Otwórz menu główne

Zmiany

Smocza Kompania

Dodane 482 bajty, 12:42, 17 lut 2022
m
brak opisu edycji
|wielkosc= Średnia
|zasieg= Cały Świat
|powiazania= Zależy od zlecenia}}O organizacji mówi się, że zrzesza poszukiwaczy skarbów, nie jest to jednak w pełni prawda. Smocza Kompania to sprawnie działająca machina, w skład której wchodzą archiwiści, historycy, archeolodzy, naukowcy, alchemicy, minerzy, kartografowie, magowie, doskonale wyszkoleni najemnicy jako ochrona… I oczywiście poszukiwacze skarbów także.  W większości stolic i dużych miast znajduje się Smocza Kwatera. Tam trafiają Zespoły poszukiwaczy tam mogą podejmować zlecenia poszukiwania skarbów , od zewnętrznych zleceniodawców, jak również zlecane przez samą Smoczą. Można podjąć zlecenie samodzielnie, ponieważ pewne osoby są zatrudniane do przeszukiwania dokumentów można poprzez Kwaterę znaleźć miejsce w poszukiwaniu tropów. Członek Smoczej może którymś z zespołów, można także znaleźć pracę w Kwaterze otrzymać robotę bezpośrednioktórymś z olbrzymich magazynów i archiwów, lub też spróbować wkręcić należących do Kompanii. W zamian Kompanii należy się do czyjejś grupy, może też być tak, że zleceniodawcą poszukiwań danego artefaktu jest sama Kompania, która płaci wówczas za jego wartość, pomniejszoną o należny procentod każdej wypłaconej przez zleceniodawcę nagrody.  Podstawowa grupa Smoczej Kompanii składa się z archeologa, specjalisty od artefaktów, mapnikakartografa, sapera i ochroniarza. Zupełnie zielony musi zadowolić się czymś równie atrakcyjnym jak przeszukiwanie kanałów za zgubionym złotym zębem. Najbardziej intratne robotyzlecenia, z których zyski mogą stać się małą fortuną , są zarezerwowane dla najbardziej znanych i doświadczonych poszukiwaczyzespołów. Od każdego znalezionego skarbu należy odprowadzić pewną ustaloną sumę, zwykle około 10% na poczet Kompanii. Z tych pieniędzy utrzymywane są Kwatery , archiwa, magazyny i finansowane poszukiwania tropów. W Kwaterach oprócz roboty można ostać dostać także strawę, nocleg, naprawić lub wymienić uzbrojenie i skorzystać z pomocy medycznej. A przede wszystkim wesoło spędzić czas w wytrawnym towarzystwieosób, które mają co opowiadać.<br> Smocza Kompania dysponuje również olbrzymimi zasobami archiwaliów, które same w sobie stanowią skarb kultury. Głównym źródłem zysków są wpływy od jej członków, ale Kompania pośredniczy także z powodzeniem w transakcjach zakupy zakupu i sprzedaży rozmaitych pamiątek przeszłości. W czasach kolonizacji przed wojną Smocza Kompania działała na terenie Zapołudnia i wpompowała tam duży pieniądz, który przepadł wraz z rozpoczęciem ataku przez tamtejsze ludy. W czasie obu wojen Smocza wstrzymała swoją działalność, odmawiając na Północy współpracy z okupantami. Część zasobów Kompanii udało się ukryć i uchronić przed wywiezieniem do [[Qa|Qasyran]] czy zniszczeniem. Po zawarciu pokoju Smoczą Kompanię stanowiły głównie Kwatery krasnoludów, prowadzące podziemne badania, ale struktury są powoli odbudowywane, utracone archiwa i zasoby od nowa kompletowane, a - największe stowarzyszenie “stowarzyszenie poszukiwaczy skarbów skarbów” wróciło do gry.  
[[Kategoria: Organizacje]]