Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie: Różnice pomiędzy wersjami

m
m
Linia 5: Linia 5:
  
 
==Organizacja==
 
==Organizacja==
Kompania została założona zgodnie z nadaniem i prawem zawartym w Książęcej Karcie Innowacji i Rozwoju. W myśl jej zapisów formalną głową korporacji, zdolną ją zawsze rozwiązać lub znacjonalizować jest obecnie rządzący książę protektor, jednakże taka decyzja musiałaby być poprzedzona dowodami świadczącymi o złamaniu prawa przez CdNM. Prócz tego kompania jest całkowicie w rękach ludzi podzielonych na dwa główne dwory: dwór dyrektorów oraz dwór udziałowców. Ten pierwszy to pracownicy korporacji zajmujący najwyższe szczeble, to oni podejmują decyzje o działaniach CdNM. Drugi, dwór udziałowców to zbiór wszystkich ludzi posiadających udziały w papierach wartościowych korporacji, służą oni radą dworowi dyrektorów, mogą głosowaniem odwoływać jego członków, powoływać nowych, oraz wpływać na zarządzanie korporacją.
+
Kompania została założona zgodnie z nadaniem i prawem zawartym w Książęcej Karcie Innowacji i Rozwoju. W myśl jej zapisów formalną głową korporacji, zdolną ją zawsze rozwiązać lub znacjonalizować miał być obecnie rządzący książę protektor, jednakże taka decyzja musiałaby być poprzedzona dowodami świadczącymi o złamaniu prawa przez CdNM. Prócz tego kompania miała być całkowicie w rękach ludzi podzielonych na dwa główne dwory: dwór dyrektorów oraz dwór udziałowców. Ten pierwszy to pracownicy korporacji zajmujący najwyższe szczeble, to oni podejmują decyzje o działaniach CdNM. Drugi, dwór udziałowców, to zbiór wszystkich ludzi posiadających udziały w papierach wartościowych korporacji, służą oni radą dworowi dyrektorów, mogą głosowaniem odwoływać jego członków, powoływać nowych, oraz wpływać na zarządzanie korporacją. Prócz tego kompania dzieliła się dalej na dwory wykonawcze, zajmujące się określoną dziedziną, jak na przykład Dwór Magii Ognia, lub Dwór Alchemii, oraz na domy które zajmują się dystrybucją, handlem i umowami na danym obszarze, jak na przykład Dom Kompanii w Akwirgranie. To właśnie domy są frontem Compagnie de Nouvelle Magies, z ich pracownikami styczność ma przeciętny interesant, zaś ich zakładanie jest kluczowym elementem strategii rozwojowej korporacji.
Prócz tego kompania dzieli się dalej na dwory wykonawcze, zajmujące się określoną dziedziną, jak na przykład Dwór Magii Ognia, lub Dwór Alchemii, oraz na domy które zajmują się dystrybucją, handlem i umowami na danym obszarze, jak na przykład Dom Kompanii w Akwirgranie. To właśnie domy są frontem Compagnie de Nouvelle Magies z ich pracownikami styczność ma przeciętny interesant, zaś ich zakładanie jest kluczowym elementem strategii rozwojowej korporacji.
 
  
Oprócz powyższych formalnych części kompania zatrudnia wiele innych osób, tragarzy, woźniców, kapitanów, rzemieślników, etc, etc. Nie jest też żadną tajemnicą iż kompania posiada kontrakt na ochronę Ormurinu, jak również do sekretów nie należy fakt, iż lobbuje przed księciem protektorem o prawo do utworzenia własnych sił zbrojnych dla ochrony rosnących interesów CdNM.
+
Oprócz powyższych formalnych części kompania zatrudnia wiele innych osób, tragarzy, woźniców, kapitanów, rzemieślników, etc, etc. Nie jest też żadną tajemnicą iż kompania posiada kontrakt z [[Ormurin|Ormurinem]], dotyczący ochrony, jak również do sekretów nie należy fakt, iż lobbuje przed księciem protektorem o prawo do utworzenia własnych sił zbrojnych dla ochrony rosnących interesów CdNM.
 +
 
 +
=== Wielkie zmiany ===
 +
 
 +
W swojej pierwotnej formie Kompania miała być narzędziem rozwoju Federacji. Po dwóch latach jej działania stało się boleśnie jasne, że [[Wergundia|Federacja]], będąca w stanie wojny domowej, a do tego obciążona oblężeniem Visnohory, nie jest w stanie finansować tak gigantycznego projektu. Jednocześnie zwierzchnictwo księcia-protektora nad spółką stanowiło gigantyczny hamulec, powstrzymujący zagranicznych inwestorów przed zaangażowaniem w projekt, który w każdej chwili mógł zostać przejęty przez państwo wergundzkie. <br>
 +
Ostatecznie w 943 r. podjęto drastyczną decyzję. <br>
 +
Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółką, zastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającej. W jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i dworu udziałowców, z czego każda z tych stron posiadała 49% udziałów. Pakiet pozostałych 2% pozostał nieprzydzielony - nowy statut zakładał, że owe decydujące 2% zostanie rozdzielony proporcjonalnie na tyle części, ile jest znanych makro-węzłów geomantycznych, z uwzględnieniem ich stopnia. Każdy kraj, który zdecydował o wydzierżawieniu Kompanii swoich węzłów geomantycznych, miał prawo do kontroli takiego procentu pakietu, jaki odpowiadał wartości  węzła, oczywiście niezależnie od bilateralnych ustaleń samej umowy dzierżawnej.
 +
 
 +
Ta decyzja stała się punktem zwrotnym dla Kompanii. <br>
 +
Międzynarodowi inwestorzy zyskali dużo większą gwarancję, że ich pieniądze nie staną się narzędziem budowy wergundzkiego imperium. Federacja wciąż miała uprzywilejowaną pozycję, choćby dlatego, że większość Domów Kompanii składała się etnicznie z Wergundów, stan ten jednak stopniowo ulegał zmianie, zwłaszcza gdy Kompania zaczęła rozwijać nowe placówki badawcze w innych krajach. <br>
 +
Pierwsze pakiety Dworu Właścicieli, jak to określono, zakupiła [[Liryzja]], kraj związkowy Federacji Wergundzkiej, oraz [[Styria]], zawierając z Kompanią umowę dotyczącą Węzła Kotalaud.
 +
 
 +
Mogłoby się zdawać, że [[Wergundia]] straciła, oddając kontrolę nad tak prężnie rozwijającą się korporacją. Takie jednak były warunki rynkowe - bez tego Kompania nie mogłaby się rozwinąć do poziomu światowego. W rękach Federacji pozostał istotny pakiet udziałów oraz ściśle współpracujący z Kompanią [[Instytut Badań Magicznych]]. Choć niezależna, Kompania wciąż walnie przyczyniała się do rozwoju technologii magicznych na wergundzkich ziemiach.
 +
 
 +
Dzięki temu, że Kompania otworzyła się na nowych inwestorów, szybko zmierzała do tego, żeby stać się potentatem i absolutną potęgą nowego rynku. Pierwotnie powstała jako spółka skarbu wergundzkiego, jednak po zmianach w statucie kompania stała się prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem. <br>
 +
Nie przeszkadzało to w ścisłej współpracy z wergundzkim Instytutem Badań Magicznych - Kompania przyjęła założenie ścisłej kodyfikacji współpracy z każdym innym podmiotem, umowy, które zawierała, zawsze jasno określały zakres praw i możliwości.
 +
 
 +
Zyskawszy także pełną niezależność od korony wergundzkiej, Kompania powołała własne oddziały ochrony.
  
 
== Polityka i Rekrutacja ==
 
== Polityka i Rekrutacja ==
  
Choć Compagnie de Nouvelle Magies jest zdecydowanie Wergundzką korporacją i nie wstydzi się tego to utrzymuje, że nie jest tworem federalnym, a zatem jest niezależna od państwa Wergundzkiego. Owa polityka może wynikać z przekonań założycieli i udziałowców, jednak najpewniej wynika przede wszystkim z chęci wejścia na rynki znajdujące się po za Sojuszem Państw Północy, konkretnie w Pakcie Wedry. By podkreślić swoją odrębność od Federacji korporacja przyjmuje członków dowolnej narodowości, oczyści pod warunkiem posiadania odpowiednich kompetencji i braku kryminalnego bagażu. W wielu miastach na całej Północy znaleźć można plakaty wzywające by już dziś udać się do lokalnego Domu Kompanii i rozpocząć swoją karierę już dziś.
+
Choć z racji swojego pochodzenia wśród członków Kompanii przeważają Wergundowie, to korporacja od samego początku przyjmuje członków dowolnej narodowości, selekcjonowanych pod kątem posiadania odpowiednich kompetencji i braku kryminalnego bagażu. W wielu miastach na całej Północy znaleźć można plakaty wzywające by już dziś udać się do lokalnego Domu Kompanii i rozpocząć swoją karierę już dziś. Po zmianach statutu procent ludzi Kompanii o pochodzeniu innym niż wergundzkie stanowczo wzrosła, a w korporacji zaczęto forsować etos apolityczności niezależności od wszelkich więzi narodowych.
 +
 
 +
== Postęp ==
 +
Przez kilka lat Kompania zdobyła olbrzymią renomę. Wynalazki i wyniki badań, jakie spektakularnie prezentowano światu, były na tyle efektowne, by przyciągnąć uwagę najbogatszych i najpotężniejszych. <br>
 +
W 943 r. Kompania zawarła umowy z kilkoma państwami, między innymi ze Styrią, OFirem i Laro, obejmujące obsługę węzłów geomantycznych. Prywatni odbiorcy natomiast najczęściej zawierali umowy związane z korzystaniem z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. <br>
 +
Kompania Nowej Magii w kilka lat stała się prawdziwym pionierem i rozsadnikiem nowoczesności.
 +
 
 +
Nowe wynalazki, opatentowane przez Kompanię:
 +
* '''przekaz dźwięku i obrazu''' - zaprezentowany po raz pierwszy w 941 r. na Fiordzie wynalazek, nazwany lumiwizją. Dzięki dwóm urządzeniom, równolegle zamontowanym na dwóch węzłach geomantycznych, pozwala przesłać między tymi dwoma punktami obraz i dźwięk. Podstawowa wersja wynalazku dotyczyła tego rodzaju komunikacji tylko między głównymi węzłami sieci.
 +
* przekaz materii - coś, co w najbardziej popularnej wersji nazywane jest portalem lub teleportem. Schemat takiego połączenia pomiędzy pomniejszymi węzłami geosiatki opracowała mistrzyni Meredith z Instytutu Badań Magicznych, patent został zakupiony przez Kompanię i jest rozwijany. 
 +
* '''stabilizacja i destabilizacja węzła (zjawisko), przeciążenia''' - wiedza o występowaniu takich zjawisk pojawiła się wraz z obserwacją poszczególnych punktów geosiatki. Energia, płynąca w sieci geomantycznej, jest w nieustannym ruchu, który jest w pewien sposób uporządkowany. Zaburzenie tego porządku poprzez odpowiednio dobrane i odpowiednio silne impulsy może spowodować rozedrganie i rozchwianie obszaru wokół konkretnego węzła, uniemożliwiając jakiekolwiek czerpanie z niego energii. <br>Około 942 r. pojawiły się już schematy, pozwalające ustabilizować węzeł. Niedługo po tym pojaiwły się także informacje o możliwości rozchwiania węzła, w wyniku czego Kompania ogłosiła prace nad systemami chroniącymi węzły przed takimi impulsami. Na początku 944 r. ogłoszono pierwsze przetargi.
 +
* '''systemy zabezpieczające''' - skoro pojawiła się możliwość przesyłu materii, obrazu i impulsu energii, musiały pojawić się także obawy przed niechcianą ingerencją w obrębie węzłów. Nagle więc stały się potrzebne urządzenia, które ostrzegałyby lub wręcz blokowały każde niepożądane użycie węzła. Takie systemy Kompania Nowej Magii  zaoferowała rządom państw, posiadających węzły główne na swoich terytoriach, w 943 r. 
 +
* '''kumulacja energetyczna''' - pierwsze takie wykorzystanie geosieci nastąpiło podczas rytuału w Bibraktborgu. Wypchnięte z sąsiednich węzłów impulsy energii zostały skumulowane na skrzyżowaniu żył i pobrane celem zasilenia wielkiej operacji magicznej, jaką była sieć ochronna Ei. <br>Kumulacja jest zjawiskiem chwilowym, fale energii, które nie zostają zużyte natychmiastowo, rozchodząc się dalej w żyłach geosiatki. Zależnie od kierunków, w których rozchodzi się energia, występuje ryzyko interferencji fal, powodującej miejscowe destabilizacje geosieci.
 +
* '''systemy wykrywania geosiatki''' - przy galopującym rozwoju magicznej technologii tradycyjne sposoby wykrywania intersekcji przestały być wystarczające. To, co dotychczas służyło magom za źródła energii, było w istocie dwojakiego rodzaju punktami na mikrogeosiatce - skrzyżowaniami włókien lub mikrowęzłami. W 943 r. Kompania opatentowała i wprowadziła na rynek proste urządzenia, emitujące impuls maniczny i odbierające minimalne, niewyczuwalne dla ludzkiego czy elfiego umysłu fale. Dzięki temu urządzeniu znając chociaż jedną intersekcję można było z czasem precyzyjnie wytyczyć przebieg włókien mikrosiatki.
 +
* '''pierwsze stałe urządzenia''' - na przestrzeni lat 941-944 Kompania opatentowała i wprowadziła na rynek pierwsze zasilane magią urządzenia. Pierwszym z nich, ogłoszonym i uroczyście zaprezentowanym, była pogłębiarka, urządzenie wybierające muliste dno w kanałach Nowej Birki. Urządzenie przyspieszyło budowę nowego portu, jak oceniano, o przynajmniej 10 lat. W kolejnych latach pojawiły się olbrzymie samobieżne pojazdy, poruszające się wzdłuż głównych żył geosiatki, urządzenia lewitujące ponad powierzchnią ziemi, wykorzystywane do patrolowania i kartografii, urządzenia produkujące ciepło, wiatr oraz światło. Choć stanowiły odpowiedź na zapotrzebowania rynkowe, w większości były niedostępne dla kieszeni zwykłego człowieka.

Wersja z 13:26, 17 lut 2022

Informacje ogólne
Informacje szczegółowe


Przez ambicję do postępu
—Motto Compagnie de Nouvelle Magies


Organizacja

Kompania została założona zgodnie z nadaniem i prawem zawartym w Książęcej Karcie Innowacji i Rozwoju. W myśl jej zapisów formalną głową korporacji, zdolną ją zawsze rozwiązać lub znacjonalizować miał być obecnie rządzący książę protektor, jednakże taka decyzja musiałaby być poprzedzona dowodami świadczącymi o złamaniu prawa przez CdNM. Prócz tego kompania miała być całkowicie w rękach ludzi podzielonych na dwa główne dwory: dwór dyrektorów oraz dwór udziałowców. Ten pierwszy to pracownicy korporacji zajmujący najwyższe szczeble, to oni podejmują decyzje o działaniach CdNM. Drugi, dwór udziałowców, to zbiór wszystkich ludzi posiadających udziały w papierach wartościowych korporacji, służą oni radą dworowi dyrektorów, mogą głosowaniem odwoływać jego członków, powoływać nowych, oraz wpływać na zarządzanie korporacją. Prócz tego kompania dzieliła się dalej na dwory wykonawcze, zajmujące się określoną dziedziną, jak na przykład Dwór Magii Ognia, lub Dwór Alchemii, oraz na domy które zajmują się dystrybucją, handlem i umowami na danym obszarze, jak na przykład Dom Kompanii w Akwirgranie. To właśnie domy są frontem Compagnie de Nouvelle Magies, z ich pracownikami styczność ma przeciętny interesant, zaś ich zakładanie jest kluczowym elementem strategii rozwojowej korporacji.

Oprócz powyższych formalnych części kompania zatrudnia wiele innych osób, tragarzy, woźniców, kapitanów, rzemieślników, etc, etc. Nie jest też żadną tajemnicą iż kompania posiada kontrakt z Ormurinem, dotyczący ochrony, jak również do sekretów nie należy fakt, iż lobbuje przed księciem protektorem o prawo do utworzenia własnych sił zbrojnych dla ochrony rosnących interesów CdNM.

Wielkie zmiany

W swojej pierwotnej formie Kompania miała być narzędziem rozwoju Federacji. Po dwóch latach jej działania stało się boleśnie jasne, że Federacja, będąca w stanie wojny domowej, a do tego obciążona oblężeniem Visnohory, nie jest w stanie finansować tak gigantycznego projektu. Jednocześnie zwierzchnictwo księcia-protektora nad spółką stanowiło gigantyczny hamulec, powstrzymujący zagranicznych inwestorów przed zaangażowaniem w projekt, który w każdej chwili mógł zostać przejęty przez państwo wergundzkie.
Ostatecznie w 943 r. podjęto drastyczną decyzję.
Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółką, zastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającej. W jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i dworu udziałowców, z czego każda z tych stron posiadała 49% udziałów. Pakiet pozostałych 2% pozostał nieprzydzielony - nowy statut zakładał, że owe decydujące 2% zostanie rozdzielony proporcjonalnie na tyle części, ile jest znanych makro-węzłów geomantycznych, z uwzględnieniem ich stopnia. Każdy kraj, który zdecydował o wydzierżawieniu Kompanii swoich węzłów geomantycznych, miał prawo do kontroli takiego procentu pakietu, jaki odpowiadał wartości węzła, oczywiście niezależnie od bilateralnych ustaleń samej umowy dzierżawnej.

Ta decyzja stała się punktem zwrotnym dla Kompanii.
Międzynarodowi inwestorzy zyskali dużo większą gwarancję, że ich pieniądze nie staną się narzędziem budowy wergundzkiego imperium. Federacja wciąż miała uprzywilejowaną pozycję, choćby dlatego, że większość Domów Kompanii składała się etnicznie z Wergundów, stan ten jednak stopniowo ulegał zmianie, zwłaszcza gdy Kompania zaczęła rozwijać nowe placówki badawcze w innych krajach.
Pierwsze pakiety Dworu Właścicieli, jak to określono, zakupiła Liryzja, kraj związkowy Federacji Wergundzkiej, oraz Styria, zawierając z Kompanią umowę dotyczącą Węzła Kotalaud.

Mogłoby się zdawać, że Wergundia straciła, oddając kontrolę nad tak prężnie rozwijającą się korporacją. Takie jednak były warunki rynkowe - bez tego Kompania nie mogłaby się rozwinąć do poziomu światowego. W rękach Federacji pozostał istotny pakiet udziałów oraz ściśle współpracujący z Kompanią Instytut Badań Magicznych. Choć niezależna, Kompania wciąż walnie przyczyniała się do rozwoju technologii magicznych na wergundzkich ziemiach.

Dzięki temu, że Kompania otworzyła się na nowych inwestorów, szybko zmierzała do tego, żeby stać się potentatem i absolutną potęgą nowego rynku. Pierwotnie powstała jako spółka skarbu wergundzkiego, jednak po zmianach w statucie kompania stała się prawdziwie międzynarodowym przedsięwzięciem.
Nie przeszkadzało to w ścisłej współpracy z wergundzkim Instytutem Badań Magicznych - Kompania przyjęła założenie ścisłej kodyfikacji współpracy z każdym innym podmiotem, umowy, które zawierała, zawsze jasno określały zakres praw i możliwości.

Zyskawszy także pełną niezależność od korony wergundzkiej, Kompania powołała własne oddziały ochrony.

Polityka i Rekrutacja

Choć z racji swojego pochodzenia wśród członków Kompanii przeważają Wergundowie, to korporacja od samego początku przyjmuje członków dowolnej narodowości, selekcjonowanych pod kątem posiadania odpowiednich kompetencji i braku kryminalnego bagażu. W wielu miastach na całej Północy znaleźć można plakaty wzywające by już dziś udać się do lokalnego Domu Kompanii i rozpocząć swoją karierę już dziś. Po zmianach statutu procent ludzi Kompanii o pochodzeniu innym niż wergundzkie stanowczo wzrosła, a w korporacji zaczęto forsować etos apolityczności niezależności od wszelkich więzi narodowych.

Postęp

Przez kilka lat Kompania zdobyła olbrzymią renomę. Wynalazki i wyniki badań, jakie spektakularnie prezentowano światu, były na tyle efektowne, by przyciągnąć uwagę najbogatszych i najpotężniejszych.
W 943 r. Kompania zawarła umowy z kilkoma państwami, między innymi ze Styrią, OFirem i Laro, obejmujące obsługę węzłów geomantycznych. Prywatni odbiorcy natomiast najczęściej zawierali umowy związane z korzystaniem z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Kompania Nowej Magii w kilka lat stała się prawdziwym pionierem i rozsadnikiem nowoczesności.

Nowe wynalazki, opatentowane przez Kompanię:

  • przekaz dźwięku i obrazu - zaprezentowany po raz pierwszy w 941 r. na Fiordzie wynalazek, nazwany lumiwizją. Dzięki dwóm urządzeniom, równolegle zamontowanym na dwóch węzłach geomantycznych, pozwala przesłać między tymi dwoma punktami obraz i dźwięk. Podstawowa wersja wynalazku dotyczyła tego rodzaju komunikacji tylko między głównymi węzłami sieci.
  • przekaz materii - coś, co w najbardziej popularnej wersji nazywane jest portalem lub teleportem. Schemat takiego połączenia pomiędzy pomniejszymi węzłami geosiatki opracowała mistrzyni Meredith z Instytutu Badań Magicznych, patent został zakupiony przez Kompanię i jest rozwijany.
  • stabilizacja i destabilizacja węzła (zjawisko), przeciążenia - wiedza o występowaniu takich zjawisk pojawiła się wraz z obserwacją poszczególnych punktów geosiatki. Energia, płynąca w sieci geomantycznej, jest w nieustannym ruchu, który jest w pewien sposób uporządkowany. Zaburzenie tego porządku poprzez odpowiednio dobrane i odpowiednio silne impulsy może spowodować rozedrganie i rozchwianie obszaru wokół konkretnego węzła, uniemożliwiając jakiekolwiek czerpanie z niego energii.
    Około 942 r. pojawiły się już schematy, pozwalające ustabilizować węzeł. Niedługo po tym pojaiwły się także informacje o możliwości rozchwiania węzła, w wyniku czego Kompania ogłosiła prace nad systemami chroniącymi węzły przed takimi impulsami. Na początku 944 r. ogłoszono pierwsze przetargi.
  • systemy zabezpieczające - skoro pojawiła się możliwość przesyłu materii, obrazu i impulsu energii, musiały pojawić się także obawy przed niechcianą ingerencją w obrębie węzłów. Nagle więc stały się potrzebne urządzenia, które ostrzegałyby lub wręcz blokowały każde niepożądane użycie węzła. Takie systemy Kompania Nowej Magii zaoferowała rządom państw, posiadających węzły główne na swoich terytoriach, w 943 r.
  • kumulacja energetyczna - pierwsze takie wykorzystanie geosieci nastąpiło podczas rytuału w Bibraktborgu. Wypchnięte z sąsiednich węzłów impulsy energii zostały skumulowane na skrzyżowaniu żył i pobrane celem zasilenia wielkiej operacji magicznej, jaką była sieć ochronna Ei.
    Kumulacja jest zjawiskiem chwilowym, fale energii, które nie zostają zużyte natychmiastowo, rozchodząc się dalej w żyłach geosiatki. Zależnie od kierunków, w których rozchodzi się energia, występuje ryzyko interferencji fal, powodującej miejscowe destabilizacje geosieci.
  • systemy wykrywania geosiatki - przy galopującym rozwoju magicznej technologii tradycyjne sposoby wykrywania intersekcji przestały być wystarczające. To, co dotychczas służyło magom za źródła energii, było w istocie dwojakiego rodzaju punktami na mikrogeosiatce - skrzyżowaniami włókien lub mikrowęzłami. W 943 r. Kompania opatentowała i wprowadziła na rynek proste urządzenia, emitujące impuls maniczny i odbierające minimalne, niewyczuwalne dla ludzkiego czy elfiego umysłu fale. Dzięki temu urządzeniu znając chociaż jedną intersekcję można było z czasem precyzyjnie wytyczyć przebieg włókien mikrosiatki.
  • pierwsze stałe urządzenia - na przestrzeni lat 941-944 Kompania opatentowała i wprowadziła na rynek pierwsze zasilane magią urządzenia. Pierwszym z nich, ogłoszonym i uroczyście zaprezentowanym, była pogłębiarka, urządzenie wybierające muliste dno w kanałach Nowej Birki. Urządzenie przyspieszyło budowę nowego portu, jak oceniano, o przynajmniej 10 lat. W kolejnych latach pojawiły się olbrzymie samobieżne pojazdy, poruszające się wzdłuż głównych żył geosiatki, urządzenia lewitujące ponad powierzchnią ziemi, wykorzystywane do patrolowania i kartografii, urządzenia produkujące ciepło, wiatr oraz światło. Choć stanowiły odpowiedź na zapotrzebowania rynkowe, w większości były niedostępne dla kieszeni zwykłego człowieka.