Zmiany

Profesje

Dodane 2699 bajtów, 11:18, 18 mar 2023
m
brak opisu edycji
Wszystko Profesja topojęcie, czym które odpowiada zawodowi (wykonywanemu albo wyuczonemu) w świecie rzeczywistym. Dla postaci zajmują się w swoim żywocie, a co którą stworzysz do gry, profesja ma odzwierciedlenie znaczenie średnie - nie wykluczy Cię ona z żadnych wątków, ale być może uczyni Twoją postać szczególnie przydatną w mechanice gryniektórych z nich.
OczywiścieDobierając profesję musimy zgrać ją z pochodzeniem naszej postaci (czyli wybraną nacją), nie są tak żeby tworzyło to jedyne logiczną całość. Wiadomo, że niektóre profesjebędą uniwersalne dla wszystkich części świata, jakimi może zajmować się postaća inne - typowe tylko dla niektórych jego zakątków. W obrębie danych Dlatego '''listy profesji dopasowanych do każdej nacji występuje wiele różnych profesji. Możesz śmiało wybrać jedną z tych proponowanych przez nas, lub zaproponować własny pomysł, znajdziesz w obrębie jednej z trzech klasodpowiedniej zakładce na stronie danej nacji'''.
Wyróżniamy trzy '''klasy''' postaci:Propozycje podane w tych zakładkach są listą naszych pomysłów, ale nie mamy nic przeciwko, żeby Twoja postać uprawiała inny zawód, pod warunkiem jego spójności z fabułą. Jeśli masz wątpliwości – pisz do nas!
* Wojownicy - są ==Klasy postaci, czyli jak to osoby zawodowo zajmujący się walkąuporządkować==Podzieliliśmy wszystkie profesje na trzy zbiorcze grupy, ćwiczący regularnieaby łatwiej było ogarnąć, utrzymujący formęczego dana postać będzie potrzebować na start. Kierując się logiką ustaliliśmy też, które profesje nabywają pewnej odporności na ból i co najważniejsze, posiadający PRZYNALEŻNOŚĆ do określonej organizacjifizyczne obrażenia, czy to zakonu paladynówa które powinny mieć udostępnioną szczególną, straży miejskiejdedykowaną dla nich, czy grupy najemniczejwiedzę. Działają oni wedle zasad swojej organizacji i są podlegli rozkazom przełożonych oraz związani kontraktem<br>Nie da się tu uniknąć oczywiście pewnych uogólnień, przysięgąale podział ważny jest przede wszystkim na początku gry, umową. Złamanie takowego może się wiązać z poważnymi konsekwencjami. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''5 ran lekkich'''informując, przed utratą zdolności do walkico postać powinna otrzymać na starcie.
* Intelektualiści - ===Wojownicy=== Są to osobyzawodowo zajmujący się walką. Zakładamy, który poświęciły się sztukom ponadprzeciętnymże z racji swojego zawodu, takim jak magiaosoby te regularnie ćwiczą i walczą, alchemiaa więc są narażeni na ból fizyczny częściej niż inni, medycynamuszą więc nieco lepiej znosić obrażenia.</br>Wojownicy najczęściej przynależą do jakiejś organizacji (np. armii, astrologiazakonu paladynów, ale też kapłani straży miejskiej czy szamanigrupy najemniczej), ponieważ ktoś musi im za walkę płacić. Korzystają z wielu ksiągDziałają wówczas wedle zasad swojej organizacji i związani są kontraktem, notatek i przyborów by wspomagać przysięgą czy inną umową. Złamanie takowego może się w swej pracy, a ich bronią jest sprawny umysł wiązać z poważnymi konsekwencjami. Zawodowi wojownicy działający niezależnie są rzadkością i wytrenowanie w dziedzinach niedostępnych każdemu. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkie''', przed utratą zdolności do walkimuszą mieć uzasadnienie fabularne.
* Klasa wolna - jest to tak naprawdę nieograniczona niczym klasa. Mieszczą się w niej zarówno bandyci i złodzieje, jak rolnicy, rzemieślnicy i kupcy, ale też niewalcząca szlachta. Postaci z tej klasy mogą mieć bardzo różnią formę, w zależności od rasy i nacji, z jakiej się wywodzą. Przykładowe profesje z tej klasy można znaleźć na stronie każdej nacji. Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkieNa początku gry''':</br>Zawodowi wojownicy zapewne otrzymają broń, przed utratą zdolności do walkiwybraną dla swojej profesji, a z rzeczy papierowych - prawdopodobnie kontrakt.Wyjątkiem są tu paladyni, którzy muszą wydrukować sobie, podobnie jak intelektualiści, opis swojej profesji (pliki znajdują się poniżej)
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''5 ran lekkich''', przed utratą zdolności do walki.
 
===Intelektualiści===
Osoby, które wykonują zawody wymagające wcześniejszej nauki. Postać intelektualisty z całą pewnością w swojej przeszłości spędziła dłuższy czas na nauce swojej profesji, zapewne na którejś z uczelni lub u prywatnego mistrza. To między innymi magowie, alchemicy, kapłani i druidzi.
 
'''Na początku gry''':</br>Intelektualiści korzystają z wielu ksiąg, notatek i przyborów, by wspomagać się w swej pracy, a ich bronią jest sprawny umysł oraz dostępna tylko dla nich wiedza, dlatego przedstawiciele tych profesji przed grą muszą przygotować sobie informacje właściwe dla swojej profesji (znajdziecie je poniżej w formie plików do wydruku).
 
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkie''', przed utratą zdolności do walki.
 
===Klasa wolna===
Czyli właściwie wszyscy inni. W tej kategorii mieszczą się zarówno bandyci i złodzieje, jak rolnicy, rzemieślnicy i kupcy, czy też niewalcząca szlachta. Profesja może mieć bardzo różną formę, w zależności od rasy i nacji, z jakiej się wywodzi dana postać. Przykładowe profesje z tej klasy znajdziecie na stronach nacji.
 
'''Na początku gry''':</br>Przedstawiciele “wolnych profesji” nie muszą zazwyczaj niczego drukować, a otrzymywane na starcie akcesoria zależą od konkretnej specyfiki danego zawodu. Jeśli nie wiesz, czego potrzebujesz do profesji, zapytaj przed grą!
 
'''Odporność w walce''': </br>Przedstawiciele tej klasy mogą w grze odnieść '''3 rany lekkie''', przed utratą zdolności do walki.
 
{{RamkaOstrzezenie|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Poniżej znajdziesz opisy dla profesji intelektualnych, które są konieczne do gry tymi postaciami. Jeśli wybierasz profesję magiczną lub rzemiosła magicznego, to koniecznie przeczytaj przed grą dedykowany dla niej podręcznik oraz<br><big>'''WYDRUKUJ GO I ZABIERZ ZE SOBĄ NA LARPA!'''</big><br> }}
== Magia ==
== Materiały dla profesji ==
{{RamkaOstrzezenieRamkaInfo|entery=|tresc='''UWAGA.''' <br>Z racji na pewne istotne zmiany dotyczące działu magii, wszelkie materiały dla profesji od 21.01.2022 zostały unieważnione. Poniżej pojawiły się te materiały, które SĄ ZAKTUALIZOWANE. Lista ta będzie uzupełniana. Zachęcamy do zapoznania się z nowościami, a w razie pytań zapraszamy na info@silberberg.pl <br><br> }}
Poniżej znajdziesz podręczniki i instrukcje dla profesji fabularnych, które wymagają takowych. Są to przede wszystkim profesje magiczne lub pochodne.