Zmiany

Potwory

Usunięte 448 bajtów, 20:50, 17 lut 2020
brak opisu edycji
Krótki opis stworów obmierzłych, znanych tu Lorem porem i ówdzie ludziom. Nie są to oczywiście wszystkie paskudztwa występujące na świecie, od tego są przecież łowcy potworów.selerem
== Wodnik Potwory ==
Zły duch, nawiedzający miejsca zatonięć===Aguara===Stworzenia podobne do dużych lisów o cechach humanoidalnych. Zwodzi wędrowców imitując światła Oswajane i dźwięki czy podszywając się pod ludzi lub tresowane przez lud Qa, który stworzył z nich zwierzętaobronne. Czerpie chorą satysfakcję z kolejnych topielców, którzy zasilają jego mikre królestwo, jak twierdziła moja babkaNiektóre osobniki żeńskie są w stanie przybierać niemal w pełni ludzką postać. Często prowokuje spory między ludźmi kończące Zaobserwowano też umiejętności posługiwania się zbrodniąiluzją i psioniką. Szczególnie jeśli zagrożone są i młode i ich siedziby. Nikt jeszcze wodnika nie odesłał, gdyż skubany odejść nie zechce, póki jego bajorko istnieć będzieNatomiast osobniki męskie są znacznie silniejsze i wyjątkowo zażarte w walce.
== Trupożer =Banshee ===Upiór powstający w miejscu kaźni takich jak miejsca masowych mordów lub pola bitew. Jej krzyk niesie klątwę śmierci. Posiada również szpony którymi rozrywa ofiary na kawałki.
Dziwić może, co też takie cuchnące ścierwo z człekiem może mieć wspólnego. A jednak ma dużo, gdyż ghule to ludzie, którzy spróbowali mięsa z ludzkich zwłok dotkniętych rozkładem czy chorobą=== Bobołak ===Niewielkie stwory przypominające humanoidalne bobry. Zaraza rozwija się w ich ciele około tygodnia (są jednak przypadki ghuli powstających przez miesiące), w tym czasie wypadają im włosy, chudną niesamowicie, wydłużają im Umieją posługiwać się kończyny, skóra sinieje. Wyrastają im potężne zęby, zdolne kruszyć kości prostymi narzędziami i rozrywać skórę, rosną również długie szpony pomagające im ryć ziemię w poszukiwaniu zwłokmają własny niezbyt rozwinięty system komunikacji.Przebywają przeważnie w miejscach bitew bądź cmentarzysk leżących blisko miast, najlepiej tych cały czas używanych, albowiem raz spróbowawszy ludzkiej padliny, Na ogół nie stanowią problemu i mogą już odżywiać się niczym innym. Zazwyczaj nie polują na żywe istoty, gdyż stronią od żywego mięsa, gdy jednak nie ma nic inszego do zjedzenia, i na człowieka się rzucąbyć łatwo przepędzone lub pokonane.Przyłapane na żerze często atakująByły wykorzystywane w eksperymentach nad kontrolą potworów przeprowadzanych przez E. Można je ubić za pomocą zwykłej broni lecz nie jest to łatwe, gdyż są skubane szybkie i wytrzymałe. Ponoć niektóre z nich odstrasza ogień, jednak ja zarobiłem kilka blizn zdając się całkowicie na tą plotę. Mogę z całą pewnością stwierdzić jednakże, iż największą słabością ghula jest jego wzrok - są prawie ślepe. Mimo to mają bardzo czuły słuch i węch, więc do wyprawy przeciwko większości trupojadów zalecam wietrzne dni i zabranie ze sobą brzękadeł, coby paskudy dezorientowaćFarbera w okolicach [[Akwirgran]]u.
== Krasawica =Driady ===Rasa humanoidalna przypominająca z wyglądu ludzkie dziewczęta o zielonkawym kolorze skóry i roślinnych odrostach w rudych lub złotych włosach. Zamieszkują najgłębsze leśne ostępy. Komunikują się ze zwierzętami.
Znane też jako boginki (Terala) lub brzeginie (Daramon), mają postać pięknych, przystrojonych kwiatami młodych dziewcząt === Fauny ===Złośliwe istoty o jasnej skórze i długich włosach. Uwielbiają one muzykęwyglądzie pół człowieka, tańce, śpiewy i zabawę w równym stopniu co towarzystwo młodych chłopców, których najpierw wabią do siebie a następnie zatańcowują na śmierć.pół kozła lub sarny. Mistrz Adalbert raczył podpowiedzieć mi, jakoby rusałki nienawidziły kobietRaczej złośliwe niż agresywne. Gdy tylko jaką spotkały, rzucały Umieją się, by zadusić ją swoimi włosami, co ma być formą zadośćuczynienia za ich śmierć przed zamążpójściemposługiwać magią. Rzekł również, że aby wygnać rusałkę ze świata, należy zmęczyć ją w tańcu…
== Koziec =Ghul ===Jest to spotykana głównie na cmentarzach lub polach bitew karykaturalna postać humanoida, przygarbiona do formy, ułatwiającej rozgrzebywanie grobów, wyposażona w krótkie, tępe pazury i zęby, którymi druzgocze kości i długi, cienki ozór, służący do wylizywania z nich szpiku. Jest to agresywny potwór kierujący się głównie węchem i słuchem, którego jedyną intencją jest jedzenie. Jeszcze bardziej niebezpiecznym czyni go jad trupi, który zbiera się w jego wargach i jamie ustnej, a który może on wstrzyknąć do ciała ofiary w czasie gryzienia atakowania zębami lub językiem.
W Terali diabołem=== Harpia ===Harpie to połączenie cech ludzkich i ptasich, a w rodzimej mej Dakonii sylwanem zwany. Potwór tenludzkiemu tułowiu towarzyszą błoniaste skrzydła, przypominający skrzyżowanie kozła połączone z człowiekiem, chwytnymi rękami. Sama broń nie jest czystą emanacją złośliwości. Zwykle można spotkać go w stanie jej zabić ze względu na rozmaitych, starych leśnych polanach, gdzie pomieszkuje, zwykle zazdrośnie strzegąc czegoś drogocennegojej półeteryczną naturę. Mistrz Rudard, fauna spotkawszy, uwidział, jak ten magię swą piszczałką czynił, zmieniając bieg wiatru czy hipnotyzując wiewiórkiFizyczna część istoty będzie się regenerować do momentu zniszczenia jej formy eterycznej. Ponoć próba dogadania się z nim zakończyła Do tego procesu niezbędne są osoby umiejące posługiwać się obrzuceniem mistrza kozimi bobkami, choć on uparcie twierdził, iż były to jagódkimagią.Sposoby na sylwana są dwa. Należy go przechytrzyć, jednak do tego trzeba być szczwanym, bo stwór ten bystry i zjadliwy Harpia jest okrutniewyjątkowo niebezpiecznym stworzeniem również dzięki swojemu głosowi. Strzec się trzeba też jego groźnych rogów Może zarówno wabić cele charakterystycznym zaśpiewem wprowadzającym ofiary w trans jak i kopytatakować potężnym krzykiem, bo krzywdę srogą mogą uczynić. Ewentualnie można go po prostu zatłuc, jednak który jest to słaba ideaw stanie ogłuszać, gdyż zdarza się, że fauny ranić i dezorientować ofiary. Do tego posiada silne skrzydła mogące ranić przeciwnika umieszczonymi na usługach leśnych boginek, driad nich szponami lub potężniejszych druidów żyją, których może zabójstwo pupila rozgniewać srodzepowalać wytwarzanymi przez nie podmuchami powietrza. Walka z harpią bez odpowiedniego przeszkolenia oraz zaplecza jest śmiertelnie niebezpieczna.
== Topiec =Koboldy ===Rasa podległa goblinom i posiadająca niezwykłe umiejętności alchemiczne, które zawdzięczają swoim wyczulonym zmysłom.
Topiec to stwór powstały === Likantrop ===Osoby dotknięte wilkołactwem przechodzą przemianę z człowiekaformy ludzkiej do wilczej pod wpływem odpowiednich bodźców. W czasie przemiany zyskuje na sile i odporności oraz zyskuje nadzwyczajne zdolności regeneracyjne. Po przemianie częste jest zjawisko wpadania w szał, który utopił w którym zaczyna atakować wszystko co się w przeklętym jeziorze, rzece, bądź inszym bajorzerusza. Wyjątkowo szkaradny, siny i napuchniętyOsoby, które cierpią na wilkołactwo z ostrymi kłami wciąga swe ofiary do wody czasem uczą się panować nad szałem jednak nie zawsze jest to możliwe i pożera żywcem, więc biada temu, kto udaje się do przeklętej wody zbliży, bo do grona utopców paskudnych dołączyć możetylko tym o najsilniejszej woli.
== Kacownik =Martwiak ===Ożywione magią martwe ciało. Zyskuje siłę, odporność i znaczną regenerację. Jest podległe mocy je ożywiającej i wykonuje jej polecenia. Dzięki temu jest też całkowicie odporne na ból i strach. Może posługiwać się bronią. W niektórych przypadkach ciało będące w stanie rozkładu może oddziaływać na swoje ofiary trupim jadem.
Zły duch który swą obecnością powoduje silne bóle głowy=== Paskuda ===Potwór powstały z kobiety, swymi magicznym światłami razi oczy oraz która pożarła własne dziecko. Klątwa sprawia, że jedzenie jest zatrutejej paznokcie zamieniają się w szpony, a zęby zaostrzają i wydłużają. Dodatkowo zyskuje siłę i większą ilość owłosienia. Przegnać go można tylko przepijając goZ czasem ulega całkowitemu zezwierzęceniu.
== Upir =Południca ===Upiór powstały z kobiety która zmarła tuż przed lub w czasie ślubu. Ukazuje się na polach najczęściej okryta płótnem i z rozpuszczonymi włosami. W ręce często ma sierp. Może wprowadzać ludzi w trans śpiewem i zmuszać ich do tańca aż padną z wycieńczenia.==== Północnica ====Odmiana południcy jednak występująca w nocy.
Dusza, która nie dostała się === Rusałka ===Stworzenie powiązane z jakiegoś powodu w zaświaty, jest zwana upioremmocą natury. Dusze często zostają bo są zbyt związane Ukazuje się pod postacią zdziczałej kobiety z pewnym miejscem, osobą lub przedmiotem, może to również być ofiara klątwyroślinnymi elementami ciała. Ponoć nie wszystkie są złe, ale Mogą wabić śpiewem w obręb swojego terytorium oraz rzucać uroki i tak zalecam natychmiastowe odesłanie. Niektóre z nich mają ograniczoną zdolność do komunikacji z żywymi. Czasem próbują prosić o pomocwięzić żywych, lecz niech to nie zwiedzie łowcy by czerpać z jego ścieżki, gdyż zbyt wielu naszych zginęło, ufając w tak niestałe istoty jak te. Prędzej spróbują pozbawić życia niż zechcieć odejść z nękanego miejsca dobrowolnie. Istot tych nijak mieczem się nie trafi, trzeba zastosować egzorcyzm, który zdecydowanie nie jest dla nich przyjemny. Żeby ów zadziałał, potrzebne jest przerwanie ich połączenia z czymś, co trzyma je na ziemi, choć mawiają też, że niektórzy czarownicy są w stanie odesłać ich i bez tegoenergii życiowej.
== Wąpierz =Smok ===Niesamowicie potężne i inteligentne stworzenia mogące posługiwać się magią na poziomie niedostępnym ludziom. Uważa się je za wymarłe.
Wąpierze to jedne z najdoskonalszych człekokształtnych drapieżców występujących === Traszka ===Skutek eksperymentów E. Farbera przeprowadzanych w naturze. Ich ciało jest podobno twarde i zawsze bladeokolicach Akwirgranu. W większości żywią się ludzką krwiąHumanoidalny potór przypominający jaszczura. W zależności od regionu przypisuje się im wiele różnych cech między innymi: nadludzką siłę i szybkośćJego siedlisko stanowią zbiorniki wodne, zdolność transformacji w zwierzę [najczęściej nietoperza], wydłużone kły, zdolności hipnotyczne, czytanie w myślach, umiejętności telekinezy i lewitacji. Według niektórych podań wampiry są wrażliwe na wodę święconą i znaki święte czynione przez kapłanów. Można się także spotkać z opinią, że wampiry pod wpływem światła świecą, choć których spędza większość twierdzi, że promienie słoneczne są dla nich zabójcze. Wąpierze są wrażliwe na czosnek. Zabójcze jest dla nich przebicie serca za pomocą kołka zrobionego z drewna osiki. Co ciekawe niektóre źródła donoszą, że stwory te mają zabawne natręctwaczasu. Większość Duża siła fizyczna połączona z nich musi podobno pozbierać rozsypane nasionawysokością niemal dwóch metrów, jeżeli tylko je zobaczy. Podobno dotyczy to większości produktówkostnym grzebieniem, które da się rozsypać. Powstają albo z ludzi pogryzionych uprzednio przez tych drapieżcówszponami, albo ostrymi zębami oraz długim ogonem czynią z niepochowanych [według niektórych kultur- niespalonych] zwłokniej śmiertelne niebezpieczeństwo dla każdego kto naruszy jego terytorium.
== Wilkołyk =Wampir ===Dzielą się na wyższe i niższe. Pierwsze z nich bez trudu mogą maskować wygląd, przebywając wśród ludzi, nie są nadwrażliwe na słońce, błyskawicznie regenerują rany, są odporne na większość magii na dostępnym człowiekowi poziomie, same posługują się bez trudu intuicyjną magią kinetyczną i psioniczną. Niewielu ludzi jest w stanie im zagrozić. Dodatkową cechą wampira wyższego jest możliwość przemiany człowieka w wampira niższego. Stworzona w ten sposób abominacja jest całkowicie pod kontrolą istoty, która ją przemieniła. Zyskuję także większą siłę, regenerację i odporność na ból. W niektórych przypadkach występowała także mutacja przekształcająca ręce w szpony. Wampir niższy pod wieloma względami przypomina zwierzęcego drapieżnika. Gdy nie podlega rozkazom swojego pana, będzie polował by zaspokoić swoje pragnienie krwi. === Wendigo ===Owiany tajemnicą i wiecznie głodny potwór uchodzący za niemożliwego do zabicia. Chuda lecz wysoka humanoidalna istota charakteryzująca się dużą siła, ostrymi szponami, zębami i oczami o silnie czerwonym blasku. Wyjątkowo upodobał sobie ludzkie mięso. Duża ilość dodatkowych informacji o tej istocie pojawiła się po tym jak grupie łowców z Akademi Jastrzębieckiej udało się zabić takową bestię w czasie ekspedycji w Terali. Według ich raportów Wendigo może tworzyć podległe mu słabsze osobniki. W okolicach jego terytorium występował również ludzki kult czczący go jako bóstwo i opiekuna. === Wij ===Wije występują w różnych wersjach i rozmiarach we wszystkich znanych obszarach podziemnych. Mają różne rozmiary, największe, jakie zanotowano, dochodziły do kilkunastu metrów długości, najczęściej jest to 3-5 m. Kolce jadowe na ogonie, ostre szczęki, twardy pancerz i możliwość plucia jadem czyni z nich niebezpiecznego przeciwnika, który bez problemu może zagrozić ludzkiemu życiu.
Starzy ludzie powiadają, jakoby wilkołaki (wilkołami lub lykantropami zwane) miały poczynać się z klątwy w pełni księżyca rzucanej na niemowlę. Rośnie takie dziecię, a wraz z nim wilkoł, w którego się przemienia każdej księżycowej nocy. Mnie mistrz uczył zaś, iż lykantropami stają się ofiary watah wilczych (bądź też i samych wilkołów), które ich napaść przeżyły, a ran swych nie oczyściły. Niezależnie jednak od ich pochodzenia, grasujące w lasach wilkołaki są niezwykle niebezpieczne, zwłaszcza ze względu na tkwiącą w nich w głębi ludzką inteligencję przeplataną wilczymi instynktami. Wilkoł taki zew krwi czuje niezmierny, że nie może powstrzymać się przed zabijaniem, i rozszarpie z okrucieństwem każdą istotę, którą spotka na swej drodze.
Wiadomym jest, że do ubicia takiej paskudy należy przygotować się znacznie - posrebrzane ostrze, a najlepiej łańcuch wziąć, znaki spowalniające wyryć a i sobie ulepszacze uwarzyć, bo wilkoł szybki a silny jest dwakroć bardziej niźli człowiek. Mówi się, że magowie i alchemicy dysponują wiedzą pozwalającą na cofnięcie fizycznych efektów przemian, lecz szczerze wątpię w ich skuteczność. Wilkołak nigdy nie stanie się człowiekiem, bo kto widział, by potwór mógł się uczłowieczać?
[[Kategoria:Świat gry]]
246

edycji