(Utworzono nową stronę "{{ZakładkiNacje|profesje|Laro}} Poniższe propozycje to lista naszych pomysłów, ale nie mamy nic przeciwko, żeby Twoja postać uprawiała dowolny zawód, pod warunki...") |
(Brak różnic)
|
Aktualna wersja na dzień 12:32, 19 mar 2023
|
Poniższe propozycje to lista naszych pomysłów, ale nie mamy nic przeciwko, żeby Twoja postać uprawiała dowolny zawód, pod warunkiem jego spójności z fabułą. Jeśli masz wątpliwości – pisz do nas!
Każdy Laro jest wojownikiem. Szkolenie do walki zaczyna się w wieku kilku lat, a kończy, gdy ręce nie mogą już utrzymać miecza. Doskonalenie sztuki walki – dla samego jej piękna i ideału – to cel życia każdego Laro.
Każdy Laro zatem jest obyty z bólem i ranami, odporny na stres walki i sprawny. Każdy może przyjąć 5 obrażeń w potyczce.
Każdy Laro zatem jest obyty z bólem i ranami, odporny na stres walki i sprawny. Każdy może przyjąć 5 obrażeń w potyczce.
Spis treści
Wojownicy
- Wojownik huanu – choć walka jest częścią życia absolutnie każdego Laro, większość z elfów na co dzień jednak wykonuje inne, cywilne profesje. Wojownik huanu natomiast zajmuje się zawodowo walką i tylko walką, to wojownicy stałej armii, będący zawsze pod bronią gotowi do walki.
Specjalizacje proponowane:- szermierz – walczący mieczem lub szablą
- strzelec – łucznik lub kusznik
- tarczownik – mała tarcza lub puklerz, w połączeniu z lekkim mieczem lub szablą
- pikinier – lub naginata-rei, wojownik walczący naginatą (broń chętnie używana przez elfki Laro)
- gwardzista t'antsan lub huan'tsan
- Stróż prawa – o ile wydarzenia nie dzieją się w huanie, który jest ojczyzną postaci, może ona się pojawić tylko w jednej roli – w pościgu za kimś.
- eksterminator – wojownik trudniący się chwytaniem lub eliminacją bandytów, skazanych przez laryjskie prawo
- Paladyn - kapłan-wojownik jednego z wyznawanych w kraju bóstw:
- Bandyta – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że nie tylko będzie ścigany na terenie gry, ale każdy z jego pobratymców będzie go darzył pogardą i wrogością.
Specjalizacje:- zabójca – morderca na zlecenie
Intelektualiści
- Przewodnik Ikni – stoi na straży praw wspólnoty i pamięci o przodkach. Powinien znać dzieje elfów. Żródłem jego mocy są przodkowie, którym składa ofiary, różne postaci, których wzywa, patronują różnym aspektom mocy, której używa poprzez psalmy i inkantacje.
- Kapłan - źródłem jego energii jest jedno z wyznawanych w tym kraju bóstw (nie ma możliwości gry kapłanem Mavi) i składane mu modlitwy i ofiary, zaś ich mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.
- Mag-wojownik – źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia.
Specjalizacje:- mag metalu - posługuje się energią dwóch żywiołów, ziemi i ognia.
- psionik – posługujący się odłamem magii życia, wyspecjalizowanym do działania na umysł.
- Medyk – ten, który leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii.
Specjalizacje:- lekarz - mag życia specjalizujący się w anatomii i medycynie
- medyk polowy/felczer – posługuje się elementami alchemii i podstawową wiedzą na temat anatomii i medycyny pola bitwy
- Badacz śmierci (nekromanta) – naukowiec zajmujący się istniejącą, choć nielegalną na terenie tego kraju formą magii opartej na doświadczeniach i badaniach naukowych dotyczących magii druidzkiej oraz istoty życia i śmierci.
Wolni
- Rzemieślnik – pracujący nad dziełami własnych rąk:
- kowal/płatnerz – wykonujący broń lub zbroje. Każdy Laro zna podstawy tej sztuki, ale tylko nieliczni są w niej mistrzami
- jubiler zajmuje się obróbką metali szlachetnych i wykonywaniem ozdób
- hodowca herbaty – zna się nie tylko na jej gatunkach, ale także na tajnikach jej parzenia i podawania
- Tropiciel – tropiciele znają teren, umieją poruszać się w lesie, mają dobrą orientację w terenie i umieją czytać mapy i korzystać z kompasu (wskazane, aby gracz naprawdę to umiał!)
Specjalizacje:- zwiadowca – najczęściej żołnierz, służący w oddziałach zwiadu
- myśliwy – handlujący futrami upolowanych zwierząt
- przewodnik – karawan handlowych i osadniczych
- Wyznawca Fortuny - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu), jest jednak szemrane prawnie w tym kraju.
- Kultysta Szakala - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.