Zmiany

Orkowie

Dodane 1948 bajtów, 10 kwietnia
brak opisu edycji
{{ZakładkiTrzy||Orkowie/Rozszerzenie|nazwaTrzeciejZakladki=informacje skrócone}}
{{RamkaOstrzezenie|entery=<small><br></small>|tresc='''Ważne''' <br><br>Treści na tej stronie są zaaktualizowane do fabuły "Ciężar Przysięgi" Silberberg 2025. Jednak w ciągu najbliższych tygodni może zmienić się system prezentacji tych danych. <br> }}
[[File:ork3.jpg|upright=|frameless|border|right]]'''Orkowie''' - jedna z grywalnych ras, zamieszkujących góry Maegros i Silber.
Oprócz życia w plemieniu dla orków otworzyły się ponownie możliwości życia w cywilizacji. Książęce oddziały auxiliów chętnie przyjmowały orkowych najemników, płacąc dobrze i karmiąc dobrze Choć struktura regularnej armii bywała dla orków trudna do zaakceptowania, to wielu Tar-zul zeszło z gór, szukając swojej przyszłości w kamiennych wergundzkich miastach.
=== Sytuacja obecna Czas kryzysu ===
==== Plemię Gruat ====
Plemię Gruat dzieliło losy innych ludów w tej części świata, głodując i umierając od zimna. Potworne mrozy zdziesiątkowały szeregi tego ludu, popychając orków do desperackich wypraw na tereny Tryntu i teralskiej Lędy, gdzie stali się prawdziwym koszmarem. Potworna i nadzwyczajna, nawet jak na standardy orków, brutalność ludu Gruat bezpośrednio wynikała z ich niezachwianej wiary w moc Szeggar-tan, Boga-Szakala.
Smutny był to czas dla nieugiętych wojowników z dzikich plemion.
Tarume-gokhar trwali jednak z nimi, dzieląc ich los na dobre i na złe, umacniając wiarę w Pana Wojny, co wkrótce uczyniło Bury Lud najwierniejszymi czcicielami Tarume - Modwita - na świecie.
 
== Sytuacja Obecna ==
'''Plemię Gruat'''
Nie wiadomo jakim cudem rdzeń minerałowych znajdujący się w enklawie plemienia Gruat nie uległ zniszczeniu - a przynajmniej nie wybuchowi - podczas kryzysu geomantycznego. Enklawa ciągle stała, wypluwając z siebie grupy podjazdów nękające zachodnią część Terali. Było tak przynajmniej do roku 956 gdy kniaź Bolemir zastawił na jeden z takich rajdów zasadzką a następnie wraz z własnymi chorągwiami przegnał orków, prawie że pod granice ich enklawy.
Od tamtej pory jeszcze żaden podjazd nie zszedł z gór po teralskiej stronie głównie nękające tryntyjskich pasterzy - jednak jakby z mniejszym zaangażowaniem. Wszystko wskazywałoby na to, że albo Plemię Gruat odniosło aż tak poważne straty, albo zbierały siły na coś co ma wkrótce nadejść.
 
 
'''Plemię Tar-Zul'''
Niewiele się zmieniło od czasu przetoczenia kataklizmów przez góry należące do wyznawców Tarume. Bury lud przez te kilka lat stał się częścią wergundzkiej codzienności, młodzi orkowie częściej wybierają dole najemnika w służbie ludzi niż mieszkanie wśród swoich. W osadach pozostało głównie starsze pokolenie, weterani i matki z dziećmi zbyt małymi by ruszyć szukać szczęścia w świecie ludzi.
To co pozostało niezmienne to kult Modwita wśród mieszkańców Maegros. Niektórzy wyznawcy Boga wojny nieraz traktują pracę dla Wergundów jako część pielgrzymki, obowiązku religijnego. Mieszkańcy Maegros też przestają być postrzegani przez federację jako barbarzyńcy a jako ktoś bliżej nich. Wergund prędzej zaprosi do swego domostwa obcego obdartego orka niż quasyrańskiego kupca.
== Mentalność ==
356

edycji