Zmiany

Wergundia

Dodane 2187 bajtów, 16:30, 14 mar 2022
m
brak opisu edycji
** oficer / dowódca – wysoko postawiony reprezentant armii dowolnej formacji, powinien pochodzić z rodu szlacheckiego, a w przypadku najwyższych dowódców (dekurion, magnifer) – z wysokiego rodu lub legitymować wię poważnymi zasługami.
*'''Szpieg''' – osoba szkolona do wykradania informacji, a także rozmaitych działań wywiadowczych i sabotażowych. Może na potrzeby misji przyjąć pozory dowolnej innej profesji, przejmując jej cechy – poza profesjami Intelektualistów. Ma szczególne możliwości opierania się atakom psionicznym.<br>W przypadku Wergundii typową jednostkę jednostką będzie kontrwywiad.
*'''Paladyn''' - kapłan-wojownik jednego z wyznawanych w kraju bóstw:** [[Iureus|Iureusa]] (przynależność do [[Sędziowie Pięciu|Sędziów Pięciu]])** [[Velea|Velei]]** [[Modwit|Modwita, należący ]] (przynależność do [[Zakon Mieczowy|Zakonu Kawalerów Mieczowych Modwita]] lub inne innej formacji tego wyznania.)
* '''Egzorcysta''' - osoba wyszkolona do walki z Eskhara z ramienia [[Trzech Przeciwko Szakalowi]]. Posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności, by móc mierzyć się z większością znanych demonów. *'''Wergundzki mag bojowy''' – mag-żołnierz, wyszkolony do posługiwania się ustandaryzowanymi, prostymi formami magicznymi, używanymi w postaci różdżek zaklęć, a jednocześnie pełnoprawny wojownik wergundzkiego szeregu.
*'''Najemnik''' – gra tą profesją wymaga należenia do jednej z organizacji najemniczych i posiadania ich rekomendacji (najemnik otrzyma swoją rekomendację z początkiem gry), a także zawartego na czas gry kontraktu najemnego. Za najemnika nie jest uważana osoba, która na własną rękę wynajmuje się do obicia komuś twarzy (taka osoba jest uważana za bandytę).<br>Specjalizacje proponowane:
** strażnik – odpowiednik policjanta, do niego należy wymierzanie sprawiedliwości, reagowanie na łamanie prawa i działanie na jego służbie.
** łowca nagród – wojownik trudniący się chwytaniem lub eliminacją bandytów, skazanych wyrokiem sądów.
 ** łowca '''Łowca potworów ''' – wyspecjalizowany wojownik, wynajmowany przez władze, by zapewnić ludziom bezpieczeństwo ze strony groźnych stworzeń(UWAGA. Postać może pochodzić z tej nacji, jednak nauki mogła pobierać jedynie w [[Akademia Jastrzębiecka|Akademii Jastrzębieckiej]] lub w [[Kawerna|Kawernie]]).<br>Specjalizacje:** łowczy - wszechstronnie wyposażony oraz szkolony, by móc dostosować się do większości znanych zagrożeń** eterolog - badacz zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi oraz eterycznymi (''profesja dostępna jedynie dla postaci powiązanych z Akademią Jastrzębiecką!'')** członek zaplecza - profesja zależna od sytuacji (więcej na ten temat [[Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie#Podział sekcji|-> tutaj]])
*'''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry. <br>Specjalizacje:
Osoby, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji. W potyczce mogą ponieść '''3 rany''', nim padną.
*'''Kapłan Modwita''' - źródłem jego energii jest bóg jedno z wyznawanych w tym kraju bóstw (nie ma możliwości gry kapłanem Mavi) i składane mu modlitwy i ofiary, zaś jego ich mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.{{Układ wielokolumnowy | liczba = 2 |** [[Modwit]]** [[Tavar]]** [[Iureus]]** [[Velea]]** [[Ardate]]** [[Meris]]** [[Gabona]]}}* '''Mag akademicki''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br>Specjalizacje:** mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje się energią jednego żywiołu.** psionik - posługuje się odłamem magii życia, wyspecjalizowanym do działania na umysł. * '''Badacz geosiatki''' - osoba związana nierozłącznie z [[CdNM|Kompanią Nowej Magii]], posiadająca wiedzę na temat [[WSG|Wielkiej Sieci Geomantycznej]]. <br>Specjalizacje:** geomanta - mag żywiołów zajmujący się badaniami nad strukturą geosiatki oraz tworzeniem różdżek potrzebnych do działania magimaszyn** mag-inżynier - osoba posiadająca wiedzę oraz komponenty potrzebne do składania magimaszyn
*'''Mag akademickiMedyk''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów– ten, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęciaktóry leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii. <br>Specjalizacje:** lekarz - mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje życia specjalizujący się energią jednego żywiołu.w anatomii i medycynie** mag bojowy medyk polowy/felczer – posługuje się energią wszystkich żywiołów, ale tylko w zaklęciach ofensywnych.** psionik- posługuje się magią powietrza, wyspecjalizowaną do działania elementami alchemii i podstawową wiedzą na umysł.** nekromanta – istniejąca, choć zakazana prawnie forma magii, używającej odwróconej energii życia.temat anatomii i medycyny pola bitwy
*'''Czarownik''' - magia pierwotna, której nauczyć można się wyłącznie od osobistego przewodnika. Nie ma zapisanych zasad, działa na gotowych formach i intuicji. <br>Specjalizacje proponowane:
** truciciel – twórca trucizn.
*'''MedykBadacz śmierci (nekromanta)''' – tennaukowiec zajmujący się istniejącą, który leczy rany i choroby choć na terenie tego kraju formą magii opartej na bazie wiedzy doświadczeniach i znajomości anatomii, przede wszystkim posługuje się magią badaniach naukowych dotyczących magii druidzkiej oraz istoty życia, ale zna również podstawy alchemii, jest obeznany w anatomii i chirurgii, którą wspomaga magicznieśmierci.
=== Wolni ===
** myśliwy – handlujący futrami upolowanych zwierząt.
** przewodnik – karawan handlowych i osadniczych.
 
* '''Wyznawca Fortuny''' - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu), jest jednak nielegalne w tym kraju.
 
* '''Kultysta Szakala''' - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.
{{RamkaMail}}
[[Kategoria:Nacje]]