Zmiany

Niziołki

Dodane 468 bajtów, 10 kwietnia
brak opisu edycji
{{ZakładkiTrzy||Niziołki /Rozszerzenie|nazwaTrzeciejZakladki=informacje skrócone}}{{RamkaOstrzezenie|entery=<small><br></small>|tresc='''Ważne''' <br><br>Treści na tej stronie są zaaktualizowane do fabuły "Ciężar Przysięgi" Silberberg 2025. Jednak w ciągu najbliższych tygodni może zmienić się system prezentacji tych danych. <br> }}[[File:hobbit2.jpg|upright=|frameless|border|right]]'''Niziołki''' (hobbity) - grywalna rasa dawniej zamieszkująca [[Velida|Dolinę Velidy]], aktualnie rozsiana po całym świecie.
Nietrudno zgadnąć, że zwą się niziołkami przez swój wzrost. To ludek bardzo wesoły, pracowity i szczery.
Kultura hobbitów wywodzi się ze starożytności, choć nie jest znana ich pierwotna siedziba. Współczesna tradycja hobbicka związana jest z [[Velida|Doliną Velidy]], uznawaną za dom i ojczyznę hobbitów. Po zniszczeniu Doliny w 870 r. społeczność hobbicka rozproszyła się po krajach ościennych, zachowując jednak tożsamość i tradycje.
=== Utopia Velidy ===
Hobbici (czyli niziołki) mieszkały niegdyś w [[Velida|Dolinie Velidy]], która leży u podnóża gór na zachód od [[Ofir|Messyny]]. Tę piękną, żyzną enklawę otrzymali w zamierzchłych czasach od Messyńczyków, którzy z kolei wygnali stamtąd barbarzyńskie plemię Kymerów, gdyż ci regularnie najeżdżali messyńskie wioski i rabowali ludność. W [[Velida|Velidzie]] nałożyły się na siebie dwa czynniki - oto tam, gdzie naturalnie żyzne gleby i wspaniały klimat sprawiają, że wszystko rośnie jak najęte, zamieszkał ludek, który pracowicie i miłością chciał ową ziemię uprawiać i cieszył się ze wszystkiego co rośnie, jednocześnie wspomagając siły natury swoją rolniczą wiedzą. [[File:hobbit6.jpg|upright=0.6|frameless|border|left]]Tak oto [[Velida]] w historii [[Ofir|Ofiru]] zasłynęła jako poetycka kraina idylli, szczęścia i gospodarskiego spokoju. Jak jednak wszystko na tym świecie, tak i idylla [[Velida|Velidy]] znalazła swój kres. Choć krainę ominęła straszna wojna, późniejsze wydarzenia doprowadziły do wyludnienia Doliny.
Kymerowie, których [[Ofir]] wypędził z Doliny, przez lata żyli pragnieniem zemsty, podsycanym przez kult ich bogini. Gdy wojna w Ofirze rozpętała się na dobre, i gdy Izos, patron Ofirczyków, umarł, a Izofiel, jego potężny Anioł upadł na ziemię, Kymerowie otrzymali swoją szansę. Bogini połączyła się z Aniołem i czekała na właściwy moment. W chwili, gdy pogrążeni w rozpaczy po stracie Izosa ofirczycy, próbowali wskrzesić Izofiela, by odpłacić się [[Styria|Styrii]] i ich bogini [[Tavar]], za to co uczyniła Izosowi, obudzili go wraz ze złą boginią. Izofiel pod jej wpływem zapragnął się mścić, a artefakty mu ofiarowane - łzy Izosa, przekształcił w wielką broń. Postanowił uderzyć w [[Velida|Velidę]].
Czas Ciemności wielokrotnie był także dla niziołków tragiczny. Od czasu wybuchu II Wojny o Północ coraz częściej jednak hobbici interesowali się losami krajów, w których mieszkali i angażowali w życie publiczne. Szczególnie wyraźnie widać to było w odradzającej się pod wergundzką protekcją [[Liryzja|Liryzji]], gdzie społeczność hobbicka mimo wrogiego nastawienia ludzi aktywnie dołożyła starań do odbudowy wojennych zniszczeń. Mówi się też, że wielu hobbitów pojawiło się w tajnych stowarzyszeniach i gremiach, siłą rzeczy jednak niezbyt wiele o tym wiadomo.
=== Sytuacja obecna ===Z hobbitami zatem coraz bardziej należy się liczyć w nadchodzących latach, ich wpływ na losy świata może rosnąć. Po wielu latach tułaczki i braku domu w roku 939 hobbckie gminy zaczęły ponownie migrować do swej danej ojczyzny, [[Velida|Doliny Velidy]] spalonej dziesięciolecia temu przez szalonego anioła. Po wynegocjowaniu dzierżawy ziemi od Messyny hobbity zaczęły tytaniczny wysiłek odbudowy skażonej magią i ogniem ziemi.
== Mentalność = Odrodzenie Doliny ===Hobbici Wiosną 940 r. epokowa powódź spowodowała hekatombę w niespodziewającej się niczego sąsiadującej z natury mają usposobienie niczym klimat Velidą Messynie. Dla samej Doliny było to jednak odrodzenie. Zniknęła gruba warstwa popiołów, a do tego pojawiły się w Velidzie - ciepły, łagodny i słonecznydriady. Są zapobiegliwi i gospodarni, świetnie zorganizowani i oszczędniZ całego świata zaczęli wracać także hobbici. Przywiązują dużą wagę do porządku i czystości, choć nie są pod tym względem pedantyczniOsadnictwu towarzyszył niespotykany urodzaj. Są bardzo pracowiciMówiono o błogosławieństwie powracającej Gabony, świat wokół siebie urządzają swoją ciężką pracąo magii driad, nie zrażając sięzłośliwi szeptali o tym, że ciężko coś wykonać lub nie udało się za pierwszym razemhobbitom służą demony. Są też bardzo uparci i zawzięci, jeśli na czymś im zależy, nigdy Same hobbity nie odpuszczają, dążą do celu małymi kroczkami, choćby mieli go osiągnąć za trzy pokolenia. Wszystko co robią, robią rozsądnie i logicznie, nie lubią przesady, śmieszy ich patos i rozmachzaprzątały sobie tym głowy, najbardziej zaś cieszy uporządkowane obejście bo pracy było dość i życie w odwiecznym rytmie naturybez tego. Lubią dobre jadłoFaktem było, w hobbickich chatach pachnie pieczonym chlebem że po roku społeczność Velidy ze wzruszeniem i aromatycznym ciastemnamaszczeniem miała przystąpić do pierwszych zbiorów. Całe lato wieczorami przesiadują w ogrodach, ciesząc się z rozkwitających krzewów i sącząc Arqentilettę w towarzystwie krewnych i przyjaciół.Czas odmierzają cyklem Natury, z którą związani są od urodzenia.Są również istotami bardzo rodzinnymi i pielęgnującymi starannie więzi społeczne. Kochają dzieci i zwierzęta, osady niziołków są zawsze pełne gwaru bawiących się szkrabów i szczekających psówI nawet biorąc pod uwagę horrendalne daniny dla Messyny – były to olbrzymie zbiory.
==== Imiona ====Hobbici przejęli się bardzo tragedią powodzian, zatem zaproponowały pomoc humanitarną dla pokrzywdzonych i ich rodzin. Zorganizowana została zbiórka żywności dla powodzianImiona hobbickie zwykle pochodzą od nazw roślin. Najczęściej kwiatówprzeprowadzona przez hobbitów, drzew lub krzewówktórzy tylko tak mogą pomóc, związanych z czasem w którym niziołek przyszedł na świat. Nazwiska bo sami zbytnio pieniędzy niemają charakterystyczne zakończenia, takie jak “stein”, “blum”, “schmidt”. Pochodzą one często od: rodzinnego zawodu np. GoldschmidtMówiło się też po cichu, miejsca urodzenia npże hobbici udzielili schronienia uciekinierom związanym z powstaniem niewolniczym. Rawenstein lub od zbitki słów błogosławieństwa dziecku np. Goldblum.Przykładowe imiona męskie: Acer, Bellis, Cedrus, Crocus, Heliotrop, Iberis, Larix, Lupinus, NarcyzNikt tego nie udowodnił, Rubus, Salixchoć oddziały kratistosa kilkakrotnie odwiedzały dolinę.Przykładowe imiona żeńskie: BegoniaHobbici zasłaniali się tym, Bergeniaże mogą pomagać przez swoją gościnność strudzonym drogą wędrowcom, Cercisnie pytając, Daliaskąd pochodzą, Dafne, Forsycja, Lilia, Lobelia, Magnolia, Petunia, Peonia, Róża, Violażadnego z powstańców w Dolinie jednak nie znaleziono.
== Wygląd = Sytuacja obecna ===Niziołki lubią łagodne koloryPo dekadzie od powrotu do Velidy Dolina zyskała tak dobrą sytuację ekonomiczną, pastelowe różeże stała się wsparciem dla rozsianych po całym świecie gmin hobbickich (tych oczywiście, błękity, fiolety i zielenie. Noszą ubrania z lnu i wełny, proste, funkcjonalne i wygodne. Najpowszechniejsze są koszule w jasnych kolorach, wkładane które nie powróciły do spodni wraz z noszoną na wierzchu kamizelką (zwykle ciemniejszą niż koszulaojczyzny). Na wierzch hobbity zakładają rozpinane kaftany i surduciki wełniane, Hobbicka enklawa śmiało konkurowała w razie potrzeby dodając płaszcz handlu żywnością z kapturem lub opończę. Panie hobbitki do tego zestawu najchętniej noszą obszerne spódnice do pół łydki, w kwiaty lub kratę, zakładając też na wierzch wyszywane fartuszki. W fartuszkach, jak wiadomo, są kieszenie. A jak wiadomoofirskimi latyfundiami, w kieszeniach mieści specjalizując się pół dobytku ich właściciela, zatem szczególnie w każdej z nich mieści się dużo potrzebnych rzeczy, od kanapek, kluczy uprawie warzyw i sznurka począwszy, na zabawkach dla dzieci skończywszy. Zamężne hobbitki noszą również haftowane czepki, w kolorze, odpowiadającym fartuszkowi, lub jaśniejszym od niego.Biżuterii hobbity nie lubią, bo przeszkadza ona im przy pracy w ogrodzie lub domu. Jedynym wyjątkiem są kobiece korale w intensywnych kolorach, i wstążki we włosach, lub sygnety, które zwyczajowo noszą członkowie rodzin kupieckich.Fryzury hobbitów również są funkcjonalne, powszechne są kucyki i warkocze, czasem oplatane dookoła całej głowywinorośli.
== Państwo i społeczeństwo ==Gdy niziołki opuściły Velidę, niektóre, związane z handlem rodziny, osiedliły Sytuacja pogorszyła się w miastachnieco, inne zaś organizowały się gdy w większe grupy i zakładały całe społeczności. Nie są one zamknięte na kontakt ze światem zewnętrznymDormenos wybudowano eaformator. Wręcz przeciwnieHobbici bardzo jasno potępili ten wynalazek, są otwarte i chętne do wszelkiej współpracy, szczególnie na płaszczyźnie handlowej, jednakże według tradycji same gminy mają swój określony, wewnętrzny rytm, którym żyją. Rytmu owego dogląda Najwyższy SzomerVelidy wystąpił nawet przed połączonym Senatem, czyli przywódca gminy, wybierany wśród najstarszych hobbitówprzemawiając przeciwko Nowej Magii. Gminę tworzy kilka, lub kilkanaście rodzin, skupionych wokół jego postaci. On decyduje o kontaktach handlowych, o celebracji ważnych wydarzeń, przewodniczy świętom, rozsądza sąsiedzkie spory. Pomaga mu w tym jego małżonka, która zwyczajowo razem z Szomerem przewodniczy obrzędom, pierwsza zapala świece i przynosi ogień, podczas trwania modlitw.W zarządzaniu gminą udział bierze również Heskem, czyli zgromadzenie najstarszych Choć stanowisko hobbitów w gminiepoparli druidzi, zwoływane nie wpłynęło ono specjalnie na specjalne okazjedecyzje senatorów.
Obecnie nie można mówić o istnieniu stałego państwa hobbitówSwoje wystąpienie hobbici powtarzali wielokrotnie, także na forum nowo założonego Kongresu Wolnych Narodów, do którego Velida dumnie przystąpiła. Poszczególne ich społeczności żyją bowiem w rozproszeniu Pod wpływem zaostrzającego się sporu wokół kwestii Nowej Magii, Velida jasno określiła swoje stanowisko, stając się jednocześnie centrum ruchu Sairolome (diasporzezrzeszenie czcicieli Ei) . Od 948 roku na całym świecie. Nie można wyróżnić wśród nich stałej władzyterenie Doliny zostało zakazane używanie Nowej Magii, ani określić granic terenów, na których osady założyły niziołkia korzystanie z zaklęć magii akademickiej bardzo poważnie ograniczone (w praktyce stała się ona nielegalna).
== Armia Mentalność ==W Velidzie nigdy nie było regularnej armii[[File:hobbit3. Sytuacja ta utrzymuje się po dzień dzisiejszyjpg|upright=0. Hobbity od zawsze umiały ochronić swoje domy7|frameless|border|left]]Hobbici z natury mają usposobienie niczym klimat w [[Velida|Velidzie]] - ciepły, łagodny i słoneczny. Nawet najmniejsze dziecko od małego uczone jest choćby strzelania z procySą zapobiegliwi i gospodarni, czy łukuświetnie zorganizowani i oszczędni. Starsze przyuczane są natomiast Przywiązują dużą wagę do posługiwania się krótkimi mieczami porządku i niewielkimi tarczamiczystości, choć nie są pod tym względem pedantyczni. W przypadku zagrożenia gminy niziołki natychmiast porzucają Są bardzo pracowici, świat wokół siebie urządzają swoją pracęciężką pracą, zabierają brońnie zrażając się, którą mają w gospodarstwie i zbierają że ciężko coś wykonać lub nie udało się na wezwanie szomeraza pierwszym razem. Takie oddziały skutecznie bronią hobbickich osad przed rozbójnikami, barbarzyńcami Są też bardzo uparci i wszelkim zagrożeniem, poczynając od wilkówzawzięci, a kończąc jeśli na pijanych gościach z wesela w sąsiedniej ludzkiej wiosce.Każda hobbicka chata w razie potrzeby potrafi stać się twierdzą i każdy z jej mieszkańcówczymś im zależy, począwszy od zwinnych szkrabównigdy nie odpuszczają, dążą do starejcelu małymi kroczkami, głuchoniemej ciotkichoćby mieli go osiągnąć za trzy pokolenia. Wszystko co robią, stanie się zażartym robią rozsądnie i groźnym obrońcą swojego domostwa.Hobbicilogicznie, a szczególnie kupcynie lubią przesady, zatrudniają również najemników do ochrony swoich domostwśmieszy ich patos i rozmach, czy transportównajbardziej zaś cieszy uporządkowane obejście i życie w odwiecznym rytmie natury. Lubią dobre jadło, a nawet siebie samychw hobbickich chatach pachnie pieczonym chlebem i aromatycznym ciastem. W miastach każdy szanujący Całe lato wieczorami przesiadują w ogrodach, ciesząc się handlarz ma na swoich usługach przynajmniej jednego zbrojnego, a bankier, czy lichwiarz, od kilku do kilkunastuz rozkwitających krzewów i sącząc Arqentilettę w towarzystwie krewnych i przyjaciół.
== Profesje ==Czas odmierzają cyklem Natury, z którą związani są od urodzenia. Dożywają nawet 130 lat, zatem znacznie więcej niż większość ludzi. Starzeją się podobnie natomiast podobnie jak oni - siwieją im włosy, a na twarzach przybywa zmarszczek, zwłaszcza mimicznych, garbią się i coraz ciężej im chodzić. Ciąża u tego ludu trwa około 10 miesięcy, a dorosłość, zarówno biologiczną jak i psychiczną, młody hobbit osiąga w wieku 33 lat. Zwykle każdy młody niziołek ma co najmniej dwójkę rodzeństwa.Poniższe propozycje to lista naszych pomysłówSą również istotami bardzo rodzinnymi i pielęgnującymi starannie więzi społeczne. Kochają dzieci i zwierzęta, osady niziołków są zawsze pełne gwaru bawiących się szkrabów i szczekających psów. Każde narodziny u hobbitów są powodem do radości, tańców i śpiewów, ale nie mamy nic przeciwkotylko zresztą narodziny dziecka - hobbici cieszą się z każdego nowego życia, żeby Twoja postać uprawiała dowolny zawódczy to hobbita, pod warunkiem jego spójności z fabułączy kozy czy ogrodowej rośliny. Jeśli masz wątpliwości – pisz do nas!
Klasa - wojownicy==== Imiona ====Imiona hobbickie zwykle pochodzą od nazw roślin. Najczęściej kwiatów, drzew lub krzewów, związanych z czasem w którym niziołek przyszedł na świat. Nazwiska mają charakterystyczne zakończenia, takie jak “stein”, “blum”, “schmidt”. Pochodzą one często od: rodzinnego zawodu np. Goldschmidt, miejsca urodzenia np. Rawenstein lub od zbitki słów błogosławieństwa dziecku np. Goldblum.
Zawodowo zajmujący się walką i wojną'''Przykładowe imiona męskie:''' ''Acer, obyci z ranamiBellis, bólem i stresem pola walki. Mogą przyjąć 5 trafień. W przypadku niziołkówCedrus, Crocus, Heliotrop, Iberis, Larix, Lupinus, Narcyz, Rubus, ograniczonych jedynie do korpusuSalix.''
Najemnik- gra tą profesją wymaga przynależenia do jednej z organizacji najemniczych i posiadania ich rekomendacji (najemnik otrzyma swoją rekomendację z początkiem gry)'''Przykładowe imiona żeńskie:''' ''Begonia, Bergenia, Cercis, Dalia, Dafne, a także zawartego na czas gry kontraktu najemnego. Za najemnika nie jest uważana osobaForsycja, Lilia, Lobelia, która na własną rękę wynajmuje się do obicia komuś twarzy (taka osoba jest uważana za bandytę). Nie noszą oni tytułów.Specjalizacje proponowane:- walczący w zwarciu – niziołki z racji swojej budowy i preferencji raczej nie używają ciężkiej broni i opancerzenia. Najchętniej w walce bezpśredniej wybierają krótki mieczMagnolia, czasami z puklerzemPetunia, a nawet nóżPeonia, którym niektórzy znakomicie sie posługują. Spotkać można także niziołki walczące włócznią czy glewiąRóża, rzadziej krótkim toporkiem. Nie używają pawęży ani ciężkich toporów.- strzelec – walczący na dystans za pomocą dowolnej broni miotającejViola.''
Bandyta – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry.Nie noszą oni tytułów.Specjalizacje:- zabójca – morderca na zlecenie- dezerter – żołnierz wyłamujący się spod rozkazów dowódców== Wygląd ==
{{RamkaInfo|entery=<br><br>|tresc=Nie kopiujemy historycznych rozwiązań, dlatego nie należy przenosić żywcem rzeczywistych wzorców. Ale jeśli szukasz strojów, imion, nazw i generalnie klimatu to podpowiadamy, czym można się inspirować.
<br><br>Lud ten to archetyp niziołka zmieszany z kulturą Żydów europejskich.
}}
[[File:hobbit4.jpg|upright=0.65|frameless|border|right]]Niziołki lubią łagodne kolory, pastelowe róże, błękity, fiolety i zielenie. Noszą ubrania z lnu i wełny, proste, funkcjonalne i wygodne. Najpowszechniejsze są koszule w jasnych kolorach, wkładane do spodni wraz z noszoną na wierzchu kamizelką (zwykle ciemniejszą niż koszula). Na wierzch hobbity zakładają rozpinane kaftany i surduciki wełniane, w razie potrzeby dodając płaszcz z kapturem lub opończę. Panie hobbitki do tego zestawu najchętniej noszą obszerne spódnice do pół łydki, w kwiaty lub kratę, zakładając też na wierzch wyszywane fartuszki. W fartuszkach, jak wiadomo, są kieszenie. A jak wiadomo, w kieszeniach mieści się pół dobytku ich właściciela, zatem w każdej z nich mieści się dużo potrzebnych rzeczy, od kanapek, kluczy i sznurka począwszy, na zabawkach dla dzieci skończywszy. Zamężne hobbitki noszą również haftowane czepki, w kolorze, odpowiadającym fartuszkowi, lub jaśniejszym od niego.
Biżuterii hobbity nie lubią, bo przeszkadza ona im przy pracy w ogrodzie lub domu. Jedynym wyjątkiem są kobiece korale w intensywnych kolorach, i wstążki we włosach, lub sygnety, które zwyczajowo noszą członkowie rodzin kupieckich.
Fryzury hobbitów również są funkcjonalne, powszechne są kucyki i warkocze, czasem oplatane dookoła całej głowy.
== Państwo i społeczeństwo ==
[[File:hobbit1.jpg|upright=0.6|frameless|border|left]]Gdy niziołki opuściły [[Velida|Velidę]], niektóre, związane z handlem rodziny, osiedliły się w miastach, inne zaś organizowały się w większe grupy i zakładały całe społeczności. Nie są one zamknięte na kontakt ze światem zewnętrznym. Wręcz przeciwnie, są otwarte i chętne do wszelkiej współpracy, szczególnie na płaszczyźnie handlowej, jednakże według tradycji same gminy mają swój określony, wewnętrzny rytm, którym żyją. Rytmu owego dogląda ''szomer'', czyli przywódca gminy, wybierany wśród najstarszych hobbitów. Gminę tworzy kilka, lub kilkanaście rodzin, skupionych wokół jego postaci. On decyduje o kontaktach handlowych, o celebracji ważnych wydarzeń, przewodniczy świętom, rozsądza sąsiedzkie spory. Pomaga mu w tym jego małżonka, która zwyczajowo razem z ''szomerem'' przewodniczy obrzędom, pierwsza zapala świece i przynosi ogień, podczas trwania modlitw.
Klasa – intelektualiściW zarządzaniu gminą udział bierze również ''heskem'', czyli zgromadzenie najstarszych hobbitów w gminie, zwoływane na specjalne okazje.
Osoby, które lata swojego życia poświęciły Obecnie nie można mówić o istnieniu stałego państwa hobbitów. Poszczególne ich społeczności żyją bowiem w rozproszeniu (diasporze) na przyswojenie sztuki swojego zawoducałym świecie. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji.W potyczce mogą ponieść 3 ranyNie można wyróżnić wśród nich stałej władzy, ani określić granic terenów, nim padnąna których osady założyły niziołki.
Alchemik – sztuka komponowania materii tak== Armia ==W [[Velida|Velidzie]] nigdy nie było regularnej armii. Sytuacja ta utrzymuje się po dzień dzisiejszy. Hobbity od zawsze umiały ochronić swoje domy. Nawet najmniejsze dziecko od małego uczone jest choćby strzelania z procy, by otrzymać substancję o pożądanym działaniuczy łuku. Starsze przyuczane są natomiast do posługiwania się krótkimi mieczami i niewielkimi tarczami.Specjalizacje proponowane:- miner – specjalista W przypadku zagrożenia gminy niziołki natychmiast porzucają swoją pracę, zabierają broń, którą mają w gospodarstwie i zbierają się na wezwanie ''szomera''. Takie oddziały skutecznie bronią hobbickich osad przed rozbójnikami, barbarzyńcami i wszelkim zagrożeniem, poczynając od wybuchów.- truciciel – twórca truciznwilków, a kończąc na pijanych gościach z wesela w sąsiedniej ludzkiej wiosce.
Medyk – ten, który leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii.- chirurg – biegły Każda hobbicka chata w anatomii razie potrzeby potrafi stać się twierdzą i alchemii medycznej.- medyk polowy – posługuje każdy z jej mieszkańców, począwszy od zwinnych szkrabów, aż do starej, głuchoniemej ciotki, stanie się magią życia, elementami alchemii zażartym i pobieżną wiedzą o anatomiigroźnym obrońcą swojego domostwa.
Druid- związany z magią pierwotnąHobbici, a konkretnie Matką Naturą. Kontroluje jej materię za pomocą zaklęć i wyjątkowego alfabetuszczególnie kupcy, zatrudniają również najemników do ochrony swoich domostw, czy transportów, oghamua nawet siebie samychCzarownik - magia pierwotna, której nauczyć można W miastach każdy szanujący się wyłącznie od osobistego przewodnika. Nie handlarz ma zapisanych zasadna swoich usługach przynajmniej jednego zbrojnego, działa na gotowych formach i intuicji.Specjalizacje proponowane:- znachor - czarownik posiadający wiedzę na temat ziołolecznictwa.- zaklinacz - czarownika bankier, który specjalizuje się w wykonywaniu różnego typu amuletów.Istnieją również inne typy czarownikówczy lichwiarz, jednak granie nimi wymaga odkrycia w trakcie gry odpowiednich mechanik w sposób organoleptyczny. Niosą one również za sobą fabularne konsekwencjeod kilku do kilkunastu.     Klasa – wolni
PostaciJeśli komuś się wydaje, że z racji swojego niewielkiego wzrostu hobbici są bezbronni i można ich lekceważyć, które ten najwyraźniej nigdy nie widział zdesperowanego czy wkurzonego niziołka. Choć nie muszą mieć zobowiązań ćwiczą się oni w sztukach wojennych i kontraktówpo broń sięgają niechętnie, ani uczyć to natura obdarzyła ich niebywałą zwinnością i fenomenalnie celnym okiem. Są doskonałymi strzelcami, równie skutecznie posługują się trudnego rzemiosłatakże procą czy arbaletem.Mogą wytrzymać 3 zadane im rany na polu walkiJeśli walczą wręcz, używają krótkich mieczyków albo maczet (zwłaszcza tych ostatnich, bo jest ich sporo w każdym gospodarstwie, w którym służą do cięcia gałęzi) i w połączeniu ze swoją szybkością i zwinnością są zabójczymi przeciwnikami. Ich wrodzony upór i zawziętość sprawiają także, że hobbit rzadko ustępuje, częściej ucieka niż się poddaje, a jeśli ucieka, to tylko po to, by w sprzyjających okolicznościach wrócić i sprawić, by ten, kto go skrzywdził, bardzo pożałował. Nigdy natomiast nie słyszano, aby hobbit zaatakował kogoś pierwszy.
Cywil -mieszkaniec danej krainy. Jeśli wydarzenia rozgrywają się poza ową krainą, dobrze jest mieć powód, dla którego cywil się tam znalazł. Ta profesja ma ogromną ilość możliwości, które ograniczone są tylko logiką ich wykonywania.
Specjalizacje proponowane:
- Rzemieślnik – profesja dla tych, którzy potrafią wykonywać coś własnymi rękoma lub przekonująco o tym mówić. Hobbity potrafią wytworzyć niemal wszystko: od mebli począwszy, na zabawkach i prostej biżuterii skończywszy.
- Kupiec- profesja dla prawdziwych rekinów biznesu, którzy nie boją się potargować o jak najwyższą cenę za swój towar
- Bankier- profesja dla tych, którzy nie boją się dużych sum, pożyczek, lokat, a także ucieczek przed zdenerwowanymi odbiorcami owych usług
- Rolnik- profesja związana z uprawą ziemi i doglądaniem plonów, a także sprzedawaniem ich po korzystnej cenie odpowiednim ludziom
- Gospodyni- mistrzyni organizacji to ona! Kto najlepiej upiecze ciasto, doradzi, poprowadzi modły, jak nie ona?
Przestępca – ogólne określenie niziołka, który na stałe wszedł w konflikt z prawem i uniknął konsekwencji.Specjalizacje proponowane:- złodziej – amator cudzej własności.- oszust – fałszowanie dokumentów, naciąganie ludzi i inne cwaniactwa.- przemytnik – transport towarów przez zieloną granicę, ale także sprzedaż złodziejskich łupów czy handel nielegalnym towarem.{{RamkaMail}}
Tropiciel – Ci, którzy najlepiej znają teren, umieją poruszać się w lesie, mają dobrą orientację w terenie i umieją czytać mapy i korzystać z kompasu (wskazane, aby gracz naprawdę to umiał!).Specjalizacje[[Kategoria:- zwiadowca – najczęściej poszukujący miejsca na przeniesienie gminu, często zapuszczający się samotnie w las, tworząc nowe szlaki- przewodnik – karawan handlowych i osadniczych.Rasy]]
356

edycji