Zmiany

Terala

Dodane 2355 bajtów, 16:30, 14 mar 2022
m
brak opisu edycji
** strażnik – odpowiednik policjanta, do niego należy wymierzanie sprawiedliwości, reagowanie na łamanie prawa i działanie na jego służbie.
** łowca nagród – wojownik trudniący się chwytaniem lub eliminacją bandytów, skazanych wyrokiem sądów.
 ** łowca '''Łowca potworów ''' – wyspecjalizowany wojownik, wynajmowany przez władze, by zapewnić ludziom bezpieczeństwo ze strony groźnych stworzeń(UWAGA. Postać może pochodzić z tej nacji, jednak nauki mogła pobierać jedynie w [[Akademia Jastrzębiecka|Akademii Jastrzębieckiej]]). <br>Specjalizacje:** łowczy - wszechstronnie wyposażony oraz szkolony, by móc dostosować się do większości znanych zagrożeń** eterolog - badacz zagrożeń związanych z duchami, istotami nieumarłymi oraz eterycznymi (''profesja dostępna jedynie dla postaci powiązanych z Akademią Jastrzębiecką!'')** członek zaplecza - profesja zależna od sytuacji (więcej na ten temat [[Akademia Jastrzębiecka/Rozszerzenie#Podział sekcji|-> tutaj]]) * '''Egzorcysta''' - osoba wyszkolona do walki z Eskhara z ramienia [[Trzech Przeciwko Szakalowi]].Posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności, by móc mierzyć się z większością znanych demonów. * '''Paladyn''' - kapłan-wojownik jednego z wyznawanych w kraju bóstw:** [[Iureus|Iureusa]] (przynależność do [[Sędziowie Pięciu|Sędziów Pięciu]])** [[Velea|Velei]]** [[Hern|Herna]]** [[Modwit|Rugiewita]] (przynależność do [[Bractwo Tarczy Rugiewita|Bractwa Tarczy Rugiewita]])
*'''Bandyta''' – wojownik zarabiający na atakowaniu innych wbrew prawu i moralności. Musi liczyć się z tym, że będzie ścigany na terenie gry. <br>Specjalizacje:
Osoby, które lata swojego życia poświęciły na przyswojenie sztuki swojego zawodu. Mają do dyspozycji pisemny zasób wiedzy o swojej profesji. W potyczce mogą ponieść '''3 rany''', nim padną.
*'''Kapłan''' - źródłem jego energii jest Modwit, Tavar albo jeden jedno z czterech Opiekunów wyznawanych w tym kraju bóstw (nie ma możliwości gry kapłanem Mavi) i składane mu modlitwy i ofiary, zaś ich mocy używa poprzez psalmy i inkantacje.{{Układ wielokolumnowy | liczba = 2 |** [[Iureus]]** [[Velea]]** [[Ardate]]** [[Meris]]** [[Modwit]]** [[Tavar]]** [[Gabona]]** [[Hern]]}}* '''Mag akademicki''' - źródłem jego energii jest moc żywiołów, pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęcia. <br>Specjalizacje:** mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje się energią jednego żywiołu.** psionik - posługuje się odłamem magii życia, wyspecjalizowanym do działania na umysł.
*'''Mag akademickiBadacz geosiatki''' - źródłem jego energii jest moc żywiołówosoba związana nierozłącznie z [[CdNM|Kompanią Nowej Magii]], pobierana w rytuałach, a efektem – składane z odpowiednich słów zaklęciaposiadająca wiedzę na temat [[WSG|Wielkiej Sieci Geomantycznej]]. <br>Specjalizacje:** geomanta - mag wody/powietrza/ziemi/ognia – posługuje żywiołów zajmujący się energią jednego żywiołu.badaniami nad strukturą geosiatki oraz tworzeniem różdżek potrzebnych do działania magimaszyn** psionikmag- posługuje się magią powietrza, wyspecjalizowaną inżynier - osoba posiadająca wiedzę oraz komponenty potrzebne do działania na umysł.** nekromanta – istniejąca, choć zakazana prawnie forma magii, używającej odwróconej energii życia.składania magimaszyn
*'''Czarownik''' - magia pierwotna, której nauczyć można się wyłącznie od osobistego przewodnika. Nie ma zapisanych zasad, działa na gotowych formach i intuicji. <br>Specjalizacje proponowane:
** truciciel – twórca trucizn.
*'''Medyk''' – ten, który leczy rany i choroby na bazie wiedzy i znajomości anatomii, przede wszystkim . <br>Specjalizacje:** lekarz - mag życia specjalizujący się w anatomii i medycynie** medyk polowy/felczer – posługuje się magią życia, ale zna również podstawy elementami alchemii, jest obeznany w i podstawową wiedzą na temat anatomii i chirurgii, którą wspomaga magicznie.medycyny pola bitwy
*'''Druid''' - związany z magią pierwotną, a konkretnie Matką Naturą. Kontroluje jej materię za pomocą zaklęć i wyjątkowego systemu znaków, oghamu.
* '''Badacz śmierci (nekromanta)''' – naukowiec zajmujący się istniejącą, choć szemraną prawnie na terenie tego kraju formą magii opartej na doświadczeniach i badaniach naukowych dotyczących magii druidzkiej oraz istoty życia i śmierci. *'''Szaman''' - osoba mająca kontakt z duchami objawiającymi się w postaci zwierząt. Najczęściej na terenie Terali są spotykani szamani zwierząt leśnych: dzik, sarna. Oraz ; oraz ptaków: orzeł, kruk.
=== Wolni ===
** myśliwy – handlujący futrami upolowanych zwierząt.
** przewodnik – karawan handlowych i osadniczych.
 
* '''Wyznawca Fortuny''' - bardziej cecha niż profesja, gdyż wyznawcą Fortuny może zostać każdy (poza kapłanami oraz paladynami). Składanie małych ofiar Fortunie może poskutkować jej zainteresowaniem (co może wyjść na dobre lub złe składającemu), jest jednak szemrane prawnie w tym kraju i potępiane przez Bractwo Tarczy Rugiewita.
 
* '''Kultysta Szakala''' - kult Swarta-Szakala jest nielegalny i ścigany przez różne organizacje i prawo tego kraju.
{{RamkaMail}}
[[Kategoria:Nacje]]