(Utworzono nową stronę "{{TabelaOrganizacja |wielkosc= Duża |zasieg= Sojusz Państw Północy |powiazania=Hobbicka Gildia Handlowa, Akademia Akwirgrańska, Instytut Badań Magicznych...") |
m |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}} | ||
{{TabelaOrganizacja | {{TabelaOrganizacja | ||
|wielkosc= Duża | |wielkosc= Duża |
Wersja z 21:25, 5 mar 2021
|
Organizacja: Compagnie de Nouvelle Magies |
---|
Wielkość: Duża |
Zasięg: Sojusz Państw Północy |
Powiązane organizacje: Hobbicka Gildia Handlowa, Akademia Akwirgrańska, Instytut Badań Magicznych |
CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona na mocy Książęcej Karty Innowacji i Rozwoju, nadania z ramienia księcia protektora określającego swobody, prawa, przywileje i powinności podmiotów zakładanych przez obywateli Federacji celem rozwoju nauki, magii i handlu. Ów bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki Federacji.
Choć w wyniku nadania powstało wiele kompanii żadna nie dorównuje sile CdNM, która jasno wybiła się na prowadzenie w finansowym wyścigu. Compagnie de Nouvelle Magies specjalizuje się w zakresie jaki sami określają „Nową Magią” to jest zastosowaniem Magii Akademickiej oraz Alchemii w produkcji maszyn magicznych, zaklęć trwałych, zaklęć wielkopowierzchniowych oraz środków magiczno-alchemicznych. Kompania zrzesza zatem zarówno światłych wynalazców jak sprytnych biznesmenów, jedni dostarczają produktu, zaś drudzy pracują nad jego sprzedaniem z rzadkimi przypadkami omnibusów zdolnych poradzić sobie na obydwu polach. Dzięki powiązaniom z licznymi poważanymi instytucjami badawczymi, których czołowi przedstawiciele nie raz przeszli do samej CdNM kompania może poszczycić się największą ilością opracowanych, sprawdzonych i sprzedanych produktów, bijąc na głowę akademie i uniwersytety w tempie produkcji.
To zaś tylko przyspiesza, bowiem innowacje napędzają popyt. Niejeden arystokrata przekonał się, iż utrzymywanie konkurencji z sąsiadem pod względem produkcji rolnej wymaga zakupienia tych samych co ów sąsiad zaklęć i maszyn magicznych. Kopalnie prześcigają się w kontraktach na trwałe zaklęcia pompujące powietrze w tunele, czy maszyny magiczne zdolne wykrywać kruszce. Samo istnienie kompanii i jej rozwiązań pozwoliło na powołanie innych korporacji, jak choćby Acierie Federale, Huty Federacji, która nie istniałaby bez pieców i tygli zdolnych utrzymać jednostajną temperaturę, czy pras mecha-magicznych, niezależnych od dawnych urządzeń wodnych.
Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku.