(Utworzono nową stronę "{{TabelaOrganizacja |wielkosc= średnia |zasieg= cały świat |powiazania= nieznane}} Nurt społeczny, powstały w roku 944 jako kontra do lawinowego rozwoju Nowej Magi...") |
m |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
|wielkosc= średnia | |wielkosc= średnia | ||
|zasieg= cały świat | |zasieg= cały świat | ||
− | |powiazania= | + | |powiazania= [[Inkwizycja Siódemki na Nieboskłonie]]}} |
Nurt społeczny, powstały w roku 944 jako kontra do lawinowego rozwoju Nowej Magii oraz jako ograniczenie wpływów Kompanii Nowej Magii w państwach o silnej pozycji polityczno-społecznej druidów. Jego celem jest zaprzestanie wykorzystywania geosieci w potężnych magimaszynach (w tym eaformatorach) oraz zaklęciach stałych na całym świecie. W zależności od rejonu, zakazana mogła być również zwyczajna magia akademicka. | Nurt społeczny, powstały w roku 944 jako kontra do lawinowego rozwoju Nowej Magii oraz jako ograniczenie wpływów Kompanii Nowej Magii w państwach o silnej pozycji polityczno-społecznej druidów. Jego celem jest zaprzestanie wykorzystywania geosieci w potężnych magimaszynach (w tym eaformatorach) oraz zaklęciach stałych na całym świecie. W zależności od rejonu, zakazana mogła być również zwyczajna magia akademicka. |
Wersja z 00:33, 19 mar 2023
Organizacja: Sairolome |
---|
Wielkość: średnia |
Zasięg: cały świat |
Powiązane organizacje: Inkwizycja Siódemki na Nieboskłonie |
Nurt społeczny, powstały w roku 944 jako kontra do lawinowego rozwoju Nowej Magii oraz jako ograniczenie wpływów Kompanii Nowej Magii w państwach o silnej pozycji polityczno-społecznej druidów. Jego celem jest zaprzestanie wykorzystywania geosieci w potężnych magimaszynach (w tym eaformatorach) oraz zaklęciach stałych na całym świecie. W zależności od rejonu, zakazana mogła być również zwyczajna magia akademicka.
Nurt zrzesza w sobie praktycznie wszystkie koweny druidzkie z całego świata oraz oficjalnie niektóre państwa - Aenthil, Leth Caer, Teralę Zachodnią oraz dolinę Velidy.
Druidzi (zwłaszcza hobbiccy) z Sairolome należą również po części do Inkwizycji Siódemki na Nieboskłonie, co generuje dodatkowe napięcia w strukturach samej Inkwizycji, z racji postawy organizacji względem Nowej Magii.
Mogłoby się zdawać, iż w związku z opozycją w stosunku do działań Kompanii Nowej Magii, przedstawiciele nurtu nie będą zainteresowani udziałem w Kongresie Wolnych Narodów, jednak wbrew obawom druidzi z kowenu Dębu i Jarzębiny chętnie zjawiali się na wszelakich zjazdach, wyrażając na nich dezaprobatę do tak skrajnego wykorzystywania zasobów energetycznych Ei.
Geneza nurtu
Druidzi, często spychani na dalsze pole w obliczu zaawansowanej magii akademickiej, w ciągu ostatnich kilku lat znacząco zmienili swoją pozycję społeczną. W obliczu bardzo szybkich zmian i ogromnego rozwoju Nowej Magii, dzięki której początkowo komfort życia większości ludzi się zwiększył, wydawało się, że mogą pójść w odstawkę, jednak czas wykazał coś odwrotnego. Kryzys zaczął rozwinął się w szybkim tempie - pomimo wybudowanych eaformatorów i rdzeni w większych miastach, ludzie z prowincji praktycznie na całej Ei odczuli boleśnie skutki kataklizmów naturalnych. Klęski nieurodzaju w przeciągu ostatnich trzech lat, które niosą za sobą również zmniejszenie liczby urodzeń każdego gatunku - od ludzi po zwierzęta hodowlane, doprowadziły do kolejnych katastrof - ludzie cierpieli głód i choroby, które przez osłabienie prowadziły do znacznie zwiększonej śmiertelności, skutkiem czego bunty i napięcia społeczne, zależnie od kraju, objawiały się w sposób mniej lub bardziej drastyczny - od kryzysu po rewolucje i paraliż działania państwa.
Sytuacja społeczna pobudziła koweny druidzkie do działania. Niezależnie od kowenu, wszyscy druidzi zgodzili się co do jednego - to co się dzieje, jest w sposób ewidentny związane z czerpaniem energii Ei, a za największe jej użycie odpowiada Nowa Magia. Druidzi, których celem zawsze było chronienie Ei i równowagi na niej, zaczęli aktywizować się społecznie, wychodząc naprzeciw cierpiącym ludziom. Ich pomoc w leczeniu chorych i jawna niechęć lub wrogość wobec tych, przez których świat podąża w kierunku destrukcji, sprawiła, że zaskarbili sobie sympatię biedniejszej ludności.
W państwach, gdzie koweny miały z kolei silną pozycję społeczną i polityczną, w wyniku sprzeciwu nie zostały zawarte żadne porozumienia ani rozwiązania z dziedziny Nowej Magii.