych jego zakątków. Dlatego '''listy profesji dopasowanych do każdej [[Nacje|nacji]] znajdziesz w odpowiedniej zakładce na stronie danej [[Nacje|nacji]]'''.
* Wojownicy - Propozycje podane w tych zakładkach to osoby zawodowo zajmujący się walką, ćwiczący regularnie, utrzymujący formę, i co najważniejsze, posiadający PRZYNALEŻNOŚĆ do określonej organizacji, czy to zakonu paladynów, straży miejskiejlistą naszych pomysłów, czy grupy najemniczej. Działają oni wedle zasad swojej organizacji i są podlegli rozkazom przełożonych oraz związani kontraktemale nie mamy nic przeciwko, przysięgążeby Twoja postać uprawiała inny zawód, umową. Złamanie takowego może się wiązać pod warunkiem jego spójności z poważnymi konsekwencjamifabułą. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 5 ran lekkich, przed utratą zdolności Jeśli masz wątpliwości – pisz do walki.nas!
* Intelektualiści - osoby==Klasy postaci, który poświęciły czyli jak to uporządkować==Podzieliliśmy wszystkie profesje na trzy zbiorcze grupy, aby łatwiej było ogarnąć, czego dana postać będzie potrzebować na start. Kierując się sztukom ponadprzeciętnymlogiką ustaliliśmy też, takim jak magiaktóre profesje nabywają pewnej odporności na ból i fizyczne obrażenia, alchemia, medycynaa które powinny mieć udostępnioną szczególną, astrologiadedykowaną dla nich, ale też kapłani czy szamaniwiedzę. Korzystają z wielu ksiąg, notatek i przyborów by wspomagać <br>Nie da się w swej pracytu uniknąć oczywiście pewnych uogólnień, a ich bronią ale podział ważny jest sprawny umysł i wytrenowanie w dziedzinach niedostępnych każdemu. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 3 rany lekkieprzede wszystkim na początku gry, informując, przed utratą zdolności do walkico postać powinna otrzymać na starcie.
* Klasa wolna - jest ===Wojownicy=== to tak naprawdę nieograniczona niczym klasaosoby zawodowo zajmujący się walką. Mieszczą się w niej zarówno bandyci i złodziejeZakładamy, jak rolnicyże z racji swojego zawodu, rzemieślnicy osoby te regularnie ćwiczą i kupcywalczą, ale też nie walcząca szlachtaa więc są narażeni na ból fizyczny częściej niż inni, muszą więc nieco lepiej znosić obrażenia. Postaci z tej klasy mogą mieć bardzo różnią formę</br>Wojownicy najczęściej przynależą do jakiejś organizacji (np. armii, zakonu paladynów, straży miejskiej czy grupy najemniczej), w zależności od rasy ponieważ ktoś musi im za walkę płacić. Działają wówczas wedle zasad swojej organizacji i nacjizwiązani są kontraktem, z jakiej przysięgą czy inną umową. Złamanie takowego może się wywodzą. Przykładowe profesje wiązać z tej klasy można znaleźć na stronie każdej nacjipoważnymi konsekwencjami. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 3 rany lekkie, przed utratą zdolności do walki Zawodowi wojownicy działający niezależnie są rzadkością i muszą mieć uzasadnienie fabularne.
'''Na początku gry''':</br>Zawodowi wojownicy zapewne otrzymają broń, wybraną dla swojej profesji, a z rzeczy papierowych - prawdopodobnie kontrakt. Wyjątkiem są tu paladyni, którzy muszą wydrukować sobie, podobnie jak intelektualiści, opis swojej profesji (pliki znajdują się poniżej)
 
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''5 ran lekkich''', przed utratą zdolności do walki.
 
===Intelektualiści===
Osoby, które wykonują zawody wymagające wcześniejszej nauki. Postać intelektualisty z całą pewnością w swojej przeszłości spędziła dłuższy czas na nauce swojej profesji, zapewne na którejś z uczelni lub u prywatnego mistrza. To między innymi magowie, alchemicy, kapłani i druidzi.
 
'''Na początku gry''':</br>Intelektualiści korzystają z wielu ksiąg, notatek i przyborów, by wspomagać się w swej pracy, a ich bronią jest sprawny umysł oraz dostępna tylko dla nich wiedza, dlatego przedstawiciele tych profesji przed grą muszą przygotować sobie informacje właściwe dla swojej profesji (znajdziecie je poniżej w formie plików do wydruku).
 
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkie''', przed utratą zdolności do walki.
 
===Klasa wolna===
Czyli właściwie wszyscy inni. W tej kategorii mieszczą się zarówno bandyci i złodzieje, jak rolnicy, rzemieślnicy i kupcy, czy też niewalcząca szlachta. Profesja może mieć bardzo różną formę, w zależności od rasy i nacji, z jakiej się wywodzi dana postać. Przykładowe profesje z tej klasy znajdziecie na stronach nacji.
 
'''Na początku gry''':</br>Przedstawiciele “wolnych profesji” nie muszą zazwyczaj niczego drukować, a otrzymywane na starcie akcesoria zależą od konkretnej specyfiki danego zawodu. Jeśli nie wiesz, czego potrzebujesz do profesji, zapytaj przed grą!
 
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkie''', przed utratą zdolności do walki.
 
{{RamkaOstrzezenie|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Poniżej znajdziesz opisy dla profesji intelektualnych, które są konieczne do gry tymi postaciami. Jeśli wybierasz profesję magiczną lub rzemiosła magicznego, to koniecznie przeczytaj przed grą dedykowany dla niej podręcznik oraz<br><big>'''WYDRUKUJ GO I ZABIERZ ZE SOBĄ NA LARPA!'''</big><br> }}
== Magia ==
== Materiały dla profesji ==
 
{{RamkaInfo|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Z racji na pewne istotne zmiany dotyczące działu magii, wszelkie materiały dla profesji będą aktualizowane. Co za tym idzie, kartki magiczne które się tu znajdują będą zmieniane, a w razie pytań zapraszamy na info@silberberg.pl <br> }}
Poniżej znajdziesz podręczniki i instrukcje dla profesji fabularnych, które wymagają takowych. Są to przede wszystkim profesje magiczne lub pochodne.
Po zatwierdzeniu swojej postaci (czyli kiedy już będzie pewne, jaką profesją grasz) '''wydrukuj podręcznik dla swojej profesji i zabierz ze sobą na larpa'''. Polecamy wydruk na kartkach innych niż białe, np. beżowych czy ecru.
=== Magia Akademicka ===
* [http://silberberg.dkonto.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_ludzie.pdf Magia ludzka]** [http://silberberg.dkontopl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_geomanta.pdf Dodatek dla geomanty]* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_mag_inzynier.pdf Mag-inżynier]* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/ profesje_magowie_elfy.pdf Magia elficka]<!-- To jest tylko komentarz <nowiki> * [http://silberberg.dkonto.pl/teksty/profesje_pdf/ profesje_magowie_krasnoludy.pdf Magia krasnoludzka] -->
=== Magia Pierwotna Kapłańska ===
==== Kapłani ====
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_tavar.pdf Tavar]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_modwit.pdf Modwit]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_iureus.pdf Iureus]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_meris.pdf Meris]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_ardate.pdf Ardate]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_velea.pdf Velea]
* Tavar[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_vellossura.pdf Vellossura]* Modwit* Iureus* Meris* Ardate* Velea[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_kaplan_wajan.pdf Wajan - Kowale Run]
==== Paladyni ====
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_tavar.pdf Tavar]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_modwit.pdf Modwit]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_iureus.pdf Iureus]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_velea.pdf Velea]
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_hern.pdf Hern]
* Tavar* Modwit* Iureus* Velea[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_inkwi_egzorcysta.pdf Egzorcysta - z ramienia Inkwizycji]
==== Inne =Magia Pierwotna ===
* szamani[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_inne_szaman.pdf Szamani]* czarownicy [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_inne_czarownik.pdf Czarownicy]
=== Magia Ei ===
Nazwa umowna - te sztuki nie są ani Magią Pierwotną ani Magią Akademicką, ich wspólnym elementem jest czerpanie mocy z Ei lub innych istot celestialnych jak Luna czy Sol
* druidzi[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_ea_druidzi.pdf Druidzi]** tablica symboli druidzkich[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_ea_badacz_smierci.pdf Badacz śmierci]
=== Rzemiosło i rzemiosło magiczne ===
* alchemicy[http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_alchemik.pdf Alchemicy]* medycy [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_medyk.pdf Medycy (magowie życia)]* łowcy [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_felczer.pdf Felczerzy (medycy pola walki)]* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_lowca_potworow.pdf Łowcy potworów- wraz dodatkiem dla eterologów]
[[Kategoria:Zasady]]
246

edycji