m
Po tym, jak Neyestecae przyjęła opiekę nowo obudzonych boskich istot, i przeprowadziła ogromny, nie mający precedensu, rytuał. Odnalazła ukrytą pod ziemią świątynię z gigantycznym minerałowym postumentem, centrum potężnej magii, która wymazała pamięć cywilizacji. Odwróciła ów rytuał, przywracając swoim rodakom pamięć i tożsamość, a także zaawansowanie cywilizacji. Niemal natychmiast, zmuszeni przez swoich bogów i żądni zemsty za krzywdy kolonizacji, Qa wyruszyli na odwetową wojnę, - I Wojnę o Północ.
brak opisu edycji
=== Starożytni ===
{{TabelaWątkowa|poczatek=2014|status=aktywny - permanentny|powiazania=[[Wojna Bogów, Rozdarcie, Przymierze]] z Opiekunami, [[Wielka Wojna]]}}
Choć dzieje starożytne są od obecnych czasów w świecie gry oddzielone kilkoma tysiącami lat i wielkim potopem, to kilka ludów znalazło drogę, by przedłużyć swoje istnienie. Tak stało się ze Styryjczykami, podobnie jest także z ludem Qarnachasayosyran. Wiele tysięcy lat temu Qa zamieszkiwali dorzecze Yro, rozwijając tam bardzo zaawansowaną i pokojową cywilizację. Jako sąsiada mieli ekspansywne i drapieżne [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|Cesarstwo Styrii]], które w miarę rozwoju coraz silniej pogrążało się w degeneracji. Ludność starożytnego Qasyran była regularnie nękana najazdami, w których masowo brano jeńców, zamienianych zmienianych następnie na w niewolników. Wielu z nich kończyło jako ofiary krwawych rytuałów, odprawianych rzekomo ku czci bogów, na schodach styryjskich piramid.
=== Katastrofa ===
Qasyran w poszukiwaniu sposobów obrony opracowało broń, potężną technologię, której użycie miało spowodować uderzenie pozwolićna pokonanie w [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|StyrięStyrii]]. Zamiast tego broń, korzystająca z magnetyzmu ziemskiego, naruszyła stabilność Ei, przebiegunowując ziemię i zmieniając jej kąt nachylenia wobec słońca. W efekcie nastąpił gwałtowny wzrost temperatury, topnienie lodowców i podniesienie poziomu wód na planecie. Rozległe równiny na zachód od dzisiejszych wybrzeży zostało zalanych zostały zalane wodą. Pod wodą zginęły całe narody…
=== Zapomnienie ===
Naukowcy Qa przerazili się własnego dzieła, zwłaszcza, że gigantyczna katastrofa spowodowała także śmierć wielu ich rodaków. W obliczu globalnej apokalipsy, jaką sprowadzili, zdecydowali o drastycznym kroku – wyrzekli się cywilizacji. Wiedzę ludu Qa zdeponowano wewnątrz góry w skalnym sarkofagu, kolejne . Kolejne pokolenia żyły w nakazanym obyczajami rozproszeniu, na poziomie prymitywnym, nie mogąc budować niczego bardziej skomplikowanego niż szałas. Opracowano sposób anulowania pamięci o cywilizacji, a tajemniczy strażnicy strzegli Tabu przed próbami poznania przeszłości.
=== Kolonizacja Zapołudnia ===
Około 900 r. (fabuła 2014 r) odkryto dawną ziemię Qa (wcześniej , z powodu toksycznego , zamkniętego obszaru Alta Tavar , podróże na południe były niemożliwe), a na niej liczne prymitywne plemiona oraz wyjątkowy pierwiastek, nazwany popularnie [[Minerał|Minerałem]]. Jego wyjątkowe właściwości (magazynowanie many, wzmacnianie umiejętności magicznych człowieka) niestety wiązały się niestety z wysokim zagrożeniem – [[Minerał]] promieniował i zetknięcie z nim było dla ludzi północy śmiertelne. Miejscowi , z ludu Qa , byli zaś na niego zupełnie odporni.
Etap kolonizacji wiązał się z próbami zniewolenia ludu Qa i z okrutnymi próbami rozpracowania, dlaczego są oni odporni na Minerał.
=== Neyestecae i Przypomnienie Pamięci (Nitemoc) ===
Na czele rozproszonych plemion stanęła charyzmatyczna przywódczyni, [[Kanon postaci#Postaci fabularne|Neyestecae]], nazwana ''Maiput'' – Siostrzyczką. W efekcie współpracy z kolonizatorami zyskała dostęp do sarkofagu, skrywającego tajemnice cywilizacji starożytnych, uznane przez nich za mało ważne. Zyskała także atrybuty, pozwalające na ponowne zjednoczenie niezwykle licznych plemion.
Gorzką ironią był fakt, że w wojnie tej wojnie przyjęli oni okrutne praktyki swoich dawnych wrogów – ofiary z ludzi na schodach piramid – i upodobnili się do tych, których najbardziej nienawidzili.
Po Wojnie o Północ Qasyran rozpadło się na dwa kraje – Unię Plemion na południu oraz Imperium Qasyran na północy.
[[Kategoria:Wątki świata gry]]