Otwórz menu główne

Zmiany

Zasady gry

Usunięte 17 bajtów, 19:27, 16 lut 2020
m
W ciągu roku gramy kilka fabuł, w tym fabułę wakacyjną kilkakrotnie na kolejnych turnusach. Niektóre z nich są przeznaczone dla młodszych uczestników, inne - dla osób powyżej 16 roku życia. Staramy się, aby treść i zabarwienie fabuły było adekwatne do dojrzałości i psychiki uczestników, każdorazowo dopasowując fabułę do ich emocji.
----
==== <big>Jaki to rodzaj larpa?</big> ====
Szukając właściwych określeń wybraliśmy "terenowy larp akcji" jako najbardziej pasujące.
Wykreowany przez nas świat gry pełen jest inspiracji i nawiązań do istniejących historycznie nacji, jednak przy tym pełen mistycyzmu i magii. I tak spotkacie tutaj samnijskie plemiona, przemierzające stepy niczym Mongołowie, pełne honoru i przywiązane do tradycji niczym japońscy samurajowie elfy z gór Larion czy tajemniczy lud Qa z dalekiego południa, wznoszący schodkowe piramidy, na szczytach których składają krwawe ofiary bogom. Centrum mapy zajmuje potężna Wergundia - państwo honorowych wojowników o silnej wojskowej tradycji. To świat, gdzie nieustannie toczy się jakaś wojna, dzieją się kataklizmy i małe apokalipsy. Fabuły najczęściej dotykają wydarzeń na skalę krain, choć problemy zwykłych mieszkańców świata także bywają obiektem starań graczy.
Gdybyśmy mieli określić konwencję naszego świata, powiedzielibyśmy dark/medieval/heroic/political fantasy.... więc może lepiej nie zamykać się w jednej definicji ;)
----
==== <big>Gracze – postaci</big> ====
Swoje postaci gracze tworzą sami, wybierając im imię, rasę, profesję a także dorabiają postaci życiorys i charakter. Wypełniając ankietę zgłoszeniową, gracz może dokonać wyboru elementów, jakie preferuje w swoim stylu gry, oraz chciałby, żeby znalazły się w jego misji. Na podstawie udzielonych odpowiedzi będziemy przydzielać graczy do poszczególnych grup, związanych z głównymi wątkami fabuły. Grupy te będą miały pewne wspólne cele i określony charakter, co nie znaczy, że gracz nie może zajmować się innymi tematami czy współdziałać z innymi grupami. Istnieje pełna dowolność prowadzenia swojej postaci, ograniczana tylko przez warunki organizacyjne.
===== Zespół, oddział, drużyna. =====
Silberberg to gra akcji o charakterze drużynowym z dodatkowymi indywidualnymi wątkami. Bywają fabuły bardziej i mniej konfrontacyjne, czasem grupy graczy stają przeciwko sobie w ostrym konflikcie, czasem działają wspólnie przeciwko wrogom, odgrywanym przez Bohaterów Niezależnych. Z przyczyn organizacyjnych większość akcji ma charakter drużynowy, tym niemniej każda postać działa niezależnie, autonomicznie, może prowadzić własne intrygi i sprawy, niejednokrotnie też nawet dla jednego gracza tworzone są indywidualne sceny.
----
==== <big>Organizacja, zaplecze, kadra</big> ====
===== Non stop akcja. =====
Stawiamy sobie za cel przygotowywanie akcji możliwie najstaranniej, mając na uwadze możliwe do użycia środki finansowe i ludzkie. Kadra "Silbera" angażuje się maksymalnie, 24/7 w powierzone nam zadania, ale i tak efekt końcowy zależy od tego, czy i Ty zaangażujesz się w akcję razem z nami - tylko wtedy nabierze ona sensu. Gra trwa non stop, staramy się, aby było jak najmniej zastojów pomiędzy zdarzeniami i by tempo gry nie spadało nawet na chwilę. Ciągle musisz być przygotowany na możliwość ataku, wyjścia, ucieczki, ratowania życia swojego czy innych, negocjacje, dyplomację, zasadzki, zamachy, porwanie, szantaże i wszystko, co tylko może się przydarzyć w każdej chwili - w środku nocy, w czasie posiłku czy podczas zwykłego wyjścia do łaźni. Gra nie daje żadnych taryf ulgowych w tym chaotycznym świecie ogarniętym przemocą i intrygami.
----
==== <big>Bazowe zasady rozgrywki.</big> ====