m |
m |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
{{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}} | {{Zakładki||Compagnie de Nouvelle Magies/Rozszerzenie}} | ||
{{TabelaOrganizacja | {{TabelaOrganizacja | ||
− | |wielkosc= | + | |wielkosc= Ogromna |
− | |zasieg= | + | |zasieg= Cały świat |
− | |powiazania=[[Hobbicka Gildia Handlowa]], [[Akademia Akwirgrańska]], [[Instytut Badań Magicznych]]}} | + | |powiazania=[[Hobbicka Gildia Handlowa]], [[Akademia Akwirgrańska]], [[Instytut Badań Magicznych]], [[Kompania Handlowa Szlaku Wedry]], [[Ormurin]], [[Kolegium Messyńskie]], [[Kongres Wolnych Narodów]], [[Sairolome]]}} |
− | Kompania została założona | + | CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona na mocy Książęcej Karty Innowacji i Rozwoju, nadania z ramienia księcia protektora określającego swobody, prawa, przywileje i powinności podmiotów zakładanych przez obywateli Federacji celem rozwoju nauki, magii i handlu. Ów bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki Federacji. |
− | + | Wkrótce jednak warunki rynkowe zmusiły Kompanię i Federację do wielkich zmian. Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółką, zastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającej. W jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i dworu udziałowców, a także podmioty-właściciele makro węzłów, w zamian za prawa do dzierżawy tychże. | |
+ | Otwarcie na nowych inwestorów pozwoliło Kompanii wypłynąć na międzynarodowy rynek i zyskać środki, jakich nie mogła udostępnić nawet zamożna Federacja Wergundzka. Dało także dostęp do geosiatki w wielu miejscach świata, ułatwiając badania. | ||
− | + | Compagnie de Nouvelle Magies specjalizuje się w zakresie jaki sami określają „Nową Magią” to jest zastosowaniem Magii Akademickiej oraz Alchemii w produkcji maszyn magicznych, zaklęć trwałych, zaklęć wielkopowierzchniowych oraz środków magiczno-alchemicznych. Kompania zrzesza zatem zarówno światłych wynalazców jak sprytnych biznesmenów, jedni dostarczają produktu, zaś drudzy pracują nad jego sprzedaniem z rzadkimi przypadkami omnibusów zdolnych poradzić sobie na obydwu polach. Dzięki powiązaniom z licznymi poważanymi instytucjami badawczymi kompania może poszczycić się największą ilością opracowanych, sprawdzonych i sprzedanych produktów, bijąc na głowę akademie i uniwersytety w tempie produkcji. | |
− | + | To zaś tylko przyspiesza, bowiem innowacje napędzają popyt. Niejeden arystokrata przekonał się, iż utrzymywanie konkurencji z sąsiadem pod względem produkcji rolnej wymaga zakupienia tych samych co ów sąsiad zaklęć i maszyn magicznych. Kopalnie prześcigają się w kontraktach na trwałe zaklęcia pompujące powietrze w tunele, czy maszyny magiczne zdolne wykrywać kruszce. Samo istnienie kompanii i jej rozwiązań pozwoliło na powołanie innych korporacji, jak choćby Acierie Federale, Huty Federacji, która nie istniałaby bez pieców i tygli zdolnych utrzymać jednostajną temperaturę, czy pras mecha-magicznych, niezależnych od dawnych urządzeń wodnych. | |
− | |||
− | |||
− | + | Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
+ | W ciągu niecałej dekady organizacja rozrosła się do gargantuicznych rozmiarów, mając swoje placówki w każdym zakątku Kontynentu. Świat zachłysnął się rozwiązaniami technologicznymi, jakie niosło ze sobą wykorzystywanie geosiatki, dzięki czemu o Kompanii Nowej Magii słyszano już niemalże wszędzie - od dalekiej północy aż po południowe granice Qasyran. | ||
[[Kategoria: Organizacje]] | [[Kategoria: Organizacje]] |
Aktualna wersja na dzień 23:38, 18 mar 2023
|
Organizacja: Compagnie de Nouvelle Magies |
---|
Wielkość: Ogromna |
Zasięg: Cały świat |
Powiązane organizacje: Hobbicka Gildia Handlowa, Akademia Akwirgrańska, Instytut Badań Magicznych, Kompania Handlowa Szlaku Wedry, Ormurin, Kolegium Messyńskie, Kongres Wolnych Narodów, Sairolome |
CdNM jest młodą, lecz prężną organizacją powołaną w Federacji Wergundzkiej niedługo po odkryciach dotyczących Wielkiej Sieci Geomantycznej. Kompania została założona na mocy Książęcej Karty Innowacji i Rozwoju, nadania z ramienia księcia protektora określającego swobody, prawa, przywileje i powinności podmiotów zakładanych przez obywateli Federacji celem rozwoju nauki, magii i handlu. Ów bezprecedensowy dokument pozwolił obywatelom zakładać korporacje publiczne zdolne podejmować wysiłki ekonomiczne niezależne od polityki Federacji.
Wkrótce jednak warunki rynkowe zmusiły Kompanię i Federację do wielkich zmian. Statut Kompanii został zmieniony. Za zgodą Federacji usunięto zapis o zwierzchności księcia-protektora nad spółką, zastępując zapisem o stworzeniu Rady Zarządzającej. W jej skład mieli wejść wybierani przedstawiciele dworu dyrektorów i dworu udziałowców, a także podmioty-właściciele makro węzłów, w zamian za prawa do dzierżawy tychże. Otwarcie na nowych inwestorów pozwoliło Kompanii wypłynąć na międzynarodowy rynek i zyskać środki, jakich nie mogła udostępnić nawet zamożna Federacja Wergundzka. Dało także dostęp do geosiatki w wielu miejscach świata, ułatwiając badania.
Compagnie de Nouvelle Magies specjalizuje się w zakresie jaki sami określają „Nową Magią” to jest zastosowaniem Magii Akademickiej oraz Alchemii w produkcji maszyn magicznych, zaklęć trwałych, zaklęć wielkopowierzchniowych oraz środków magiczno-alchemicznych. Kompania zrzesza zatem zarówno światłych wynalazców jak sprytnych biznesmenów, jedni dostarczają produktu, zaś drudzy pracują nad jego sprzedaniem z rzadkimi przypadkami omnibusów zdolnych poradzić sobie na obydwu polach. Dzięki powiązaniom z licznymi poważanymi instytucjami badawczymi kompania może poszczycić się największą ilością opracowanych, sprawdzonych i sprzedanych produktów, bijąc na głowę akademie i uniwersytety w tempie produkcji.
To zaś tylko przyspiesza, bowiem innowacje napędzają popyt. Niejeden arystokrata przekonał się, iż utrzymywanie konkurencji z sąsiadem pod względem produkcji rolnej wymaga zakupienia tych samych co ów sąsiad zaklęć i maszyn magicznych. Kopalnie prześcigają się w kontraktach na trwałe zaklęcia pompujące powietrze w tunele, czy maszyny magiczne zdolne wykrywać kruszce. Samo istnienie kompanii i jej rozwiązań pozwoliło na powołanie innych korporacji, jak choćby Acierie Federale, Huty Federacji, która nie istniałaby bez pieców i tygli zdolnych utrzymać jednostajną temperaturę, czy pras mecha-magicznych, niezależnych od dawnych urządzeń wodnych.
Wielki popyt, de facto monopol oraz świeżość rynku napędzają koła zamachowe Compagnie de Nouvelle Magies i pchają ją ku nowym rynkom. To jednak nadaje kompanii drapieżnego charakteru, skorego zgnieść wiele pod butem postępu idącym w imię zysku.
W ciągu niecałej dekady organizacja rozrosła się do gargantuicznych rozmiarów, mając swoje placówki w każdym zakątku Kontynentu. Świat zachłysnął się rozwiązaniami technologicznymi, jakie niosło ze sobą wykorzystywanie geosiatki, dzięki czemu o Kompanii Nowej Magii słyszano już niemalże wszędzie - od dalekiej północy aż po południowe granice Qasyran.