Zmiany

Ofir

Dodane 1941 bajtów, 16:31, 14 mar 2022
m
brak opisu edycji
*'''Szpieg''' – osoba szkolona do wykradania informacji, a także rozmaitych działań wywiadowczych i sabotażowych. Może na potrzeby misji przyjąć pozory dowolnej innej profesji, przejmując jej cechy - poza profesjami Intelektualistów. Ma szczególne możliwości opierania się atakom psionicznym.
*'''Paladyn''' - kapłan-wojownik Opiekunów należący jednego z wyznawanych w kraju bóstw:** [[Iureus|Iureusa]] (przynależność do [[Sędziowie Pięciu|Sędziów Pięciu]])** [[Velea|Velei]] * '''Egzorcysta''' - osoba wyszkolona do zakonuwalki z Eskhara z ramienia [[Trzech Przeciwko Szakalowi]]. Posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności, by móc mierzyć się z większością znanych demonów.
*'''Najemnik''' – gra tą profesją wymaga należenia do jednej z organizacji najemniczych i posiadania ich rekomendacji (najemnik otrzyma swoją rekomendację z początkiem gry), a także zawartego na czas gry kontraktu najemnego. Za najemnika nie jest uważana osoba, która na własną rękę wynajmuje się do obicia komuś twarzy (taka osoba jest uważana za bandytę).<br>Specjalizacje proponowane:
** strażnik – odpowiednik policjanta, do niego należy wymierzanie sprawiedliwości, reagowanie na łamanie prawa i działanie na jego służbie.
** łowca nagród – wojownik trudniący się chwytaniem lub eliminacją bandytów, skazanych wyrokiem sądów.
 ** łowca '''Łowca potworów ''' – wyspecjalizowany wojownik, wynajmowany przez władze, by zapewnić ludziom bezpieczeństwo ze strony groźnych stworzeń(UWAGA. Postać może pochodzić z tej nacji, jednak nauki mogła pobierać jedynie w [[Akademia Jastrzębiecka|Akademii Jastrzębieckiej]] lub w [[Kawerna|Kawernie]]).<br>Specjalizacje:** łowczy - wszechstronnie wyposażony oraz szkolony, by móc dostosować się do większości znanych zagrożeń** eterolog - badacz zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi oraz eterycznymi (''profesja dostępna jedynie dla postaci powiązanych z Akademią Jastrzębiecką!'')** członek zaplecza - profesja zależna od sytuacji (więcej na ten temat [[Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie#Podział sekcji|-> tutaj]])
*'''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry. <br>Specjalizacje:
Osoby, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji. W potyczce mogą ponieść '''3 rany''', nim padną.
*'''Kapłan Opiekunów''' - źródłem jego energii jest jeden jedno z 4 Opiekunów wyznawanych w tym kraju bóstw (nie można grać ma możliwości gry kapłanem MaviegoMavi) i składane mu modlitwy i ofiary, zaś ich mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.{{Układ wielokolumnowy | liczba = 2 |** [[Iureus]]** [[Velea]]** [[Ardate]]** [[Meris]]** [[Gabona]]}}
*'''Mag akademicki''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br>Specjalizacje:
** mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje się energią jednego żywiołu.
** mag bojowy – psionik - posługuje się energią wszystkich żywiołówodłamem magii życia, wyspecjalizowanym do działania na umysł. * '''Badacz geosiatki''' - osoba związana nierozłącznie z [[CdNM|Kompanią Nowej Magii]], ale tylko w zaklęciach ofensywnychposiadająca wiedzę na temat [[WSG|Wielkiej Sieci Geomantycznej]].<br>Specjalizacje:** psionikgeomanta - posługuje mag żywiołów zajmujący się magią powietrza, wyspecjalizowaną badaniami nad strukturą geosiatki oraz tworzeniem różdżek potrzebnych do działania magimaszyn** mag-inżynier - osoba posiadająca wiedzę oraz komponenty potrzebne do składania magimaszyn * '''Medyk''' – ten, który leczy rany i choroby na umysłbazie wiedzy i znajomości anatomii.<br>Specjalizacje:** lekarz - mag życia specjalizujący się w anatomii i medycynie** nekromanta medyk polowy/felczer istniejąca, choć zakazana prawnie forma magii, używającej odwróconej energii życia.posługuje się elementami alchemii i podstawową wiedzą na temat anatomii i medycyny pola bitwy
*'''Alchemik''' – sztuka komponowania materii tak, by otrzymać substancję o pożądanym działaniu. <br>Specjalizacje proponowane:
** truciciel – twórca trucizn.
*'''MedykBadacz śmierci (nekromanta)''' – ten, który leczy rany i choroby naukowiec zajmujący się formą magii opartej na bazie wiedzy doświadczeniach i znajomości anatomii, przede wszystkim posługuje się magią badaniach naukowych dotyczących magii druidzkiej oraz istoty życia, ale zna również podstawy alchemii, jest obeznany w anatomii i chirurgii, którą wspomaga magicznieśmierci.** chirurg - biegły w anatomii Tego typu nekromancja jest legalna i alchemii medycznej** medyk polowy - posługuje się magią życiatolerowana na terenie tego kraju, elementami alchemii i pobieżną wiedzą o anatomiichoć obarczona całą masą kruczków prawnych.
=== Wolni ===
** myśliwy – handlujący futrami upolowanych zwierząt.
** przewodnik – karawan handlowych i osadniczych.
 
* '''Wyznawca Fortuny''' - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu). Kult Fortuny jest w pełni legalny na terenie Ofiru.
 
* '''Kultysta Szakala''' - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.
{{RamkaMail}}
[[Kategoria:Nacje]]