Zmiany

Liga Przemytników

Usunięte 6441 bajtów, 18:45, 13 lut 2020
brak opisu edycji
'''Liga Przemytników''' to organizacja o charakterze przestępczym. W czasie okupacji na Północy z uwagi na wysokie cła i restrykcyjne przepisy dotyczące handlu wielu kupców straciło możliwość wykonywania zawodu. Przemytnicy postanowili wykorzystać okazję i uszczknąć dla siebie kawałek z życia, dostarczając we wszelkie zakątki świata dobra trudno dostępne, czy nawet nielegalne. Organizacja ta, oprócz swoich przestępczych działań, stanowiła część Sojuszu Północy, przygotowując wyposażenie i broń pod mające wybuchnąć w 935 r. powstanie. <br>
W czasie [[Wojny o Północ#II Wojna o Północ | II Wojny o Północ]], mając pewne wsparcie władz [[Wergundia |Wergundii]], miała szansę przekształcić się w Ligę Handlową, zawierając legalne kontrakty z armią, jednak spora część organizacji wolała czerpać zyski z działań przestępczych, jak handel kradzionymi medykamentami czy bronią. Po zakończeniu wojen o Północ z pewnością uwaga służb państwowych będzie bardziej skierowana na oczyszczanie życia z takich elementów, zatem organizacja będzie musiała dostosować się do nowych warunków.
{{Zakładki|podstawa|Krasnoludy}}
== Organizacja ==
=== Struktura ===
Liga przemytników ze względu na swój charakter stawia na system mocno zhierarchizowany.
 
* Szczur – Najniższej rangi członek Ligi, sama hołota, brud, smród i ubóstwo.
* Szczurołap – Człowiek od drobnej pokątnej sprzedaży i rekrutacji nowych członków i klientów.
* Kanciarz – Drobny oszust, zajmuje się wygrywaniem w kości i karty. Najczęściej znaleźć można ich w
* tawernach portowych i podłych gospodach w szemranych dzielnicach.
* Szuler – Zawodowy gracz, który nigdy nie przegrywa. Jego zajęcie to skubanie z pieniędzy kupców, rzemieślników i ich mistrzów.
* Mistrz gry – Ustawia wyścigi, organizuje turnieje i inne zabawy z pieniędzmi, a w wolnym czasie zajmuje się grą w karty z arystokracją, która ma dość nudnego życia dworskiego. Bez jego wiedzy nawet szczur nie dotknie kości do gry.
* Dusigrosz – Drobny „bankier”, którego celem jest „pomoc finansowa” dla najbiedniejszych.
* Lichwiarz – Prawdziwy przedsiębiorca Podziemia Przestępczego i doskonały doradca finansowy
* zwykłych ludzi i nieludzi. Od dusigrosza, różni się tylko skalą działalności i brakiem jakiejkolwiek litości.
* Przemytnik – Jeżeli lichwiarze to przedsiębiorcy Podziemia, to przemytnicy są jego handlarzami. Kursują po swoich szlakach i dostarczają towary, ludzi i magiczne przedmioty czy nawet broń i gotowe wyroby alchemiczne, oczywiście bez wiedzy Qa.
* Paser – Paserzy to kupcy, ale lokalni. Zajmują się zakupem i sprzedażą przedmiotów z „prawie pewnego” źródła, nikomu nie odmówi.
* Fałszerz – Wyręcza wielu ważnych urzędników w podpisach i niektórych dokumentach, co prawda bez ich wiedzy, ale mało kto się na tym poznaje.
* Mistrz Fałszerstwa – Prawdziwy wirtuoz w swym fachu. On nie zajmuje się byle jakimi papierami, ale podrabia najważniejsze dokumenty we wszystkich państwach. Często korzysta z pomocy Szarlatanów, aby i pod względem magicznym jego „wyroby” nie różniły się od oryginałów.
* Pięść – Zwykły bandyta i wykidajło w spelunach. Takie zwykłe mięso armatnie wśród przestępców.
* Reketier – Reketierzy to specjaliści od ściągania należności za zakupione towary i usługi. Często też dowodzą Pięściami i pilnują porządku w dzielnicach objętych ochroną Ligi.
* Rzezimieszek – Prawdziwi arystokraci wśród przestępców, mimo że wywodzą się często z ulicznej hołoty. Są najlepszymi wojownikami Ligi i często są brani jako dowódcy bojówek w miastach i lasach. To właśnie z nich wywodzą się Branitele.
* Książę Złodziei – Kolejny arystokrata Podziemia. Jest kimś w rodzaju agenta wywiadu i dyplomaty działający głównie w świecie półświatka, nie stroni od podstępu i oszustwa.
* Łowczy – Ci którzy zdradzą Ligę, nie żyją długo, przeważnie ok. tygodnia, bo tyle właśnie jest potrzebne tym ludziom do odnalezienia i wyeliminowania „kreta”. Liga nie zajmuje się zabójstwami, jak Cech
* Zabójców, ale zdrajców usuwa samodzielnie, bo tego wymaga Kodeks.
* Czarna Pięść – Sam dowódca wszelkich przestępców odpowiedzialnych za ochronę interesów Ligi. Sam, aby był w stanie utrzymać swoją pozycję musi być co najmniej wyśmienitym szermierzem i równie genialnym strategiem rozumiejącym walkę w świecie półświatka. Doradca Pana Pieniędzy.
* Podpatrywacz – Czujka i informator z rynsztoka, najprościej mówiąc. Jest to ktoś w roli posłańca i ulicznego informatora.
* Król Żebraków – Główny informator i koordynator pracy Podpatrywaczy. Mimo swej nieciekawej nazwy nie jest ubranym w obdarte łachmany śmierdzielem, a raczej kolejnym szlachcicem, niewiadomego pochodzenia.
* Lisek – Urocza nazwa dla posłańca i najniższego stopniem łapówkarza. Jest to swoisty dyplomata, który rozmawia z urzędnikami i zapewniając im należyte wynagrodzenie ułatwia niektóre zabiegi Ligi.
* Paź – Paź to taki służący na dworach, ale ten Paź oprócz tego, że dzielnie służy nakłania również możnowładców do poparcia odpowiedniej ze stron.
* Dyplomata – Przedstawiciel w świecie prawa i porządku, zajmuje się polityką i działalnością jawną.
* Naczelny Mówca – Główny dyplomata i mistrz polityki w obu światach, legalnym i tym trochę mniej. Jest też jednym z doradców Pana Pieniędzy.
* Kuglarz – Wbrew nazwie nie jest to błazen, a czarownik lub czarodziej. Specjalizuje się on w iluzji i psionice, dzięki czemu nie zawsze konieczne jest użycie siły.
* Szarlatan – Mag doskonale władający magią i oszustwem. Dzięki nim Liga jest wstanie podrabiać nawet te magicznie zabezpieczone dokumenty oraz w razie czego pomoże w wydostaniu się z niektórych problemów.
* Skryba – Szeregowy urzędnik administracji Ligi, nic nadzwyczajnego.
* Pióro – Urzędnik wyższego szczebla administracji, czasami działa w terenie jako swoisty poborca podatków.
* Naczelne Pióro – Główny urzędnik i prawa ręka Pana Pieniędzy. Zapewnia stały dostęp do najważniejszych informacji i na bieżąco kontroluje przepływ pieniędzy.
* Branitele – Osobista gwardia Pana Pieniędzy, wybierana z najlepszych Rzezimieszków, sprawdzana i zabezpieczana najlepszymi czarami. Wierna i posłuszna aż do śmierci.
* Pan Pieniędzy – Sam szef i głowa organizacji. Władca bezwzględny, ale i jednocześnie trzeźwo myślący.
 
=== Jedenaście wartości ===
# Liga jest jak rodzina, nierozerwalna, wierna i oddana.
# Każdego zdrajcę karać będziemy śmiercią.
# Udziały w każdej akcji będą rozdzielane wedle oceny Piór.
# Podczas akcji nie zabijamy niepotrzebnie, tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest to konieczne.
# Zabójstwo członka Ligi, będzie rozumiane jako zdrada, wyjątkiem jest obrona własna i zadanie zlecone przez samego Pana Pieniędzy.
# Każde bardzo wartościowe znalezisko należy zgłosić bezpośrednio do Najwyższego Pióra, a potem po jego ocenie do Pana Pieniędzy.
# Każda akcja przeciwko Lidze, będzie uważana za zdradę.
# Każda akcja podjęta samodzielnie, będzie rozpatrywana pod kątem szkodliwości na rzecz Ligi.
# Każdy członek Ligi ma prawo prosić Pana Pieniędzy o pomoc i opiekę dla siebie i swojej rodziny.
# Rodzina zdrajców nie będzie objęta karą, chyba że odkryje się współpracę.
# Z Ligi nie można odejść.
 
 
[[Kategoria: Organizacje]]
246

edycji