Zmiany

Aenthil

Dodane 13 bajtów, 15:59, 14 mar 2022
m
brak opisu edycji
[[File:aenthil5.jpg|upright=0.65|frameless|border|right]]Mimo tych wszystkich niedogodności i zmian wiele elfów było zadowolonych z odzyskania swojego państwa. Po wielu latach wygnania zmęczone przeludnionym Hetanorem elfy wreszcie mogły wrócić do swoich dawnych żyć i zająć się mozolną odbudową państwa. Zgodnie z postanowieniami porozumienia [[Qa]] nie ingerują w sprawy wewnętrzne Leśnych Elfów dzięki czemu mieszkańcy mogą swobodnie zająć się swoim świeżo odzyskanym państwem. Wszystko to sprawia, że Aenthil przypomina idylliczną wyspę spokoju pośród oceanu chaosu jakim dla północy jest okupacja [[Qa]].
Tylko na granicach słychać echa konfliktów. Zbrojne zajęcie ziem [[Talsoi]], chaos w [[WegundiaWergundia|Wergundii]], wewnętrzne niepokoje [[Ofir|Ofiru]], zaostrzenie tysiącletniego konfliktu z [[Laro]] i nieludzkie okrucieństwo [[Qa]] w [[Styria|Styrii]]. Dla części elfów są to odległe sprawy, konflikty zewnętrznego świata, które nie liczą się tak długo, jak długo Aenthil jest bezpieczne. Inni uważają, że ten stan rzeczy jest nie do zaakceptowania. Te same elfy uważają porozumienie z [[Qa]] i pozbycie się Tawanien za błąd.
W związku z początkiem Drugiej Wojny o Północ siły Aenthil dołączyły do walki po stronie Południa zmagając się z powstaniem w [[Talsoi]] na wschodzie, walkami pod Erwick na wschodzie i inwazją na [[Wergundia|Wergundię]] na Północy. Pod czas zimowego szczytu politycznego nie przyjęto przygotowanej przez Tulya’Toruviel Meliaor propozycji przejścia Aenthil na stronę Północy, księżna Helethai utrzymałą władzę, a samą pomysłodawczynię kolejnej zmiany sojuszy spotkał proces i wyrok za zdradę.
*'''Lomin’yaro''' - kasta szkolona do wykradania informacji, a także rozmaitych działań wywiadowczych i sabotażowych. Może na potrzeby misji przyjąć pozory dowolnej innej profesji i kasty, przejmując jej cechy – poza profesjami Intelektualistów. Ma szczególne możliwości opierania się atakom psionicznym.
'''=== Intelektualiści'''===
Osoby, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji.W potyczce mogą ponieść '''3 rany''', nim padną.
*'''Hevian’yaro''' - kasta kapłanów Opiekunów. Ich moc pochodzi od jednego z 4 Opiekunów (nie można grać kapłanem Maviego) oraz składanych mu ofiar, a kanalizowana jest poprzez psalmy i inkantacje.
=== Wolni===
Postaci, które nie muszą mieć zobowiązań i kontraktów, ani uczyć się trudnego rzemiosła. Mogą wytrzymać '''3 zadane im rany''' na polu walki.
*'''Tulya’yaro''' - kasta szkoląca dyplomatów. Posiadają oni szerokie wpływy i dostęp do funduszy.
*'''Nyar’yaro''' - kasta zwiadowców, wyszkolonych do perfekcyjnego poruszania się po terenach leśnych. Zwykle towarzyszą armii.
*'''Kea’yaro''' -kasta zrzeszająca wszelkich rzemieślników i artystów. Ich dzieła są cenione na całym świecie, a każdy posiada swój niepowtarzalny styl.
Ze względu na długoletnie szkolenie i konieczność wykorzystywania rzadkich materiałów, postaci z kasty '''Vayle’yaro''' (magów-strażników) nie są dostępne dla graczy.