Zakon Magii Kreacji: Różnice pomiędzy wersjami

 
Linia 13: Linia 13:
 
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”. <br>
 
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”. <br>
 
Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.  
 
Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.  
== Kataklizm ==
+
=== Kataklizm ===
 
Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy.  
 
Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy.  
 
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”.  
 
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”.  

Aktualna wersja na dzień 20:36, 18 mar 2024

Organizacja:
Zakon Magii Kreacji
Wielkość: Mała
Zasięg: Światowy, siedziba na wyspie Elterlide
Powiązane organizacje: Nieznane

Zakon został stworzony przez maga Elidisa Caernotha po rytuale w Bibractborgu. Celem, jaki postawiono przed nowo powstającą strukturą, było przekazanie unikatowej wiedzy objawionej, jaką była Magia Kreacji. Caernoth całe swoje życie zajmował się studiowaniem natury światła jako takiego, dopiero jednak zetknięcie z pierwiastkiem boskim, otrzymanie daru devi terphilin oraz poznanie wiedzy o podstawach budowy świata pozwoliło zrozumieć, czym dla bodowy świata jest mistyczne pojęcie Światła i Ciemności. Znaczenie Magii Kreacji nabrało wyjątkowego znaczenia w kontekście zagrożenia ze strony upadłego boga, Swarta i istot z Pustki, eskhara. Ich działalność doprowadzała do rozpadu materii świata, "rozplatania" rzeczywistości i niszczenia dzieł stworzenia. Zakon rozpoczął dzieło leczenia ran świata i oczyszczania jego tkanki z efektów działania Szakala.

Siedzibą Zakonu jest wyspa Elterlide na Zatoce Draighern, niedaleko delty Yro.
Po początkowej fazie zaangażowania w sprawy Ei Zakon wycofał swoich magów z aktywnego udziału w przedsięwzięciach innych niż te o najwyższej wadze dla świata. Sam Elidis uważał, że magia kreacji jest wyjątkowym darem, o charakterze zarówno naukowym jak i sakralnym, i nie jest właściwym rozgrywanie za jej pomocą doraźnych sporów. Tylko wyjątkowe osoby za osobistym pozwoleniem Mistrza mogły angażować się w wybrane starannie przez kapitułę Zakonu sprawy.
Na swojej wyspie Zakon skupił się na badaniach nad naturą eskhara i szkoleniu. Po tym, jak znalazła tam schronienie spora grupa uciekinierów z Felnoru, zaangażowano się także w rozpracowywanie tej kultury, opartej na mocy Pustki. Magów kreacji niełatwo zatem było spotkać gdziekolwiek poza wyspą.

Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy.
Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”.
Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.

Kataklizm

Wielka misja Zakonu rozpoczęłą się wraz z wydarzeniami z Silarezy, gdzie ostatecznie zniszczono Szakala. Sam wielki mistrz był wóczas w Bibraktborgu, przywiedziony tam zapowiedziami i przesłankami poprzedzającymi ostateczne starcie, wraz z wielkimi magami i kapłanami niegdyś tworzącymi barierę Ei. Ironią losu nie było jednak dane, by to najpotężniejsi tego świata starli się z jego największym wrogiem, a zupełnie przypadkowi maluczcy. Tym niemniej to do Zakonu Kreacji należało zadanie naprawienia strat i zaleczenia ran, zadanych przez Pustkę. Widzialne zniszczenia były bowiem tylko wierzchołkiem góry. Eskhara atakując rozplatają bowiem substancję, z której stworzona jest wszelka materia i duch na Ei, każdy z pięciu pierwiastków składa się ze Światła i Mroku, które Pusta rozdziela niczym pryzmat rozbijający białę światło na wiele barw. Tylko magowie kreacji zdolni są substancję tę na powrót “zaplatać”. Była to misja mozolna, a zarazem niekończąca się, bowiem w materii Ei zbyt wiele było przyczajonych bytów, czyhających tylko na okazję do czynienia szkód. Wędrowców Kreacji w szarych płaszczach podróżnych widywano przez wiele lat, krążących po krainach, nieraz niewidocznych, bez rozgłosu, czyniących swoją misję w ciszy i skupieniu. Jednocześnie niesposob zapomnieć, że magia kreacji to najpotężniejsza ze znanych na Ei sił i żadna inna magia równać się z nią nie może.

(Magia kreacji jest grywalna wyłącznie w wyjątkowych przypadkach, przynależność postaci do Zakonu jest możliwa, ale jako cywilnego współpracownika, a nie maga kreacji)