Zmiany

Ormurin

Dodane 1866 bajtów, 01:01, 19 mar 2023
m
brak opisu edycji
__NOTOC__
{{TabelaOrganizacja
|wielkosc= Duża
W czasie [[Wojny o Północ#II Wojna o Północ | II Wojny o Północ]] Ormurin zawarł niezwykle intratny układ z Federacją Wergundzką, na mocy którego wojownicy organizacji wyruszyli na front przeciwko Qa, wspierając ofensywę państw Północy. Pomimo licznych nieporozumień i zanotowanych przypadków brutalności wobec ludności cywilnej, kontrakt został dopełniony i rozliczony do końca. Co prawda wewnątrz organizacji wiele mówiło się o zatajeniu wpływów finansowych przez władze, jednak ostatecznie sprawa nie zyskała większego rozgłosu. W skład Ormurinu oprócz pojedynczych najemników, zwanych często "wolnymi strzelcami", wyróżnia się też większe i mocno zhierarchizowane oddziały nazywane "Kompaniami", większość z nich ma swoją historię, wyróżnia też swój herb i sztandar.<br>
Wewnątrz Ormurinu powstał pewien zwyczaj tatuowania na ciele znaku - węża, który świadczy o doświadczeniu pracownika. Wraz z kolejnymi przeżytymi bitwami, albo osiągnięciami, które najemnik uważa za ważne, tatuowany jest kolejny element. Jest to sprawa czysto honorowa, jednak dorysowywanie sobie bezpodstawnie kawałków tatuażu jest brane za frajerstwo i często okrutnie karane przez innych członków Ormurinu.
 
=== Rozłam ===
Po pięcioletnim kontrakcie, wynajmującym kilkadziesiąt różnych centrali rozsianych po północy Kontynentu, Kompania Nowej Magii wystosowała do głównego pionu tzw. kontrakt wieczysty. Dotyczył on bezterminowego pierwonajmu wszystkich dostępnych kompani i wolnych strzelców, zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią, co w praktyce oznaczało właściwie pełne pochłonięcie Ormurinu przez KNM. Kontrakt opiewał na bajońskie sumy wypłacane miesięcznie każdej centrali, bez znaczenia, czy stacjonujące tam jednostki miały akurat jakieś zadanie, czy też grzały się przy kuflu dobrego piwa. Warunkiem była jednak pełna gotowość do stawiania się w danym miejscu i czasie, ustalonym przez Dwór Dyrektorów, oraz zerwanie jakichkolwiek pozostałych kontraktów trwających do momentu zawarcia kontraktu wieczystego. Rada Centralna Ormurinu zgodziła się na postawione warunki, jednak nie była to zgoda jednomyślna.
 
W Ormurinie nastąpił rozłam.<br>
Z Rady odeszli ci, którzy nie godzili się na kontrakt wieczysty z KNM, twierdząc, że ta umowa jest złamaniem odwiecznych tradycji Ormurinu jako niezależnego zrzeszenia najemników z całego świata. Wraz z nimi odeszło kilka kompanii, swoisty bunt podniosło również kilka centrali - głównie znajdujących się na terenach Terali, oraz te nieliczne przy granicy aenthilsko-wergundzkiej. Rada Centralna Ormurinu w odwecie za niesubordynację cofnęła Licencję Ormurinu zbuntowanym jednostkom.
 
W efekcie powstały dwa odłamy organizacji: Ormurin, będący teraz niejako zbrojnym ramieniem Kompanii Nowej Magii, oraz Stary Ormurin - zrzeszenie najemników, którzy trzymając się tradycji i wykorzystując kontakty oraz zaufanie wyrobione latami, kontynuowali podejmowanie zleceń, choć w świetle prawa był to proceder nie do końca legalny.
 
[[Kategoria: Organizacje]]