Ponieważ Stwórca nie interesuje się (pozornie) życiem światów, powołał istoty, które śmiertelni nazywają bogami. Bogowie to opiekunowie światów, nie mają jednak mocy stwarzania. Niczym z plasteliny mogą oni kształtować obraz światów, nie mogą natomiast tworzyć owej plasteliny. Są powołani przez Deucesa, aby ukształtować energię i materię, którą on stworzył, aby nadać jej formę jak najlepszą dla jego ukochanych stworzeń.
Bogowie żyją wiecznie, jednak jeśli zstąpią do wewnątrz świata, do strefy śmiertelnych, to mogą umrzećzostać zabici. Mogą także zostać wypchnięci poza ową bańkę świata – jeśli stracą z nim kontakt, nie będą już mogli już powrócić.
Siłą bogów, tą energią, dzięki której mogą kształtować świat, jest modlitwa i ofiara, jaką poświęcają im śmiertelnicy. Bogowie zapomniani przez ludzi – tracą moc i zasypiają.
== Strzępy stworzenia – eskhara ==
Eskhara znaczy "okruchy pustki " i oznacza istoty, które z jakichś powodów zostały wygnane ze swoich światów. Niektóre spotkało to z wyroku Stwórcy – przyczyny nie są znane nikomu, to zbyt wielkie sprawy na umysły śmiertelników. Być może niektórzy bogowie sprzeciwli sprzeciwili się Stwórcy. Niektórzy też zostali wygnani ze swoich światów przez innych bogów, albo ich światy uległy unicestwieniu. Istoty te dramatycznie walczą o dostanie się do dowolnego ze światów, a ich wpływ jest najczęściej jest destrukcyjny.
== Pojedynczy świat i jego dusza – Ea ==
== Dzieci Stwórcy – najcenniejsze istoty wszechświata ==
Śmiertelnicy – ludzie, elfy, krasnoludy i inne rasy – wydają się być najsłabszymi ze stworzeń, jednak to nie jest to prawda. Możliwe, że tak naprawdę to oni są powodem, dla którego Deuces stworzył wszystko co stworzył. Tylko oni posiadają iskrę Stwórcy – duszę, która należy tylko do niego.
Dusza należy do Stwórcy.
Nie można zabić duszy, można ją uwięzić, zepchnąć do Pustki, albo zatrzymać na świecie (upiory i inne duchy), ale nie można unicestwić. Dusze umarłych odchodzą, przeprowadzane przez tego z bogów, który zajmuje się domeną śmierci, ścieżką wytyczoną w świecie bogów. W ludzkich mitologiach określane są jako istnieją różne określenia, jak Walhalla czy Raj, jednak dalej dusza odchodzi ze świata do Stwórcy. Może być tak, że dusza wraca na świat w następne wcielenie.
== Energia magiczna – mana ==
Domeny świata spaja energia, nazywana '''maną''', dzięki niej materia zyskuje kształt lub ruch. Mana jest integralną częścią natury, życiową siłą Ei. Śmiertelnicy, którzy mają do tego odpowiednie umiejętności, mogą korzystać z tej energii (kumulować ją w umyśle) i z jej pomocą wpływać na elementy świata. Określane jest to jako magia (w różnych odmianach).
Możliwe jest też, że energię tę przekazuje śmiertelnikowi bóstwo, któremu on oddaje cześć (magia kapłańska).
Magia, wykorzystująca energię żywiołów, manę, zdolna jest tworzyć rzeczy nietrwałe, modyfikować
materię Ei, ale nie tworzyć nową. Gdy podjęto dzieło ochrony Ei przed Swartem – Szakalem, pierwszy
raz w znanej historii uczyniono coś ponad magię – dzięki darowi kreacji zmieniono strukturę Ei,
otaczając ją sferą ochronną, odgradzającą od Pustki.
Wedle ostatnich odkryć energia zwana '''maną''' płynie wewnątrz organizmu samej Ei, głęboko pod ziemią, w kanałach nazwanych '''żyłami''' geomantycznymi, rozchodzącymi się na mniejsze '''włókna''', a wszystko połączone razem w jedną sieć, pompującą energię do wszelkich zakamarków świata. Powoli dzieci Ei uczą się wykorzystywać ową energię w sposób trwały.
== Żywioły – składniki wszechrzeczy ==
Wszystko w domenach świata składa się z pięciu żywiołów w różnych proporcjach – z ognia, wody, ziemi, powietrza i życia. One stanowią podstawę działania systemów magicznych.
=== Nad-żywioły – światło i ciemność ===
Narzędziem Stwórcy są dwa nad-żywioły, pojmowane mistyczne, to jest Światło i Ciemność. Ową „plastelinę” z której Deuces stworzył utworzył światy, najpierw stworzył, zaplatając ze sobą nici Światła i Ciemności. Z tych pierwotnych „wiązek” składają się żywioły i wszystko, co zostało stworzone ręką Deucesa. Wszędzie tam, gdzie pojawiają się Strzępy Pustki, czyli eskhara, rzeczywistość rozplata się na osobne wiązki, na pierwotne Światło i Ciemność osobno. Rzeczywistość „rozpleciona” jest jak rak na tkance świata i prowadzi do jego unicestwiania
[[Kategoria:Wątki świata gry]]