Qa - upadek starożytnych i przebudzenie współczesnych: Różnice pomiędzy wersjami

m
m
Linia 2: Linia 2:
 
=== Starożytni ===
 
=== Starożytni ===
 
{{TabelaWątkowa|poczatek=2014|status=aktywny - permanentny|powiazania=[[Wojna Bogów, Rozdarcie, Przymierze]] z Opiekunami, [[Wielka Wojna]]}}
 
{{TabelaWątkowa|poczatek=2014|status=aktywny - permanentny|powiazania=[[Wojna Bogów, Rozdarcie, Przymierze]] z Opiekunami, [[Wielka Wojna]]}}
Choć dzieje starożytne są od obecnych czasów w świecie gry oddzielone kilkoma tysiącami lat i wielkim potopem, to kilka ludów znalazło drogę, by przedłużyć swoje istnienie. Tak stało się ze Styryjczykami, podobnie jest także z ludem Qarnachasayosyran. Wiele tysięcy lat temu zamieszkiwali dorzecze Yro, rozwijając tam bardzo zaawansowaną i pokojową cywilizację. Jako sąsiada mieli ekspansywne i drapieżne [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|Cesarstwo Styrii]], które w miarę rozwoju coraz silniej pogrążało się w degeneracji. Ludność starożytnego Qasyran była regularnie nękana najazdami, w których masowo brano jeńców, zamienianych następnie na niewolników. Wielu z nich kończyło jako ofiary krwawych rytuałów, odprawianych rzekomo ku czci bogów, na schodach styryjskich piramid.
+
Choć dzieje starożytne są od obecnych czasów w świecie gry oddzielone kilkoma tysiącami lat i wielkim potopem, to kilka ludów znalazło drogę, by przedłużyć swoje istnienie. Tak stało się ze Styryjczykami, podobnie jest także z ludem Qarnachasayosyran. Wiele tysięcy lat temu Qa zamieszkiwali dorzecze Yro, rozwijając tam bardzo zaawansowaną i pokojową cywilizację. Jako sąsiada mieli ekspansywne i drapieżne [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|Cesarstwo Styrii]], które w miarę rozwoju coraz silniej pogrążało się w degeneracji. Ludność starożytnego Qasyran była regularnie nękana najazdami, w których masowo brano jeńców, zmienianych następnie w niewolników. Wielu z nich kończyło jako ofiary krwawych rytuałów, odprawianych rzekomo ku czci bogów, na schodach styryjskich piramid.
  
 
=== Katastrofa ===
 
=== Katastrofa ===
Qasyran w poszukiwaniu sposobów obrony opracowało broń, potężną technologię, której użycie miało spowodować uderzenie w [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|Styrię]]. Zamiast tego broń, korzystająca z magnetyzmu ziemskiego, naruszyła stabilność Ei, przebiegunowując ziemię i zmieniając kąt nachylenia wobec słońca. W efekcie nastąpił gwałtowny wzrost temperatury, topnienie lodowców i podniesienie poziomu wód na planecie. Rozległe równiny na zachód od dzisiejszych wybrzeży zostało zalanych wodą. Pod wodą zginęły całe narody…
+
Qasyran w poszukiwaniu sposobów obrony opracowało broń, potężną technologię, której użycie miało pozwolićna pokonanie w [[Styria - kraj starożytnych nieumarłych|Styrii]]. Zamiast tego broń, korzystająca z magnetyzmu ziemskiego, naruszyła stabilność Ei, przebiegunowując ziemię i zmieniając jej kąt nachylenia wobec słońca. W efekcie nastąpił gwałtowny wzrost temperatury, topnienie lodowców i podniesienie poziomu wód na planecie. Rozległe równiny na zachód od dzisiejszych wybrzeży zostały zalane wodą. Pod wodą zginęły całe narody…
  
 
=== Zapomnienie ===
 
=== Zapomnienie ===
Naukowcy Qa przerazili się własnego dzieła, zwłaszcza, że gigantyczna katastrofa spowodowała także śmierć wielu ich rodaków. W obliczu globalnej apokalipsy, jaką sprowadzili, zdecydowali o drastycznym kroku – wyrzekli się cywilizacji. Wiedzę ludu Qa zdeponowano wewnątrz góry w skalnym sarkofagu, kolejne pokolenia żyły w nakazanym obyczajami rozproszeniu, na poziomie prymitywnym, nie mogąc budować niczego bardziej skomplikowanego niż szałas. Opracowano sposób anulowania pamięci o cywilizacji, tajemniczy strażnicy strzegli Tabu przed próbami poznania przeszłości.
+
Naukowcy Qa przerazili się własnego dzieła, zwłaszcza, że gigantyczna katastrofa spowodowała także śmierć wielu ich rodaków. W obliczu globalnej apokalipsy, jaką sprowadzili, zdecydowali o drastycznym kroku – wyrzekli się cywilizacji. Wiedzę ludu Qa zdeponowano wewnątrz góry w skalnym sarkofagu. Kolejne pokolenia żyły w nakazanym obyczajami rozproszeniu, na poziomie prymitywnym, nie mogąc budować niczego bardziej skomplikowanego niż szałas. Opracowano sposób anulowania pamięci o cywilizacji, a tajemniczy strażnicy strzegli Tabu przed próbami poznania przeszłości.
  
 
=== Kolonizacja Zapołudnia ===
 
=== Kolonizacja Zapołudnia ===
Około 900 r. (fabuła 2014 r) odkryto dawną ziemię Qa (wcześniej z powodu toksycznego zamkniętego obszaru Alta Tavar podróże na południe były niemożliwe), a na niej liczne prymitywne plemiona oraz wyjątkowy pierwiastek, nazwany popularnie [[Minerał|Minerałem]]. Jego wyjątkowe właściwości (magazynowanie many, wzmacnianie umiejętności magicznych człowieka) niestety wiązały się z wysokim zagrożeniem – [[Minerał]] promieniował i zetknięcie z nim było dla ludzi północy śmiertelne. Miejscowi z ludu Qa byli zaś na niego zupełnie odporni.
+
Około 900 r. (fabuła 2014 r) odkryto dawną ziemię Qa (wcześniej, z powodu toksycznego, zamkniętego obszaru Alta Tavar, podróże na południe były niemożliwe), a na niej liczne prymitywne plemiona oraz wyjątkowy pierwiastek, nazwany popularnie [[Minerał|Minerałem]]. Jego wyjątkowe właściwości (magazynowanie many, wzmacnianie umiejętności magicznych człowieka) wiązały się niestety z wysokim zagrożeniem – [[Minerał]] promieniował i zetknięcie z nim było dla ludzi północy śmiertelne. Miejscowi, z ludu Qa, byli zaś na niego zupełnie odporni.
  
Etap kolonizacji wiązał się z próbami zniewolenia ludu Qa i z okrutnymi próbami rozpracowania, dlaczego są odporni na Minerał.
+
Etap kolonizacji wiązał się z próbami zniewolenia ludu Qa i z okrutnymi próbami rozpracowania dlaczego są oni odporni na Minerał.
  
 
=== Neyestecae i Przypomnienie Pamięci (Nitemoc) ===
 
=== Neyestecae i Przypomnienie Pamięci (Nitemoc) ===
 
Na czele rozproszonych plemion stanęła charyzmatyczna przywódczyni, [[Kanon postaci#Postaci fabularne|Neyestecae]], nazwana ''Maiput'' – Siostrzyczką. W efekcie współpracy z kolonizatorami zyskała dostęp do sarkofagu, skrywającego tajemnice cywilizacji starożytnych, uznane przez nich za mało ważne. Zyskała także atrybuty, pozwalające na ponowne zjednoczenie niezwykle licznych plemion.
 
Na czele rozproszonych plemion stanęła charyzmatyczna przywódczyni, [[Kanon postaci#Postaci fabularne|Neyestecae]], nazwana ''Maiput'' – Siostrzyczką. W efekcie współpracy z kolonizatorami zyskała dostęp do sarkofagu, skrywającego tajemnice cywilizacji starożytnych, uznane przez nich za mało ważne. Zyskała także atrybuty, pozwalające na ponowne zjednoczenie niezwykle licznych plemion.
  
Po tym, jak przyjęła opiekę obudzonych boskich istot, przeprowadziła ogromny, nie mający precedensu, rytuał. Odnalazła ukrytą pod ziemią świątynię z gigantycznym minerałowym postumentem, centrum potężnej magii, która wymazała pamięć cywilizacji. Odwróciła ów rytuał, przywracając swoim rodakom pamięć i tożsamość, a także zaawansowanie cywilizacji. Niemal natychmiast, zmuszeni przez swoich bogów i żądni zemsty za krzywdy kolonizacji, wyruszyli na odwetową wojnę, I Wojnę o Północ.
+
Neyestecae przyjęła opiekę nowo obudzonych boskich istot i przeprowadziła ogromny, nie mający precedensu, rytuał. Odnalazła ukrytą pod ziemią świątynię z gigantycznym minerałowym postumentem, centrum potężnej magii, która wymazała pamięć cywilizacji. Odwróciła ów rytuał, przywracając swoim rodakom pamięć i tożsamość, a także zaawansowanie cywilizacji. Niemal natychmiast, zmuszeni przez swoich bogów i żądni zemsty za krzywdy kolonizacji, Qa wyruszyli na odwetową wojnę - I Wojnę o Północ.
  
Gorzką ironią był fakt, że w tej wojnie przyjęli okrutne praktyki swoich dawnych wrogów – ofiary z ludzi na schodach piramid – i upodobnili się do tych, których najbardziej nienawidzili.
+
Gorzką ironią był fakt, że w wojnie tej przyjęli oni okrutne praktyki swoich dawnych wrogów – ofiary z ludzi na schodach piramid – i upodobnili się do tych, których najbardziej nienawidzili.
  
 
Po Wojnie o Północ Qasyran rozpadło się na dwa kraje – Unię Plemion na południu oraz Imperium Qasyran na północy.
 
Po Wojnie o Północ Qasyran rozpadło się na dwa kraje – Unię Plemion na południu oraz Imperium Qasyran na północy.
  
 
[[Kategoria:Wątki świata gry]]
 
[[Kategoria:Wątki świata gry]]

Wersja z 21:29, 20 lut 2023

Starożytni

Wątki świata gry:
Qa - upadek starożytnych i przebudzenie współczesnych
Początek wątku: 2014
Status: aktywny - permanentny
Powiązania: Wojna Bogów, Rozdarcie, Przymierze z Opiekunami, Wielka Wojna

Choć dzieje starożytne są od obecnych czasów w świecie gry oddzielone kilkoma tysiącami lat i wielkim potopem, to kilka ludów znalazło drogę, by przedłużyć swoje istnienie. Tak stało się ze Styryjczykami, podobnie jest także z ludem Qarnachasayosyran. Wiele tysięcy lat temu Qa zamieszkiwali dorzecze Yro, rozwijając tam bardzo zaawansowaną i pokojową cywilizację. Jako sąsiada mieli ekspansywne i drapieżne Cesarstwo Styrii, które w miarę rozwoju coraz silniej pogrążało się w degeneracji. Ludność starożytnego Qasyran była regularnie nękana najazdami, w których masowo brano jeńców, zmienianych następnie w niewolników. Wielu z nich kończyło jako ofiary krwawych rytuałów, odprawianych rzekomo ku czci bogów, na schodach styryjskich piramid.

Katastrofa

Qasyran w poszukiwaniu sposobów obrony opracowało broń, potężną technologię, której użycie miało pozwolićna pokonanie w Styrii. Zamiast tego broń, korzystająca z magnetyzmu ziemskiego, naruszyła stabilność Ei, przebiegunowując ziemię i zmieniając jej kąt nachylenia wobec słońca. W efekcie nastąpił gwałtowny wzrost temperatury, topnienie lodowców i podniesienie poziomu wód na planecie. Rozległe równiny na zachód od dzisiejszych wybrzeży zostały zalane wodą. Pod wodą zginęły całe narody…

Zapomnienie

Naukowcy Qa przerazili się własnego dzieła, zwłaszcza, że gigantyczna katastrofa spowodowała także śmierć wielu ich rodaków. W obliczu globalnej apokalipsy, jaką sprowadzili, zdecydowali o drastycznym kroku – wyrzekli się cywilizacji. Wiedzę ludu Qa zdeponowano wewnątrz góry w skalnym sarkofagu. Kolejne pokolenia żyły w nakazanym obyczajami rozproszeniu, na poziomie prymitywnym, nie mogąc budować niczego bardziej skomplikowanego niż szałas. Opracowano sposób anulowania pamięci o cywilizacji, a tajemniczy strażnicy strzegli Tabu przed próbami poznania przeszłości.

Kolonizacja Zapołudnia

Około 900 r. (fabuła 2014 r) odkryto dawną ziemię Qa (wcześniej, z powodu toksycznego, zamkniętego obszaru Alta Tavar, podróże na południe były niemożliwe), a na niej liczne prymitywne plemiona oraz wyjątkowy pierwiastek, nazwany popularnie Minerałem. Jego wyjątkowe właściwości (magazynowanie many, wzmacnianie umiejętności magicznych człowieka) wiązały się niestety z wysokim zagrożeniem – Minerał promieniował i zetknięcie z nim było dla ludzi północy śmiertelne. Miejscowi, z ludu Qa, byli zaś na niego zupełnie odporni.

Etap kolonizacji wiązał się z próbami zniewolenia ludu Qa i z okrutnymi próbami rozpracowania dlaczego są oni odporni na Minerał.

Neyestecae i Przypomnienie Pamięci (Nitemoc)

Na czele rozproszonych plemion stanęła charyzmatyczna przywódczyni, Neyestecae, nazwana Maiput – Siostrzyczką. W efekcie współpracy z kolonizatorami zyskała dostęp do sarkofagu, skrywającego tajemnice cywilizacji starożytnych, uznane przez nich za mało ważne. Zyskała także atrybuty, pozwalające na ponowne zjednoczenie niezwykle licznych plemion.

Neyestecae przyjęła opiekę nowo obudzonych boskich istot i przeprowadziła ogromny, nie mający precedensu, rytuał. Odnalazła ukrytą pod ziemią świątynię z gigantycznym minerałowym postumentem, centrum potężnej magii, która wymazała pamięć cywilizacji. Odwróciła ów rytuał, przywracając swoim rodakom pamięć i tożsamość, a także zaawansowanie cywilizacji. Niemal natychmiast, zmuszeni przez swoich bogów i żądni zemsty za krzywdy kolonizacji, Qa wyruszyli na odwetową wojnę - I Wojnę o Północ.

Gorzką ironią był fakt, że w wojnie tej przyjęli oni okrutne praktyki swoich dawnych wrogów – ofiary z ludzi na schodach piramid – i upodobnili się do tych, których najbardziej nienawidzili.

Po Wojnie o Północ Qasyran rozpadło się na dwa kraje – Unię Plemion na południu oraz Imperium Qasyran na północy.