(Utworzono nową stronę "Organizacja o charakterze przestępczym. W czasie okupacji na Północy z uwagi na wysokie cła i restrykcyjne przepisy dotyczące handlu wielu kupców straciło możliw...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Organizacja o charakterze przestępczym. W czasie okupacji na Północy z uwagi na wysokie cła i restrykcyjne przepisy dotyczące handlu wielu kupców straciło możliwość wykonywania zawodu. Przemytnicy postanowili wykorzystać okazję i uszczknąć dla siebie kawałek z życia, dostarczając we wszelkie zakątki świata dobra trudno dostępne, czy nawet nielegalne. Organizacja ta, oprócz swoich przestępczych działań, stanowiła część Sojuszu Północy, przygotowując wyposażenie i broń pod mające wybuchnąć w 935 r. powstanie . <br> | Organizacja o charakterze przestępczym. W czasie okupacji na Północy z uwagi na wysokie cła i restrykcyjne przepisy dotyczące handlu wielu kupców straciło możliwość wykonywania zawodu. Przemytnicy postanowili wykorzystać okazję i uszczknąć dla siebie kawałek z życia, dostarczając we wszelkie zakątki świata dobra trudno dostępne, czy nawet nielegalne. Organizacja ta, oprócz swoich przestępczych działań, stanowiła część Sojuszu Północy, przygotowując wyposażenie i broń pod mające wybuchnąć w 935 r. powstanie . <br> | ||
− | W czasie II Wojny o Północ, mając pewne wsparcie władz Wergundii, miała szansę przekształcić się w Ligę Handlową, zawierając legalne kontrakty z armią, jednak spora część organizacji wolała czerpać zyski z działań przestępczych, jak handel kradzionymi medykamentami czy bronią. Po zakończeniu wojen o Północ z pewnością uwaga służb państwowych będzie bardziej skierowana na oczyszczanie życia z takich elementów, zatem organizacja będzie musiała dostosować się do nowych warunków. | + | W czasie II Wojny o Północ, mając pewne wsparcie władz [[Wergundia |Wergundii]], miała szansę przekształcić się w Ligę Handlową, zawierając legalne kontrakty z armią, jednak spora część organizacji wolała czerpać zyski z działań przestępczych, jak handel kradzionymi medykamentami czy bronią. Po zakończeniu wojen o Północ z pewnością uwaga służb państwowych będzie bardziej skierowana na oczyszczanie życia z takich elementów, zatem organizacja będzie musiała dostosować się do nowych warunków. |
+ | |||
+ | == Organizacja == | ||
+ | === Struktura === | ||
+ | Liga przemytników ze względu na swój charakter stawia na system mocno zhierarchizowany. | ||
+ | |||
+ | * Szczur – Najniższej rangi członek Ligi, sama hołota, brud, smród i ubóstwo. | ||
+ | * Szczurołap – Człowiek od drobnej pokątnej sprzedaży i rekrutacji nowych członków i klientów. | ||
+ | * Kanciarz – Drobny oszust, zajmuje się wygrywaniem w kości i karty. Najczęściej znaleźć można ich w | ||
+ | * tawernach portowych i podłych gospodach w szemranych dzielnicach. | ||
+ | * Szuler – Zawodowy gracz, który nigdy nie przegrywa. Jego zajęcie to skubanie z pieniędzy kupców, rzemieślników i ich mistrzów. | ||
+ | * Mistrz gry – Ustawia wyścigi, organizuje turnieje i inne zabawy z pieniędzmi, a w wolnym czasie zajmuje się grą w karty z arystokracją, która ma dość nudnego życia dworskiego. Bez jego wiedzy nawet szczur nie dotknie kości do gry. | ||
+ | * Dusigrosz – Drobny „bankier”, którego celem jest „pomoc finansowa” dla najbiedniejszych. | ||
+ | * Lichwiarz – Prawdziwy przedsiębiorca Podziemia Przestępczego i doskonały doradca finansowy | ||
+ | * zwykłych ludzi i nieludzi. Od dusigrosza, różni się tylko skalą działalności i brakiem jakiejkolwiek litości. | ||
+ | * Przemytnik – Jeżeli lichwiarze to przedsiębiorcy Podziemia, to przemytnicy są jego handlarzami. Kursują po swoich szlakach i dostarczają towary, ludzi i magiczne przedmioty czy nawet broń i gotowe wyroby alchemiczne, oczywiście bez wiedzy Qa. | ||
+ | * Paser – Paserzy to kupcy, ale lokalni. Zajmują się zakupem i sprzedażą przedmiotów z „prawie pewnego” źródła, nikomu nie odmówi. | ||
+ | * Fałszerz – Wyręcza wielu ważnych urzędników w podpisach i niektórych dokumentach, co prawda bez ich wiedzy, ale mało kto się na tym poznaje. | ||
+ | * Mistrz Fałszerstwa – Prawdziwy wirtuoz w swym fachu. On nie zajmuje się byle jakimi papierami, ale podrabia najważniejsze dokumenty we wszystkich państwach. Często korzysta z pomocy Szarlatanów, aby i pod względem magicznym jego „wyroby” nie różniły się od oryginałów. | ||
+ | * Pięść – Zwykły bandyta i wykidajło w spelunach. Takie zwykłe mięso armatnie wśród przestępców. | ||
+ | * Reketier – Reketierzy to specjaliści od ściągania należności za zakupione towary i usługi. Często też dowodzą Pięściami i pilnują porządku w dzielnicach objętych ochroną Ligi. | ||
+ | * Rzezimieszek – Prawdziwi arystokraci wśród przestępców, mimo że wywodzą się często z ulicznej hołoty. Są najlepszymi wojownikami Ligi i często są brani jako dowódcy bojówek w miastach i lasach. To właśnie z nich wywodzą się Branitele. | ||
+ | * Książę Złodziei – Kolejny arystokrata Podziemia. Jest kimś w rodzaju agenta wywiadu i dyplomaty działający głównie w świecie półświatka, nie stroni od podstępu i oszustwa. | ||
+ | * Łowczy – Ci którzy zdradzą Ligę, nie żyją długo, przeważnie ok. tygodnia, bo tyle właśnie jest potrzebne tym ludziom do odnalezienia i wyeliminowania „kreta”. Liga nie zajmuje się zabójstwami, jak Cech | ||
+ | * Zabójców, ale zdrajców usuwa samodzielnie, bo tego wymaga Kodeks. | ||
+ | * Czarna Pięść – Sam dowódca wszelkich przestępców odpowiedzialnych za ochronę interesów Ligi. Sam, aby był w stanie utrzymać swoją pozycję musi być co najmniej wyśmienitym szermierzem i równie genialnym strategiem rozumiejącym walkę w świecie półświatka. Doradca Pana Pieniędzy. | ||
+ | * Podpatrywacz – Czujka i informator z rynsztoka, najprościej mówiąc. Jest to ktoś w roli posłańca i ulicznego informatora. | ||
+ | * Król Żebraków – Główny informator i koordynator pracy Podpatrywaczy. Mimo swej nieciekawej nazwy nie jest ubranym w obdarte łachmany śmierdzielem, a raczej kolejnym szlachcicem, niewiadomego pochodzenia. | ||
+ | * Lisek – Urocza nazwa dla posłańca i najniższego stopniem łapówkarza. Jest to swoisty dyplomata, który rozmawia z urzędnikami i zapewniając im należyte wynagrodzenie ułatwia niektóre zabiegi Ligi. | ||
+ | * Paź – Paź to taki służący na dworach, ale ten Paź oprócz tego, że dzielnie służy nakłania również możnowładców do poparcia odpowiedniej ze stron. | ||
+ | * Dyplomata – Przedstawiciel w świecie prawa i porządku, zajmuje się polityką i działalnością jawną. | ||
+ | * Naczelny Mówca – Główny dyplomata i mistrz polityki w obu światach, legalnym i tym trochę mniej. Jest też jednym z doradców Pana Pieniędzy. | ||
+ | * Kuglarz – Wbrew nazwie nie jest to błazen, a czarownik lub czarodziej. Specjalizuje się on w iluzji i psionice, dzięki czemu nie zawsze konieczne jest użycie siły. | ||
+ | * Szarlatan – Mag doskonale władający magią i oszustwem. Dzięki nim Liga jest wstanie podrabiać nawet te magicznie zabezpieczone dokumenty oraz w razie czego pomoże w wydostaniu się z niektórych problemów. | ||
+ | * Skryba – Szeregowy urzędnik administracji Ligi, nic nadzwyczajnego. | ||
+ | * Pióro – Urzędnik wyższego szczebla administracji, czasami działa w terenie jako swoisty poborca podatków. | ||
+ | * Naczelne Pióro – Główny urzędnik i prawa ręka Pana Pieniędzy. Zapewnia stały dostęp do najważniejszych informacji i na bieżąco kontroluje przepływ pieniędzy. | ||
+ | * Branitele – Osobista gwardia Pana Pieniędzy, wybierana z najlepszych Rzezimieszków, sprawdzana i zabezpieczana najlepszymi czarami. Wierna i posłuszna aż do śmierci. | ||
+ | * Pan Pieniędzy – Sam szef i głowa organizacji. Władca bezwzględny, ale i jednocześnie trzeźwo myślący. | ||
+ | |||
+ | === Jedenaście wartości === | ||
+ | # Liga jest jak rodzina, nierozerwalna, wierna i oddana. | ||
+ | # Każdego zdrajcę karać będziemy śmiercią. | ||
+ | # Udziały w każdej akcji będą rozdzielane wedle oceny Piór. | ||
+ | # Podczas akcji nie zabijamy niepotrzebnie, tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest to konieczne. | ||
+ | # Zabójstwo członka Ligi, będzie rozumiane jako zdrada, wyjątkiem jest obrona własna i zadanie zlecone przez samego Pana Pieniędzy. | ||
+ | # Każde bardzo wartościowe znalezisko należy zgłosić bezpośrednio do Najwyższego Pióra, a potem po jego ocenie do Pana Pieniędzy. | ||
+ | # Każda akcja przeciwko Lidze, będzie uważana za zdradę. | ||
+ | # Każda akcja podjęta samodzielnie, będzie rozpatrywana pod kątem szkodliwości na rzecz Ligi. | ||
+ | # Każdy członek Ligi ma prawo prosić Pana Pieniędzy o pomoc i opiekę dla siebie i swojej rodziny. | ||
+ | # Rodzina zdrajców nie będzie objęta karą, chyba że odkryje się współpracę. | ||
+ | # Z Ligi nie można odejść. |
Wersja z 11:24, 6 sty 2020
Organizacja o charakterze przestępczym. W czasie okupacji na Północy z uwagi na wysokie cła i restrykcyjne przepisy dotyczące handlu wielu kupców straciło możliwość wykonywania zawodu. Przemytnicy postanowili wykorzystać okazję i uszczknąć dla siebie kawałek z życia, dostarczając we wszelkie zakątki świata dobra trudno dostępne, czy nawet nielegalne. Organizacja ta, oprócz swoich przestępczych działań, stanowiła część Sojuszu Północy, przygotowując wyposażenie i broń pod mające wybuchnąć w 935 r. powstanie .
W czasie II Wojny o Północ, mając pewne wsparcie władz Wergundii, miała szansę przekształcić się w Ligę Handlową, zawierając legalne kontrakty z armią, jednak spora część organizacji wolała czerpać zyski z działań przestępczych, jak handel kradzionymi medykamentami czy bronią. Po zakończeniu wojen o Północ z pewnością uwaga służb państwowych będzie bardziej skierowana na oczyszczanie życia z takich elementów, zatem organizacja będzie musiała dostosować się do nowych warunków.
Organizacja
Struktura
Liga przemytników ze względu na swój charakter stawia na system mocno zhierarchizowany.
- Szczur – Najniższej rangi członek Ligi, sama hołota, brud, smród i ubóstwo.
- Szczurołap – Człowiek od drobnej pokątnej sprzedaży i rekrutacji nowych członków i klientów.
- Kanciarz – Drobny oszust, zajmuje się wygrywaniem w kości i karty. Najczęściej znaleźć można ich w
- tawernach portowych i podłych gospodach w szemranych dzielnicach.
- Szuler – Zawodowy gracz, który nigdy nie przegrywa. Jego zajęcie to skubanie z pieniędzy kupców, rzemieślników i ich mistrzów.
- Mistrz gry – Ustawia wyścigi, organizuje turnieje i inne zabawy z pieniędzmi, a w wolnym czasie zajmuje się grą w karty z arystokracją, która ma dość nudnego życia dworskiego. Bez jego wiedzy nawet szczur nie dotknie kości do gry.
- Dusigrosz – Drobny „bankier”, którego celem jest „pomoc finansowa” dla najbiedniejszych.
- Lichwiarz – Prawdziwy przedsiębiorca Podziemia Przestępczego i doskonały doradca finansowy
- zwykłych ludzi i nieludzi. Od dusigrosza, różni się tylko skalą działalności i brakiem jakiejkolwiek litości.
- Przemytnik – Jeżeli lichwiarze to przedsiębiorcy Podziemia, to przemytnicy są jego handlarzami. Kursują po swoich szlakach i dostarczają towary, ludzi i magiczne przedmioty czy nawet broń i gotowe wyroby alchemiczne, oczywiście bez wiedzy Qa.
- Paser – Paserzy to kupcy, ale lokalni. Zajmują się zakupem i sprzedażą przedmiotów z „prawie pewnego” źródła, nikomu nie odmówi.
- Fałszerz – Wyręcza wielu ważnych urzędników w podpisach i niektórych dokumentach, co prawda bez ich wiedzy, ale mało kto się na tym poznaje.
- Mistrz Fałszerstwa – Prawdziwy wirtuoz w swym fachu. On nie zajmuje się byle jakimi papierami, ale podrabia najważniejsze dokumenty we wszystkich państwach. Często korzysta z pomocy Szarlatanów, aby i pod względem magicznym jego „wyroby” nie różniły się od oryginałów.
- Pięść – Zwykły bandyta i wykidajło w spelunach. Takie zwykłe mięso armatnie wśród przestępców.
- Reketier – Reketierzy to specjaliści od ściągania należności za zakupione towary i usługi. Często też dowodzą Pięściami i pilnują porządku w dzielnicach objętych ochroną Ligi.
- Rzezimieszek – Prawdziwi arystokraci wśród przestępców, mimo że wywodzą się często z ulicznej hołoty. Są najlepszymi wojownikami Ligi i często są brani jako dowódcy bojówek w miastach i lasach. To właśnie z nich wywodzą się Branitele.
- Książę Złodziei – Kolejny arystokrata Podziemia. Jest kimś w rodzaju agenta wywiadu i dyplomaty działający głównie w świecie półświatka, nie stroni od podstępu i oszustwa.
- Łowczy – Ci którzy zdradzą Ligę, nie żyją długo, przeważnie ok. tygodnia, bo tyle właśnie jest potrzebne tym ludziom do odnalezienia i wyeliminowania „kreta”. Liga nie zajmuje się zabójstwami, jak Cech
- Zabójców, ale zdrajców usuwa samodzielnie, bo tego wymaga Kodeks.
- Czarna Pięść – Sam dowódca wszelkich przestępców odpowiedzialnych za ochronę interesów Ligi. Sam, aby był w stanie utrzymać swoją pozycję musi być co najmniej wyśmienitym szermierzem i równie genialnym strategiem rozumiejącym walkę w świecie półświatka. Doradca Pana Pieniędzy.
- Podpatrywacz – Czujka i informator z rynsztoka, najprościej mówiąc. Jest to ktoś w roli posłańca i ulicznego informatora.
- Król Żebraków – Główny informator i koordynator pracy Podpatrywaczy. Mimo swej nieciekawej nazwy nie jest ubranym w obdarte łachmany śmierdzielem, a raczej kolejnym szlachcicem, niewiadomego pochodzenia.
- Lisek – Urocza nazwa dla posłańca i najniższego stopniem łapówkarza. Jest to swoisty dyplomata, który rozmawia z urzędnikami i zapewniając im należyte wynagrodzenie ułatwia niektóre zabiegi Ligi.
- Paź – Paź to taki służący na dworach, ale ten Paź oprócz tego, że dzielnie służy nakłania również możnowładców do poparcia odpowiedniej ze stron.
- Dyplomata – Przedstawiciel w świecie prawa i porządku, zajmuje się polityką i działalnością jawną.
- Naczelny Mówca – Główny dyplomata i mistrz polityki w obu światach, legalnym i tym trochę mniej. Jest też jednym z doradców Pana Pieniędzy.
- Kuglarz – Wbrew nazwie nie jest to błazen, a czarownik lub czarodziej. Specjalizuje się on w iluzji i psionice, dzięki czemu nie zawsze konieczne jest użycie siły.
- Szarlatan – Mag doskonale władający magią i oszustwem. Dzięki nim Liga jest wstanie podrabiać nawet te magicznie zabezpieczone dokumenty oraz w razie czego pomoże w wydostaniu się z niektórych problemów.
- Skryba – Szeregowy urzędnik administracji Ligi, nic nadzwyczajnego.
- Pióro – Urzędnik wyższego szczebla administracji, czasami działa w terenie jako swoisty poborca podatków.
- Naczelne Pióro – Główny urzędnik i prawa ręka Pana Pieniędzy. Zapewnia stały dostęp do najważniejszych informacji i na bieżąco kontroluje przepływ pieniędzy.
- Branitele – Osobista gwardia Pana Pieniędzy, wybierana z najlepszych Rzezimieszków, sprawdzana i zabezpieczana najlepszymi czarami. Wierna i posłuszna aż do śmierci.
- Pan Pieniędzy – Sam szef i głowa organizacji. Władca bezwzględny, ale i jednocześnie trzeźwo myślący.
Jedenaście wartości
- Liga jest jak rodzina, nierozerwalna, wierna i oddana.
- Każdego zdrajcę karać będziemy śmiercią.
- Udziały w każdej akcji będą rozdzielane wedle oceny Piór.
- Podczas akcji nie zabijamy niepotrzebnie, tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest to konieczne.
- Zabójstwo członka Ligi, będzie rozumiane jako zdrada, wyjątkiem jest obrona własna i zadanie zlecone przez samego Pana Pieniędzy.
- Każde bardzo wartościowe znalezisko należy zgłosić bezpośrednio do Najwyższego Pióra, a potem po jego ocenie do Pana Pieniędzy.
- Każda akcja przeciwko Lidze, będzie uważana za zdradę.
- Każda akcja podjęta samodzielnie, będzie rozpatrywana pod kątem szkodliwości na rzecz Ligi.
- Każdy członek Ligi ma prawo prosić Pana Pieniędzy o pomoc i opiekę dla siebie i swojej rodziny.
- Rodzina zdrajców nie będzie objęta karą, chyba że odkryje się współpracę.
- Z Ligi nie można odejść.