Zmiany

Waluty świata gry

Usunięty 1 bajt, 05:44, 5 lut 2020
m
Waluta [[Ofir|Ofiru]] przeżywa kolejny złoty wiek i wyrasta na drugą, zaraz po jadeitowych monetach [[Qa]], najsilniejszą walutę świata, powszechnie stosowaną na całej północy, od dalekiej [[Samnia|Samnii]] po puszcze [[Aenthil]] i wybrzeża dawnej [[Liryzja|Liryzji]].
Na sukces ofirskiej waluty wpływa kilka czynników. Bezant senatorski, zwany senatusem, zawsze cieszył popularnością ze względu na czyste złoto, którym jest pokrywany. Długo o jego wartości decydowało przymierze z [[Qa|Imperium Qasyran]], dzięki czemu, w obliczu klęski [[[Wergundia|Wergudnii]] i [[Styria|Styrii]], znów stał się potęgą. Na umocnienie bezanta wpłynął także fakt przyjęcia tej waluty przez [[Aenthil]], które z przyczyn politycznych odwróciło się od popularnego w Hehtanorze akwira. Przyjęcie bezanta przez Leśne Elfy wymusiło to samo na elfach z [[Talsoi]], który pozostaje pod kontrolą [[Aenthil]]. Wreszcie w stronę monet z wizerunkiem kratistosów zwróciła się [[Samnia]], która ze względu na galopujący wzrost potęgi i światowego znaczenia zaczęła potrzebować rzetelnego środka płatniczego.
W ten sposób ofirską monetę przyjęły trzy największe potęgi północy. Fakt ten sprawił, że bezant wyrósł na najpowszechniejszy środek płatności na świecie. Stracił, co prawda, na wartości wobec powrotu na rynek waluty wergundzkiej, ale nie zachwiało to jego stabilnym miejscem na rynku. Bezant jest monetą kruszcową, bitą z 12-karatowego złota z domieszką miedzi i srebra.