Zmiany

Zakon Magii Kreacji

Dodane 2974 bajty, 18 marca
brak opisu edycji
Po początkowej fazie zaangażowania w sprawy Ei Zakon wycofał swoich magów z aktywnego udziału w przedsięwzięciach innych niż te o najwyższej wadze dla świata. Sam [[Kanon postaci #Nieaktywne postaci graczy|Elidis]] uważał, że magia kreacji jest wyjątkowym darem, o charakterze zarówno naukowym jak i sakralnym, i nie jest właściwym rozgrywanie za jej pomocą doraźnych sporów. Tylko wyjątkowe osoby za osobistym pozwoleniem Mistrza mogły angażować się w wybrane starannie przez kapitułę Zakonu sprawy. <br>
Na swojej wyspie Zakon skupił się na badaniach nad naturą eskhara i szkoleniu. Po tym, jak znalazła tam schronienie spora grupa uciekinierów z [[Felnor|Felnoru]], zaangażowano się także w rozpracowywanie tej kultury, opartej na mocy Pustki. Magów kreacji niełatwo zatem było spotkać gdziekolwiek poza wyspą.
 
Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy. <br>
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”. <br>
Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.
=== Kataklizm ===
Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy.
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”.
Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.
 
'''
''(Magia kreacji jest grywalna wyłącznie w wyjątkowych przypadkach, przynależność postaci do Zakonu jest możliwa, ale jako cywilnego współpracownika, a nie maga kreacji)'''''
75

edycji