m |
m |
||
Linia 25: | Linia 25: | ||
== Materiały dla profesji == | == Materiały dla profesji == | ||
− | {{RamkaOstrzezenie|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Z racji na pewne istotne zmiany dotyczące działu magii, wszelkie materiały dla profesji od | + | {{RamkaOstrzezenie|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Z racji na pewne istotne zmiany dotyczące działu magii, wszelkie materiały dla profesji od 21.01.2022 zostały unieważnione. Poniżej pojawiły się te materiały, które SĄ ZAKTUALIZOWANE. Lista ta będzie uzupełniana. Zachęcamy do zapoznania się z nowościami, a w razie pytań zapraszamy na info@silberberg.pl <br><br> }} |
− | |||
Poniżej znajdziesz podręczniki i instrukcje dla profesji fabularnych, które wymagają takowych. Są to przede wszystkim profesje magiczne lub pochodne. | Poniżej znajdziesz podręczniki i instrukcje dla profesji fabularnych, które wymagają takowych. Są to przede wszystkim profesje magiczne lub pochodne. | ||
Po zatwierdzeniu swojej postaci (czyli kiedy już będzie pewne, jaką profesją grasz) wydrukuj podręcznik dla swojej profesji i zabierz ze sobą na larpa. Polecamy wydruk na kartkach innych niż białe, np. beżowych czy ecru. | Po zatwierdzeniu swojej postaci (czyli kiedy już będzie pewne, jaką profesją grasz) wydrukuj podręcznik dla swojej profesji i zabierz ze sobą na larpa. Polecamy wydruk na kartkach innych niż białe, np. beżowych czy ecru. | ||
Linia 33: | Linia 32: | ||
=== Magia Akademicka === | === Magia Akademicka === | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_ludzie.pdf Magia ludzka] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_ludzie.pdf Magia ludzka] | ||
+ | ** [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_geomanta.pdf Dodatek dla geomanty] | ||
+ | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_mag_inzynier.pdf Mag-inżynier] | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_elfy.pdf Magia elficka] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_elfy.pdf Magia elficka] | ||
− | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_krasnoludy.pdf Magia krasnoludzka] | + | <!-- To jest tylko komentarz <nowiki> * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_magowie_krasnoludy.pdf Magia krasnoludzka] |
=== Magia Kapłańska === | === Magia Kapłańska === | ||
Linia 53: | Linia 54: | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_iureus.pdf Iureus] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_iureus.pdf Iureus] | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_velea.pdf Velea] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_paladyn_velea.pdf Velea] | ||
− | + | --> | |
=== Magia Pierwotna === | === Magia Pierwotna === | ||
Linia 64: | Linia 65: | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_ea_druidzi.pdf Druidzi] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_ea_druidzi.pdf Druidzi] | ||
− | + | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_ea_badacz_smierci.pdf Badacz śmierci] | |
=== Rzemiosło i rzemiosło magiczne === | === Rzemiosło i rzemiosło magiczne === | ||
* [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_alchemik.pdf Alchemicy] | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_alchemik.pdf Alchemicy] | ||
− | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/ | + | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_medyk.pdf Medycy (magowie życia)] |
− | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_lowca-potworow.pdf Łowcy potworów] | + | * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_felczer.pdf Felczerzy (medycy pola walki)] |
+ | <!-- To jest tylko komentarz <nowiki> * [http://silberberg.pl/teksty/profesje_pdf/profesje_rzemioslo_lowca-potworow.pdf Łowcy potworów] | ||
</nowiki> --> | </nowiki> --> | ||
[[Kategoria:Zasady]] | [[Kategoria:Zasady]] |
Wersja z 19:19, 2 cze 2022
Wszystko to, czym postaci zajmują się w swoim żywocie, a co ma odzwierciedlenie w mechanice gry.
Oczywiście, nie są to jedyne profesje, jakimi może zajmować się postać. W obrębie danych nacji występuje wiele różnych profesji. Możesz śmiało wybrać jedną z tych proponowanych przez nas, lub zaproponować własny pomysł, w obrębie jednej z trzech klas.
Wyróżniamy trzy klasy postaci:
- Wojownicy - są to osoby zawodowo zajmujący się walką, ćwiczący regularnie, utrzymujący formę, i co najważniejsze, posiadający PRZYNALEŻNOŚĆ do określonej organizacji, czy to zakonu paladynów, straży miejskiej, czy grupy najemniczej. Działają oni wedle zasad swojej organizacji i są podlegli rozkazom przełożonych oraz związani kontraktem, przysięgą, umową. Złamanie takowego może się wiązać z poważnymi konsekwencjami. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 5 ran lekkich, przed utratą zdolności do walki.
- Intelektualiści - osoby, który poświęciły się sztukom ponadprzeciętnym, takim jak magia, alchemia, medycyna, astrologia, ale też kapłani czy szamani. Korzystają z wielu ksiąg, notatek i przyborów by wspomagać się w swej pracy, a ich bronią jest sprawny umysł i wytrenowanie w dziedzinach niedostępnych każdemu. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 3 rany lekkie, przed utratą zdolności do walki.
- Klasa wolna - jest to tak naprawdę nieograniczona niczym klasa. Mieszczą się w niej zarówno bandyci i złodzieje, jak rolnicy, rzemieślnicy i kupcy, ale też nie walcząca szlachta. Postaci z tej klasy mogą mieć bardzo różnią formę, w zależności od rasy i nacji, z jakiej się wywodzą. Przykładowe profesje z tej klasy można znaleźć na stronie każdej nacji. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść 3 rany lekkie, przed utratą zdolności do walki.
Spis treści
Magia
Magia obejmuje obszerną listę różnych sztuk, takich jak druidyzm, szamanizm, kapłaństwo. Postaci, posługujące się nimi w grze, są limitowane w zależności od scenariusza.
Podstawową zasadą dla magii jest komponowanie zaklęć na bazie słów o przypisanym znaczeniu, które to zaklęcia wywierają określony wpływ na rzeczywistość w grze. Ten wpływ realizowany jest na dwa sposoby - aktorską grą osoby, której zaklęcie dotyczyło, oraz efektami pirotechnicznymi.
WAŻNE. Nigdy nie używamy w grze rzeczywistych elementów okultystycznych ani nie nawiązujemy do rzeczywistych symboli religijnych (w grze pojawiają się natomiast nawiązania kulturowe, takie jak runy skandynawskie czy celtycki triskelion).
Rzemiosło
Rzemiosło i rzemiosło magiczne to szereg umiejętności, występujących w większości w świecie rzeczywistym, ale niemożliwych do realnego odwzorowania. Należą do nich np. medycyna, alchemia i inne. Gracz, chcący grać postacią, która zna jedno z rzemiosł, na starcie otrzyma zestaw uproszczonych instrukcji oraz narzędzi do wykonywania swoich zadań, a także kilka drobnych elementów, potrzebnych do fabularnego odwzorowania działań (np. dla chirurga będzie to krew charakteryzatorska, dla alchemika - substancje, barwniki i fiolki).
Materiały dla profesji
Z racji na pewne istotne zmiany dotyczące działu magii, wszelkie materiały dla profesji od 21.01.2022 zostały unieważnione. Poniżej pojawiły się te materiały, które SĄ ZAKTUALIZOWANE. Lista ta będzie uzupełniana. Zachęcamy do zapoznania się z nowościami, a w razie pytań zapraszamy na info@silberberg.pl
Poniżej znajdziesz podręczniki i instrukcje dla profesji fabularnych, które wymagają takowych. Są to przede wszystkim profesje magiczne lub pochodne. Po zatwierdzeniu swojej postaci (czyli kiedy już będzie pewne, jaką profesją grasz) wydrukuj podręcznik dla swojej profesji i zabierz ze sobą na larpa. Polecamy wydruk na kartkach innych niż białe, np. beżowych czy ecru.
Magia Akademicka
Magia Pierwotna
Magia Ei
Nazwa umowna - te sztuki nie są ani Magią Pierwotną ani Magią Akademicką, ich wspólnym elementem jest czerpanie mocy z Ei lub innych istot celestialnych jak Luna czy Sol