Zmiany

Compagnie de Nouvelle Magies

Usunięte 2663 bajty, 13:16, 17 lut 2022
m
Anulowanie wersji 1190 autorstwa Av (dyskusja)
__NOTOC__
{{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}}
{{TabelaOrganizacja
|powiazania=[[Hobbicka Gildia Handlowa]], [[Akademia Akwirgrańska]], [[Instytut Badań Magicznych]]}}
CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona zgodnie z nadaniem i prawem zawartym w na mocy Książęcej Karcie Karty Innowacji i Rozwoju. W myśl jej zapisów formalną głową korporacji, zdolną ją zawsze rozwiązać lub znacjonalizować miał być obecnie rządzący książę protektornadania z ramienia księcia protektora określającego swobody, jednakże taka decyzja musiałaby być poprzedzona dowodami świadczącymi o złamaniu prawa , przywileje i powinności podmiotów zakładanych przez CdNM. Prócz tego kompania miała być całkowicie w rękach ludzi podzielonych na dwa główne dwory: dwór dyrektorów oraz dwór udziałowców. Ten pierwszy to pracownicy korporacji zajmujący najwyższe szczebleobywateli Federacji celem rozwoju nauki, to oni podejmują decyzje o działaniach CdNM. Drugi, dwór udziałowców, to zbiór wszystkich ludzi posiadających udziały w papierach wartościowych korporacji, służą oni radą dworowi dyrektorów, mogą głosowaniem odwoływać jego członków, powoływać nowych, oraz wpływać na zarządzanie korporacją. Prócz tego kompania dzieliła się dalej na dwory wykonawcze, zajmujące się określoną dziedziną, jak na przykład Dwór Magii Ognia, lub Dwór Alchemii, oraz na domy które zajmują się dystrybucją, handlem magii i umowami na danym obszarze, jak na przykład Dom Kompanii w Akwirgraniehandlu. To właśnie domy są frontem Compagnie de Nouvelle Magies, z ich pracownikami styczność ma przeciętny interesant, zaś ich zakładanie jest kluczowym elementem strategii rozwojowej korporacjiÓw bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki Federacji.
Oprócz powyższych formalnych części kompania zatrudnia Choć w wyniku nadania powstało wiele innych osóbkompanii żadna nie dorównuje sile CdNM, tragarzyktóra jasno wybiła się na prowadzenie w finansowym wyścigu. Compagnie de Nouvelle Magies specjalizuje się w zakresie jaki sami określają „Nową Magią” to jest zastosowaniem Magii Akademickiej oraz Alchemii w produkcji maszyn magicznych, woźnicówzaklęć trwałych, kapitanówzaklęć wielkopowierzchniowych oraz środków magiczno-alchemicznych. Kompania zrzesza zatem zarówno światłych wynalazców jak sprytnych biznesmenów, rzemieślnikówjedni dostarczają produktu, etc, etczaś drudzy pracują nad jego sprzedaniem z rzadkimi przypadkami omnibusów zdolnych poradzić sobie na obydwu polach. Nie jest też żadną tajemnicą iż kompania posiada kontrakt Dzięki powiązaniom z [[Ormurin|Ormurinem]]licznymi poważanymi instytucjami badawczymi, dotyczący ochrony, jak również do sekretów których czołowi przedstawiciele nie należy fakt, iż lobbuje przed księciem protektorem o prawo raz przeszli do utworzenia własnych sił zbrojnych dla ochrony rosnących interesów samej CdNMkompania może poszczycić się największą ilością opracowanych, sprawdzonych i sprzedanych produktów, bijąc na głowę akademie i uniwersytety w tempie produkcji.
=== Wielkie zmiany ===  W swojej pierwotnej formie Kompania miała być narzędziem rozwoju FederacjiTo zaś tylko przyspiesza, bowiem innowacje napędzają popyt. Po dwóch latach jej działania stało Niejeden arystokrata przekonał się boleśnie jasne, że [[Wergundia|Federacja]], będąca w stanie wojny domowej, a do tego obciążona oblężeniem Visnohory, nie jest w stanie finansować tak gigantycznego projektuiż utrzymywanie konkurencji z sąsiadem pod względem produkcji rolnej wymaga zakupienia tych samych co ów sąsiad zaklęć i maszyn magicznych. Jednocześnie zwierzchnictwo księcia-protektora nad spółką stanowiło gigantyczny hamulec, powstrzymujący zagranicznych inwestorów przed zaangażowaniem Kopalnie prześcigają się w projekt, który kontraktach na trwałe zaklęcia pompujące powietrze w każdej chwili mógł zostać przejęty przez państwo wergundzkie. <br>Ostatecznie w 943 r. podjęto drastyczną decyzję. <br>Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółkątunele, zastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającejczy maszyny magiczne zdolne wykrywać kruszce. W Samo istnienie kompanii i jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i dworu udziałowców, z czego każda z tych stron posiadała 49% udziałów. Pakiet pozostałych 2% pozostał nieprzydzielony - nowy statut zakładał, że owe decydujące 2% zostanie rozdzielony proporcjonalnie rozwiązań pozwoliło na tyle części, ile jest znanych makro-węzłów geomantycznych, z uwzględnieniem ich stopnia. Każdy kraj, który zdecydował o wydzierżawieniu Kompanii swoich węzłów geomantycznych, miał prawo do kontroli takiego procentu pakietu, jaki odpowiadał wartości węzła, oczywiście niezależnie od bilateralnych ustaleń samej umowy dzierżawnej.  Ta decyzja stała się punktem zwrotnym dla Kompanii. <br>Międzynarodowi inwestorzy zyskali dużo większą gwarancję, że ich pieniądze nie staną się narzędziem budowy wergundzkiego imperium. Federacja wciąż miała uprzywilejowaną pozycję, choćby dlatego, że większość Domów Kompanii składała się etnicznie z Wergundów, stan ten jednak stopniowo ulegał zmianie, zwłaszcza gdy Kompania zaczęła rozwijać nowe placówki badawcze w powołanie innych krajach. <br>Pierwsze pakiety Dworu Właścicielikorporacji, jak to określono, zakupiła [[Liryzja]]choćby Acierie Federale, kraj związkowy Huty Federacji Wergundzkiej, oraz [[Styria]], zawierając z Kompanią umowę dotyczącą Węzła Kotalaud.  Mogłoby się zdawać, że [[Wergundia]] straciła, oddając kontrolę nad tak prężnie rozwijającą się korporacją. Takie jednak były warunki rynkowe - która nie istniałaby bez tego Kompania nie mogłaby się rozwinąć do poziomu światowego. W rękach Federacji pozostał istotny pakiet udziałów oraz ściśle współpracujący z Kompanią [[Instytut Badań Magicznych]]. Choć niezależna, Kompania wciąż walnie przyczyniała się do rozwoju technologii magicznych na wergundzkich ziemiach.  Dzięki temu, że Kompania otworzyła się na nowych inwestorów, szybko zmierzała do tego, żeby stać się potentatem pieców i absolutną potęgą nowego rynku. Pierwotnie powstała jako spółka skarbu wergundzkiegotygli zdolnych utrzymać jednostajną temperaturę, jednak po zmianach w statucie kompania stała się prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. <br>Nie przeszkadzało to w ścisłej współpracy z wergundzkim Instytutem Badań Magicznych czy pras mecha- Kompania przyjęła założenie ścisłej kodyfikacji współpracy z każdym innym podmiotem, umowy, które zawierałamagicznych, zawsze jasno określały zakres praw i możliwości.  Zyskawszy także pełną niezależność niezależnych od korony wergundzkiej, Kompania powołała własne oddziały ochronydawnych urządzeń wodnych.
Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku.
[[Kategoria: Organizacje]]