Otwórz menu główne

Zmiany

Compagnie de Nouvelle Magies

Dodane 2663 bajty, 12:14, 17 lut 2022
m
brak opisu edycji
__NOTOC__
{{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}}
{{TabelaOrganizacja
|powiazania=[[Hobbicka Gildia Handlowa]], [[Akademia Akwirgrańska]], [[Instytut Badań Magicznych]]}}
CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona na mocy zgodnie z nadaniem i prawem zawartym w Książęcej Karty Karcie Innowacji i Rozwoju. W myśl jej zapisów formalną głową korporacji, nadania z ramienia księcia protektora określającego swobodyzdolną ją zawsze rozwiązać lub znacjonalizować miał być obecnie rządzący książę protektor, jednakże taka decyzja musiałaby być poprzedzona dowodami świadczącymi o złamaniu prawaprzez CdNM. Prócz tego kompania miała być całkowicie w rękach ludzi podzielonych na dwa główne dwory: dwór dyrektorów oraz dwór udziałowców. Ten pierwszy to pracownicy korporacji zajmujący najwyższe szczeble, przywileje to oni podejmują decyzje o działaniach CdNM. Drugi, dwór udziałowców, to zbiór wszystkich ludzi posiadających udziały w papierach wartościowych korporacji, służą oni radą dworowi dyrektorów, mogą głosowaniem odwoływać jego członków, powoływać nowych, oraz wpływać na zarządzanie korporacją. Prócz tego kompania dzieliła się dalej na dwory wykonawcze, zajmujące się określoną dziedziną, jak na przykład Dwór Magii Ognia, lub Dwór Alchemii, oraz na domy które zajmują się dystrybucją, handlem i powinności podmiotów zakładanych przez obywateli Federacji celem rozwoju naukiumowami na danym obszarze, magii i handlujak na przykład Dom Kompanii w Akwirgranie. Ów bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki FederacjiTo właśnie domy są frontem Compagnie de Nouvelle Magies, z ich pracownikami styczność ma przeciętny interesant, zaś ich zakładanie jest kluczowym elementem strategii rozwojowej korporacji.
Choć w wyniku nadania powstało Oprócz powyższych formalnych części kompania zatrudnia wiele kompanii żadna nie dorównuje sile CdNMinnych osób, tragarzy, która jasno wybiła się na prowadzenie w finansowym wyścigu. Compagnie de Nouvelle Magies specjalizuje się w zakresie jaki sami określają „Nową Magią” to jest zastosowaniem Magii Akademickiej oraz Alchemii w produkcji maszyn magicznychwoźniców, zaklęć trwałychkapitanów, zaklęć wielkopowierzchniowych oraz środków magiczno-alchemicznych. Kompania zrzesza zatem zarówno światłych wynalazców jak sprytnych biznesmenówrzemieślników, jedni dostarczają produktuetc, zaś drudzy pracują nad jego sprzedaniem z rzadkimi przypadkami omnibusów zdolnych poradzić sobie na obydwu polachetc. Dzięki powiązaniom Nie jest też żadną tajemnicą iż kompania posiada kontrakt z licznymi poważanymi instytucjami badawczymi[[Ormurin|Ormurinem]], których czołowi przedstawiciele dotyczący ochrony, jak również do sekretów nie raz przeszli należy fakt, iż lobbuje przed księciem protektorem o prawo do samej utworzenia własnych sił zbrojnych dla ochrony rosnących interesów CdNM kompania może poszczycić się największą ilością opracowanych, sprawdzonych i sprzedanych produktów, bijąc na głowę akademie i uniwersytety w tempie produkcji.
To zaś tylko przyspiesza, bowiem innowacje napędzają popyt=== Wielkie zmiany ===  W swojej pierwotnej formie Kompania miała być narzędziem rozwoju Federacji. Niejeden arystokrata przekonał Po dwóch latach jej działania stało sięboleśnie jasne, iż utrzymywanie konkurencji z sąsiadem pod względem produkcji rolnej wymaga zakupienia tych samych co ów sąsiad zaklęć i maszyn magicznychże [[Wergundia|Federacja]], będąca w stanie wojny domowej, a do tego obciążona oblężeniem Visnohory, nie jest w stanie finansować tak gigantycznego projektu. Kopalnie prześcigają się Jednocześnie zwierzchnictwo księcia-protektora nad spółką stanowiło gigantyczny hamulec, powstrzymujący zagranicznych inwestorów przed zaangażowaniem w projekt, który w kontraktach na trwałe zaklęcia pompujące powietrze każdej chwili mógł zostać przejęty przez państwo wergundzkie. <br>Ostatecznie w tunele943 r. podjęto drastyczną decyzję. <br>Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółką, czy maszyny magiczne zdolne wykrywać kruszcezastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającej. Samo istnienie kompanii W jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i jej rozwiązań pozwoliło dworu udziałowców, z czego każda z tych stron posiadała 49% udziałów. Pakiet pozostałych 2% pozostał nieprzydzielony - nowy statut zakładał, że owe decydujące 2% zostanie rozdzielony proporcjonalnie na powołanie tyle części, ile jest znanych makro-węzłów geomantycznych, z uwzględnieniem ich stopnia. Każdy kraj, który zdecydował o wydzierżawieniu Kompanii swoich węzłów geomantycznych, miał prawo do kontroli takiego procentu pakietu, jaki odpowiadał wartości węzła, oczywiście niezależnie od bilateralnych ustaleń samej umowy dzierżawnej.  Ta decyzja stała się punktem zwrotnym dla Kompanii. <br>Międzynarodowi inwestorzy zyskali dużo większą gwarancję, że ich pieniądze nie staną się narzędziem budowy wergundzkiego imperium. Federacja wciąż miała uprzywilejowaną pozycję, choćby dlatego, że większość Domów Kompanii składała się etnicznie z Wergundów, stan ten jednak stopniowo ulegał zmianie, zwłaszcza gdy Kompania zaczęła rozwijać nowe placówki badawcze w innych korporacjikrajach. <br>Pierwsze pakiety Dworu Właścicieli, jak choćby Acierie Federaleto określono, zakupiła [[Liryzja]], Huty kraj związkowy FederacjiWergundzkiej, oraz [[Styria]], zawierając z Kompanią umowę dotyczącą Węzła Kotalaud.  Mogłoby się zdawać, która że [[Wergundia]] straciła, oddając kontrolę nad tak prężnie rozwijającą się korporacją. Takie jednak były warunki rynkowe - bez tego Kompania nie istniałaby bez pieców mogłaby się rozwinąć do poziomu światowego. W rękach Federacji pozostał istotny pakiet udziałów oraz ściśle współpracujący z Kompanią [[Instytut Badań Magicznych]]. Choć niezależna, Kompania wciąż walnie przyczyniała się do rozwoju technologii magicznych na wergundzkich ziemiach.  Dzięki temu, że Kompania otworzyła się na nowych inwestorów, szybko zmierzała do tego, żeby stać się potentatem i tygli zdolnych utrzymać jednostajną temperaturęabsolutną potęgą nowego rynku. Pierwotnie powstała jako spółka skarbu wergundzkiego, czy pras mechajednak po zmianach w statucie kompania stała się prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. <br>Nie przeszkadzało to w ścisłej współpracy z wergundzkim Instytutem Badań Magicznych -magicznychKompania przyjęła założenie ścisłej kodyfikacji współpracy z każdym innym podmiotem, umowy, które zawierała, niezależnych zawsze jasno określały zakres praw i możliwości.  Zyskawszy także pełną niezależność od dawnych urządzeń wodnychkorony wergundzkiej, Kompania powołała własne oddziały ochrony.
Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku.
[[Kategoria: Organizacje]]