Kanon postaci: Różnice pomiędzy wersjami

(Utworzono nową stronę "upright=1.25|border|frameless|rightPoniżej znajdziecie wizerunki i krótkie opisy postaci, które wywarły najistotniejszy wpływ na losy św...")
 
Linia 22: Linia 22:
 
Postaci, grane przez kadrę, które wywarły duży wpływ na dzieje świata gry.
 
Postaci, grane przez kadrę, które wywarły duży wpływ na dzieje świata gry.
  
 +
* '''Hakon z Tradamonu''' <br \>Liryzyjski jarl, legendarny założyciel Tryntu i jego pierwszy władca.
  
 +
* '''Danwig''' <br \>Wódz z czasów wędrówki ludów, zjednoczyciel plemion wergundzkich, pierwszy władca Wergundii i założyciel dynastii książęcej.
 +
 +
* '''Sefres z rodu Odear'''<br />Jeden z tzw. starożytnych, dziedzic linii cesarskiej starożytnej Styrii, mag i nekromanta. Ocalony z potopu uzyskał nieśmiertelność dzięki nekromancji i niewyjaśnionym splotom okoliczności (fabuła 2009). Zawarł pakt z odradzającą się Tavar, odradzając dzięki niej Styrię na terenach Południowej Puszczy.
 +
 +
* '''Elmeryk z rodu Danwiga'''<br />Książę –protektor Wergundii w latach 830 -835, genialny wódz i polityk. Podbił Trynt, Fiord, Liryzję, Teralę i Samnię dążąc do realizacji wizji zjednoczonej Północy, przekonany o historycznej konieczności przeciwstawienia się nieznanemu jeszcze zagrożeniu z południa. Zginął w zamachu. (2009/2010)
 +
 +
* '''Mira Śnieżna (Mira Sartarian)'''<br />Kagani samnijska, wyzwoliła Samnię spod panowania wergundzkiego i zjednoczyła plemiona, rozszerzając granice kraju. Poprowadziła arbany na Arethynę i Teralę, rozpoczynając złotą erę stepu. (2009/2010)
 +
 +
* '''Hetepsechemui'''<br />Postać legendarna, wymieniana czasem w podręcznikach w akademiach magii jako jedyna, której udało się uzyskać nieśmiertelność. (2009)
 +
 +
* '''Olaf Egilson Szalony'''<br />syn Elmeryka wychowany w Tryncie, władca Wergundii w latach 868 – 895, wielki wróg Styrii i bogini Tavar. (2010-2013)
 +
 +
* '''Uterys'''<br />Syn Miry Śnieżnej i Utera Tarhanity, wódz i kagan samnijski w latach 893 -921. Zdobywca wschodniego stepu i zwycięzca sukursji pethabańskiej, owiany legendą wojownik o opinii nieprzewidywalnego.
 +
 +
* '''Selenge Meera'oi'''<br />Szamanka i mistyczka samnijska, córka Miry Śnieżnej, siostra Uterysa, za panowania matki i brata szara eminencja Samni, autorka sojuszu Samni z Qasyran. (2011-2015)
 +
 +
* '''Leif Einarson'''<br />Jarl tryntyjski, legendarny dowódca partyzantki walczącej przeciw Wergundom w latach 832-868, symbol tryntyjskiej niezłomności. Zabity w zamachu po tym, jak zgodził się na pokój z Wergundią po Wiecu Narodów. (2010)
 +
 +
* '''Lambert Ostin'''<br />Hetman styryjski, szef Rady Państwa w Czasie Ciemności (915-935). Z pochodzenia Wergund, jeden z pierwszych sojuszników i wyznawców bogini Tavar, współtwórca Państwa. Ocalony przez boginię od śmierci jest jednym z nielicznych devi terphilin - "dzieci bogini, nosicieli szczególnego jej daru. Włada ogniem. (2011)
 +
 +
* '''Theo Tynagiron'''<br />Senator i oficer Messyny, obrońca Miasta, dowódca w walce o wyzwolenie spod okupacji Itharos. Po zwycięstwie wybrany kratistosem Messyny, autor sojuszu Małego Ofiru z Qasyran. Jego córka, Ava, dowodziła atakiem na Itharos w czasie I Wojny o Północ. (2012)
 +
 +
* '''palatyn Mojmir'''<br />Możnowładca teralski, bohater sukursji pethabańskich. Za panowania kniazia Dragana oskarżony o zbrodnicze praktyki i zabity. Przez długi czas jego imię było synonimem bezwarunkowego zwycięstwa ("spuścić komuś mojmir"). (2013)
 +
 +
* '''Dragan syn Niemira z Awdanów Karanawic'''<br />Kniaź teralski, dążący do zjednoczenia kraju. W 995 r. uzyskał buławę kniazia-wojewody. Zerwał długoletni sojusz z Wergundią i wystąpił przeciwko niej w Wielkiej Wojnie, zdobywając Visnohorę i pustosząc Dakonię w 996 r. (2013)
 +
 +
* '''Samboja Bobrowicówna'''<br />Dziedziczka i kniahini tesalska, żona Dragana, po jego śmierci wyszła za tryntyjskiego jarla Halfdana Borgh Du. Polityk i mistyczka, matka tajemniczego Ziemowita-Aidana. (2013-2015)
 +
 +
* '''Ziemowit-Aidan'''<br />Urodzony w szczególnych okolicznościach, był uważany za wcielenie Stwórcy. Istniała sekta, twierdząca iż został przepowiedziany aby zniszczyć bogów i oddać świat ludziom. Jego moc nigdy nie została zbadana, najprawdopodobniej był istotą spoza reguł świata, z jakichś powodów wcieloną w człowieka. Zniknął w 915 r. powodując szereg anomalii mistycznych, w czasie wydarzeń, które zapoczątkowały Pęknięcie (zachwianie domen świata po wygnaniu dotychczasowych bóstw). (2013-2015)
 +
 +
* '''Neyestecae'''<br />Szamanka, zwana przez swoich pobratymców "Maiput" – siostrą. W 900 r. zjednoczyła prymitywne plemiona Qa, przywracając im pamięć ich starożytnej wielkości, a także starożytnych wrogów (Styrii). Szukając wsparcia przeciwko kolonizatorom z północy obudziła tajemnicze bóstwa, których awatarem ostatecznie się stała. Wyparła kolonizatorów i rozpoczęła podbój krajów Północy, wspierany walką bóstw- Opiekunów z bogami Północy. Wojna została zakończona w 915 r. zwycięstwem na Silbrfjell i Dhe Sleibthe. Przez następne 20 lat Neyestecae była imperatorką i awatarem bogów Qasyran, dysponując gigantyczną mocą. Zginęła w 935 r. w zamachu na Monta Argenta. (2014-2016)<br />
 +
 +
* '''Seitiri'''<br />Wojownik Qa, osobisty ochroniarz i przyjaciel Neyestecae, główny dowódca jej wojsk, zwycięzca licznych bitew I Wojny o Północ. Zabity w zamachu styryjskim w twierdzy Visnohora w 935 r. (2014-2016)
 +
 +
* '''Halfdan Borgh Du'''<br />Jarl i możnowładca tryntyjski z Wysokich Ziem, jeden z ostatnich obrońców Północy. Po klęsce na Silbrfjell utrzymał główną fortecę i wynegocjował układ z Qasyran, tym samym chroniąc swoje ziemie przed inwazją. (2015)
 +
 +
* '''Kettil Kilkeran'''<br />Wojownik tryntyjski, jeden z dowódców partyzanckich, przyboczny Brynjolfa Gunnarsona. (2015-2016)
 +
 +
* '''Archibald dar Bregen'''<br />"Książę na Przełęczy, możnowładca wergundzki, po klęsce Akwirgranu w 913 r. wyprowadził część wojsk i ufortyfikował się na Visnohorze. Posądzany o utratę zmysłów, uległ przewadze Qasyran dopiero w 916 r.
 +
 +
* '''Tlilxuchtli (Czarna Orchidea)'''<br />Polityk Qasyran, ticuahtli plemienia Coatl, uzdrowicielka, za panowania Neyestecae na wygnaniu w Caer. Stworzyła potężne stronnictwo polityczne w Qasyran, dążące do zakończenia wojny z Północą, najpoważniejsza kandydatka do korony imperium.
 +
 +
* '''Ai'''<br />Nieznanego imienia starożytna szamanka Qa, jedna z zarażonych tzw. wirusem Zapołudnia, pojawiająca się w formie człowieka- jaguara. Opiekunka i przyjaciółka Tlilxuchtli. (2015-2017)
 +
 +
* '''Manawan'''<br />Ulundo khor'gona, hetman wywiadu styryjskiego, twórca jego potęgi. Zaginął podczas akcji pod Monta Argenta.
 +
 +
* '''Mori Khan'''<br />Na wpół legendarny szaman samnijski, pojawiający się w formie szamańskiego ducha. Jego totemem jest samnijski stepowy koń. Włada arbanami upiorów, które dały się we znaki obroncom Północy. Legenda głosi, że jego ciało trwa gdzieś wśród stepów w wiecznym letargu, zasilanym życiem wysysanym z dziewic. (2014-2016)
 +
 +
* '''Arnulf syn Olafa'''<br />Książę-protektor Wergundii, poddał stolicę w czasie I Wojny o Północ. Zginął w tajemniczych okolicznościach około 916 r.
 +
 +
* '''Einhard dar Avarette'''<br />Margrabia wergundzki, jeden z dowódców powstania 935 r., magnifer, prywatnie mąż Adalii Lettenhove.(2016)
 +
 +
* '''Sirilla dar Ittigen'''<br />Córka wergundzkiego bohatera narodowego z czasów powstań, magnifer IV tymenu, zwyciężczyni spod Harnkott. (2016)
 +
 +
* '''Astryda Rosgalen'''<br />Możnowładczyni liryzyjska, polityk i nieformalna przywódczyni kraju. W 937 r. zdecydowała (wobec wiecu) o przyłączeniu Liryzji do Federacji Wergundii.
 +
 +
* '''Rorik Rosgalen'''<br />Książę-elektor Liryzji, paladyn Zakonu Mieczowego Modwita, wojownik i dowódca, syn Astrydy.
  
 
== Nieaktywne postaci graczy ==  
 
== Nieaktywne postaci graczy ==  

Wersja z 14:56, 19 sty 2020

Rysunki indi2.jpg

Poniżej znajdziecie wizerunki i krótkie opisy postaci, które wywarły najistotniejszy wpływ na losy świata gry. Postaci władców czy wodzów, wykreowane w naszych fabułach i grane przez nas, ale także – albo przede wszystkim! – postaci graczy, którzy w ostatnich edycjach Silberbergu wzięli w swoje ręce losy świata i obecnie mają najwięcej do powiedzenia w kwestii dalszych jego dziejów. Oprócz wielkich tego świata są także postaci mniej widoczne na świeczniku wielkich zdarzeń, ale doświadczone i znaczące.

Chcesz, żeby Twoja postać znalazła się w Kanonie Postaci? Oto warunki:

  • staż - warunkiem zgłoszenia Twojej postaci jest, aby wzięła udział przynajmniej w DWÓCH larpach;
  • zgoda na kompromisy - dotyczy to zwłaszcza postaci, które osiągnęły w świecie gry znaczącą pozycję polityczną. Twoje (znaczące dla świata) decyzje będziesz musiał konsultować z nami, aby zachować spójność i logikę świata gry;
  • zgoda na granie jej przez innych - ponieważ wakacyjny larp ma kilka edycji, jeśli Twoja postać pojawi się na jednym, na innych będziemy chcieli, aby także była obecna. W takich wypadkach zagra ją ktoś z kadry, w pełni respektując Twoje decyzje i wytyczne co do postępowania;
  • zgłoszenie - wyślij MAIL na info@silberberg.pl ze zgłoszeniem postaci. Będzie potrzebne także jej zdjęcie, zwłaszcza jeśli jest osobą publiczną. Chyba, że jej tożsamość jest tajna, wówczas prosimy o grafikę, którą mamy umieścić zamiast zdjęcia.

Jaka z tego korzyść:

  • MG – opiekun postaci - historia i plany Twojej postaci będą pod opieką jednej osoby, która pomoże Ci optymalnie dostosować postać do fabuły;
  • Gwarantowany udział w fabule - któryś z wątków fabularnych będzie dedykowany dla Twojej postaci i zostanie z nią ściśle powiązany;
  • Rozwój postaci - grając tą postacią kolejne fabuły, masz możliwość rozbudowywania jej możliwości tak w wielkiej jak i małej skali, dotyczy to wpływów politycznych, majątku, umiejętności i każdego aspektu gry, na którym postaci zależy;

Aktywne postaci graczy

Ci, którzy aktualnie kształtują świat gry, a ich osobowość i charyzma bywa siłą napędową fabuł w ostatnich latach. Życiorys każdego z nich jest pasjonującą opowieścią, tutaj jednak zmieści się tylko mały anons.


Postaci fabularne

Postaci, grane przez kadrę, które wywarły duży wpływ na dzieje świata gry.

  • Hakon z Tradamonu
    Liryzyjski jarl, legendarny założyciel Tryntu i jego pierwszy władca.
  • Danwig
    Wódz z czasów wędrówki ludów, zjednoczyciel plemion wergundzkich, pierwszy władca Wergundii i założyciel dynastii książęcej.
  • Sefres z rodu Odear
    Jeden z tzw. starożytnych, dziedzic linii cesarskiej starożytnej Styrii, mag i nekromanta. Ocalony z potopu uzyskał nieśmiertelność dzięki nekromancji i niewyjaśnionym splotom okoliczności (fabuła 2009). Zawarł pakt z odradzającą się Tavar, odradzając dzięki niej Styrię na terenach Południowej Puszczy.
  • Elmeryk z rodu Danwiga
    Książę –protektor Wergundii w latach 830 -835, genialny wódz i polityk. Podbił Trynt, Fiord, Liryzję, Teralę i Samnię dążąc do realizacji wizji zjednoczonej Północy, przekonany o historycznej konieczności przeciwstawienia się nieznanemu jeszcze zagrożeniu z południa. Zginął w zamachu. (2009/2010)
  • Mira Śnieżna (Mira Sartarian)
    Kagani samnijska, wyzwoliła Samnię spod panowania wergundzkiego i zjednoczyła plemiona, rozszerzając granice kraju. Poprowadziła arbany na Arethynę i Teralę, rozpoczynając złotą erę stepu. (2009/2010)
  • Hetepsechemui
    Postać legendarna, wymieniana czasem w podręcznikach w akademiach magii jako jedyna, której udało się uzyskać nieśmiertelność. (2009)
  • Olaf Egilson Szalony
    syn Elmeryka wychowany w Tryncie, władca Wergundii w latach 868 – 895, wielki wróg Styrii i bogini Tavar. (2010-2013)
  • Uterys
    Syn Miry Śnieżnej i Utera Tarhanity, wódz i kagan samnijski w latach 893 -921. Zdobywca wschodniego stepu i zwycięzca sukursji pethabańskiej, owiany legendą wojownik o opinii nieprzewidywalnego.
  • Selenge Meera'oi
    Szamanka i mistyczka samnijska, córka Miry Śnieżnej, siostra Uterysa, za panowania matki i brata szara eminencja Samni, autorka sojuszu Samni z Qasyran. (2011-2015)
  • Leif Einarson
    Jarl tryntyjski, legendarny dowódca partyzantki walczącej przeciw Wergundom w latach 832-868, symbol tryntyjskiej niezłomności. Zabity w zamachu po tym, jak zgodził się na pokój z Wergundią po Wiecu Narodów. (2010)
  • Lambert Ostin
    Hetman styryjski, szef Rady Państwa w Czasie Ciemności (915-935). Z pochodzenia Wergund, jeden z pierwszych sojuszników i wyznawców bogini Tavar, współtwórca Państwa. Ocalony przez boginię od śmierci jest jednym z nielicznych devi terphilin - "dzieci bogini, nosicieli szczególnego jej daru. Włada ogniem. (2011)
  • Theo Tynagiron
    Senator i oficer Messyny, obrońca Miasta, dowódca w walce o wyzwolenie spod okupacji Itharos. Po zwycięstwie wybrany kratistosem Messyny, autor sojuszu Małego Ofiru z Qasyran. Jego córka, Ava, dowodziła atakiem na Itharos w czasie I Wojny o Północ. (2012)
  • palatyn Mojmir
    Możnowładca teralski, bohater sukursji pethabańskich. Za panowania kniazia Dragana oskarżony o zbrodnicze praktyki i zabity. Przez długi czas jego imię było synonimem bezwarunkowego zwycięstwa ("spuścić komuś mojmir"). (2013)
  • Dragan syn Niemira z Awdanów Karanawic
    Kniaź teralski, dążący do zjednoczenia kraju. W 995 r. uzyskał buławę kniazia-wojewody. Zerwał długoletni sojusz z Wergundią i wystąpił przeciwko niej w Wielkiej Wojnie, zdobywając Visnohorę i pustosząc Dakonię w 996 r. (2013)
  • Samboja Bobrowicówna
    Dziedziczka i kniahini tesalska, żona Dragana, po jego śmierci wyszła za tryntyjskiego jarla Halfdana Borgh Du. Polityk i mistyczka, matka tajemniczego Ziemowita-Aidana. (2013-2015)
  • Ziemowit-Aidan
    Urodzony w szczególnych okolicznościach, był uważany za wcielenie Stwórcy. Istniała sekta, twierdząca iż został przepowiedziany aby zniszczyć bogów i oddać świat ludziom. Jego moc nigdy nie została zbadana, najprawdopodobniej był istotą spoza reguł świata, z jakichś powodów wcieloną w człowieka. Zniknął w 915 r. powodując szereg anomalii mistycznych, w czasie wydarzeń, które zapoczątkowały Pęknięcie (zachwianie domen świata po wygnaniu dotychczasowych bóstw). (2013-2015)
  • Neyestecae
    Szamanka, zwana przez swoich pobratymców "Maiput" – siostrą. W 900 r. zjednoczyła prymitywne plemiona Qa, przywracając im pamięć ich starożytnej wielkości, a także starożytnych wrogów (Styrii). Szukając wsparcia przeciwko kolonizatorom z północy obudziła tajemnicze bóstwa, których awatarem ostatecznie się stała. Wyparła kolonizatorów i rozpoczęła podbój krajów Północy, wspierany walką bóstw- Opiekunów z bogami Północy. Wojna została zakończona w 915 r. zwycięstwem na Silbrfjell i Dhe Sleibthe. Przez następne 20 lat Neyestecae była imperatorką i awatarem bogów Qasyran, dysponując gigantyczną mocą. Zginęła w 935 r. w zamachu na Monta Argenta. (2014-2016)
  • Seitiri
    Wojownik Qa, osobisty ochroniarz i przyjaciel Neyestecae, główny dowódca jej wojsk, zwycięzca licznych bitew I Wojny o Północ. Zabity w zamachu styryjskim w twierdzy Visnohora w 935 r. (2014-2016)
  • Halfdan Borgh Du
    Jarl i możnowładca tryntyjski z Wysokich Ziem, jeden z ostatnich obrońców Północy. Po klęsce na Silbrfjell utrzymał główną fortecę i wynegocjował układ z Qasyran, tym samym chroniąc swoje ziemie przed inwazją. (2015)
  • Kettil Kilkeran
    Wojownik tryntyjski, jeden z dowódców partyzanckich, przyboczny Brynjolfa Gunnarsona. (2015-2016)
  • Archibald dar Bregen
    "Książę na Przełęczy, możnowładca wergundzki, po klęsce Akwirgranu w 913 r. wyprowadził część wojsk i ufortyfikował się na Visnohorze. Posądzany o utratę zmysłów, uległ przewadze Qasyran dopiero w 916 r.
  • Tlilxuchtli (Czarna Orchidea)
    Polityk Qasyran, ticuahtli plemienia Coatl, uzdrowicielka, za panowania Neyestecae na wygnaniu w Caer. Stworzyła potężne stronnictwo polityczne w Qasyran, dążące do zakończenia wojny z Północą, najpoważniejsza kandydatka do korony imperium.
  • Ai
    Nieznanego imienia starożytna szamanka Qa, jedna z zarażonych tzw. wirusem Zapołudnia, pojawiająca się w formie człowieka- jaguara. Opiekunka i przyjaciółka Tlilxuchtli. (2015-2017)
  • Manawan
    Ulundo khor'gona, hetman wywiadu styryjskiego, twórca jego potęgi. Zaginął podczas akcji pod Monta Argenta.
  • Mori Khan
    Na wpół legendarny szaman samnijski, pojawiający się w formie szamańskiego ducha. Jego totemem jest samnijski stepowy koń. Włada arbanami upiorów, które dały się we znaki obroncom Północy. Legenda głosi, że jego ciało trwa gdzieś wśród stepów w wiecznym letargu, zasilanym życiem wysysanym z dziewic. (2014-2016)
  • Arnulf syn Olafa
    Książę-protektor Wergundii, poddał stolicę w czasie I Wojny o Północ. Zginął w tajemniczych okolicznościach około 916 r.
  • Einhard dar Avarette
    Margrabia wergundzki, jeden z dowódców powstania 935 r., magnifer, prywatnie mąż Adalii Lettenhove.(2016)
  • Sirilla dar Ittigen
    Córka wergundzkiego bohatera narodowego z czasów powstań, magnifer IV tymenu, zwyciężczyni spod Harnkott. (2016)
  • Astryda Rosgalen
    Możnowładczyni liryzyjska, polityk i nieformalna przywódczyni kraju. W 937 r. zdecydowała (wobec wiecu) o przyłączeniu Liryzji do Federacji Wergundii.
  • Rorik Rosgalen
    Książę-elektor Liryzji, paladyn Zakonu Mieczowego Modwita, wojownik i dowódca, syn Astrydy.

Nieaktywne postaci graczy

Postaci nieaktywnych graczy, które miały znaczący wpływ na losy świata. Lista jest z pewnością niepełna, możemy ją uzupełniać wedle sugestii.