m
brak opisu edycji
__NOEDITSECTION__ [[File:fizdrygoly1.jpg|upright=1.2|frameless|border|right]]'''Rzemiosło ''' jest integralną częścią życia, rzemieślnikiem zaś jest każdy, kto wykonuje prace związane z tworzeniem. W grze natrafimy na różne rodzaje rzemiosł, mniej lub bardziej zwyczajnych. Każdy gracz, jeśli ma do tego wenę, może wybrać postać cywilnego rzemieślnika, np. cieśli czy ogrodnika. Niektóre profesje wymagają długotrwałej nauki, która musi mieć odzwierciedlenie w historii postaci, jak np. medycy, alchemicy czy łowcy potworów. W niektórych rzemiosłach swój udział mają także elementy magii.
W praktyce każda profesja rzemieślnicza lub posiadająca elementy mechaniki rzemieślnika dostanie od nas jako organizatorów podstawowy zbiór materiałów, na których może pracować lub też wskazanie, gdzie można je zdobyć. Oprócz tego każda z postaci powinna czynić swoje notatki, w których ma opisane działania oraz właściwości danych składników. Dodatkowo część z tych profesji będzie również posiadać podstawowe przykłady wykorzystania praktycznego podanych materiałów.
=== Alchemik ===
[[File:alchemia1.jpg|upright=0.6|frameless|border|right]]Obiektem pracy alchemika są rozmaite substancje, które łączone w skomplikowany sposób dają określone właściwości. Poprzez różne czynności laboratoryjne jest w stanie pozyskać czyste esencje, z których to następnie tworzy mikstury dążące do równowagi żywiołów. Terenowe warunki będą miały określony wpływ na efekty pracy alchemika.
* Miner - specjalizacja bojowa alchemików, szkoli się ich zarówno na uniwersytetach ogólnych jak i w akademiach oficerskich w niektórych państwach. Minerzy posiadają specjalistyczną wiedzę na temat minerałów i składników o tendencjach wybuchowych. Potrafią tworzyć bomby i granaty mogące razić wrogów.
=== Medyk ===
[[File:medycyna1.jpg|upright=0.5|frameless|border|left]]Medyk ma przede wszystkim pomagać cierpiącym. Droga zdobywania wiedzy bywa różna, od mozolnej nauki na uniwersytetach, przez trudną praktykę na polach bitewnych, aż po terminowanie u wioskowych szeptuch i znachorek. W zależności od nauki, jakie przeszła postać, różny będzie zatem zasób informacji na starcie gry. Wspólna będzie dla każdego z nich wiedza o anatomii człowieka i innych ras, różnić ich będą narzędzia – magia życia, chirurgia, czarownictwo, zielarstwo, druidyzm. W każdej z tych profesji jest pula wiedzy o naprawianiu organizmów. Żaden , żaden medyk jednak nie będzie miał całości tej wiedzy, bo by ją zdobyć nie wystarczyłoby nawet elfiego życia. Medycy łączą się w licznych organizacjach paramedycznych i naukowych, m.in. Concordia oraz Węże Światła.
=== Kowal run ===